Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Et tips:

Det er ufattelig kjedelig å se average gameplay og "kills." Videoen mangler liksom noen spektakulære moments eller bare masse kills etter rytmen etter musikk. Flyten av videoen er ikkje til stede. :)

Lykke til :D

Takkar for attendemeldinga! Det er litt den kjensla eg òg sitt med. Eg får berre halde fram og sjå eg eg får til noko meir spanande, spektakulere eller morosame ting. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som irriterer dere på at BF4 monger seg hele tiden, krasjer, ikke registrerer stats, osv har dere bare dere selv å takke. Det er faktisk ikke synd i dere.

Det er jo velkjent at det er store problemer med så å si alle BF-spill ved release (BF2, BF2142, BFBC2, BF3 har alle en meget tung historikk på akkurat dette). DICE/EA gidder aldri å gi ut et BF-spill som funker som det skal. Hvorfor? Fordi de vet at mange spillere/fans kommer til å kjøpe det uansett med en gang, helt ukritisk. Vel... dere går i fellen igjen og bidrar til å smøre den nye EA-vitsen. Gang på gang. Usikker på om det er trist eller urkomisk men jeg velger selv å le.

Som rutinert BF-spiller skal jeg selvsagt vente 3 til 6 måneder før jeg gidder å bruke penger på BF4. I mellomtiden koser jeg meg med en BF3 som -endelig- fungerer greit mens dere dyrker høyt blodtrykk på et uferdig produkt/tjeneste.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis man er ute etter bare de kule øyeblikkene som skjer nå og da, kan jeg anbefale å bruke funksjon som "Loop-recording".

Da slipper du å ta opp mange timer med materiale, for så å se igjennom alt, og så klippe ut de få sekundene som var bra.

Som rutinert BF-spiller skal jeg selvsagt vente 3 til 6 måneder før jeg gidder å bruke penger på BF4. I mellomtiden koser jeg meg med en BF3 som -endelig- fungerer greit mens dere dyrker høyt blodtrykk på et uferdig produkt/tjeneste.

Selvfølelig synd at de ikke rekker å gjøre ferdig spillet til avtalt tid. Men, for min del, jeg koser meg mer med BF4 enn med BF3.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Synes det er ganske trist at en av expansion packs'ene skal brukes til kun å være en remake av "populære" maps fra BF3. Håper i det minste det inkluderer maps fra alle expansionpacks og ikke bare fra vanilla BF3, men det er vel for mye å håpe på tenker jeg :thumbdown:. Håper også at de ikke i velkjent Dice-stil fucker dem opp i remaken slik de gjorde med Karkand/Oman/Sharqi.

Lenke til kommentar

Til dere som irriterer dere på at BF4 monger seg hele tiden, krasjer, ikke registrerer stats, osv har dere bare dere selv å takke. Det er faktisk ikke synd i dere.

Det er jo velkjent at det er store problemer med så å si alle BF-spill ved release (BF2, BF2142, BFBC2, BF3 har alle en meget tung historikk på akkurat dette). DICE/EA gidder aldri å gi ut et BF-spill som funker som det skal.

Så det har alstå ingenting med skalering av infrastruktur å gjere? Du trur ikkje det at eit gitt antall tusen spelarar som samtidig står å hamrar på dei bakenforliggjande tenarane har noko å seie?

Med tanke på kosten av å halde slik infrastruktur gåande vil ein utviklar i 9 av 10 tilfeller utføre ei behovsprøving og skalere opp, eller ned etter behov.

Spelet i seg sjølv fungerar. Det er tenarinfrastrukturen som vart overbelasta som gjer at mange (ikkje alle*) opplever problem med fleirspelar delen.

* Det er sjølvsagt andre faktorar som også spelar inn her, drivarar, hardware - og liknande.

Lenke til kommentar

Hvis man er ute etter bare de kule øyeblikkene som skjer nå og da, kan jeg anbefale å bruke funksjon som "Loop-recording".

Eg brukar Nvidia Shadowplay - der kan eg ta opp 'live', eller nytte slik loop recording (opp til 20 min). Fungerar kanonbra. Spesielt med tanke på at det nyttar ein hardware h.264 encoder som sitt på GTX 780 kortet mitt. Så performance tapet er lik null under opptak :-)

Lenke til kommentar

Fy flate meg så tøff du er :ph34r:

*Spille BF4. I dag.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det har alstå ingenting med skalering av infrastruktur å gjere? Du trur ikkje det at eit gitt antall tusen spelarar som samtidig står å hamrar på dei bakenforliggjande tenarane har noko å seie?

Med tanke på kosten av å halde slik infrastruktur gåande vil ein utviklar i 9 av 10 tilfeller utføre ei behovsprøving og skalere opp, eller ned etter behov.

Spelet i seg sjølv fungerar. Det er tenarinfrastrukturen som vart overbelasta som gjer at mange (ikkje alle*) opplever problem med fleirspelar delen.

Nå kan det sikkert være forskjellig fra server-host til server-host, men i dette tilfellet har jeg mer tro på at det er selve serverprogramvaren som ikke er helt stabil under belastning.

De fleste som driver med serverdrift i dag vil ha "uendelig" med maskinvarekraft tilgjengelig, og vil bare spinne opp og ned virtuelle servere etter behov - selv om dette selvsagt har en kost. - Jeg tviler vel på at noen av de som er godkjent for dette har underdimensjonerte annlegg som når HW-taket under dette (Spesielt med tanke på at server-instansene er betalte og identifiserbare og derfor bør være enkelt å planlegge for) - Isåfall så ville antagelig EA avsluttet samarbeidet ganske raskt.

Lenke til kommentar

* Det er sjølvsagt andre faktorar som også spelar inn her, drivarar, hardware - og liknande.

Så er stor pågang på serverne ved release av et stort multiplayer-spill en stor overraskelse for et stort og erfarent selskap som EA? Er det altså det du her mener?

HAHA, kom nå igjen da... Denne unnskyldningen kan vel ikke brukes hver eneste gang et BF-spill slippes ut uten at folk begynner å tenke i alle fall bittelittegrann, hmm?

Lenke til kommentar

Fy flate meg så tøff du er :ph34r:

*Spille BF4. I dag.

Tøff? Det handler heller om å ikke være en ukritisk og godtroende sau som belønner halvferdig arbeid fra et pengekåt selskap. Hadde folk ventet med å kjøpe spill som de allerede vet vil være vinglende ved release til tross for lang utviklingserfaring fra nevnte selskap hadde vi kanskje sluppet så mye tull, fordi utvikleren vet at forbrukerne ikke finner seg i det lenger. Men så lenge folket går med på det og har betalt... hvorfor finpusse produktet og tjenesten før release? Det blir dessverre for seint for å klage og irritere seg på diverse nettforum. De har fått pengene sine, de.

Jeg synes det er et steg i riktig retning at DICE nå kjører storskala beta-tester før release, men det er helt åpenbart at det ikke er nok.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Nå kan det sikkert være forskjellig fra server-host til server-host, men i dette tilfellet har jeg mer tro på at det er selve serverprogramvaren som ikke er helt stabil under belastning.

De fleste som driver med serverdrift i dag vil ha "uendelig" med maskinvarekraft tilgjengelig, og vil bare spinne opp og ned virtuelle servere etter behov - selv om dette selvsagt har en kost. - Jeg tviler vel på at noen av de som er godkjent for dette har underdimensjonerte annlegg som når HW-taket under dette (Spesielt med tanke på at server-instansene er betalte og identifiserbare og derfor bør være enkelt å planlegge for) - Isåfall så ville antagelig EA avsluttet samarbeidet ganske raskt.

Sjølvsagt. Men, sjølv om det er "uendeleg" tilgong på på virtuelle tenarar, er det framleis mykje blåruss som styrar. Det kostar å svive i gong jern. Dei vil aldri køyre i gong meir enn det som trengs.

Om det er serverprogramvara, eller rett og slett for stor pågong veit ikkje eg. Og eg meinar heller ei at dei har underdimensjonert anlegget bak. Men, dei skalerar etter lasta, det er eg temmeleg sikker på.

Utan å starte noko lengre diskusjon på det.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske å ha sagt at jeg var rasende men jeg har nevnt at jeg lo litt, så jeg skjønner ikke helt logikken din. Jeg kan ikke være rasende på BF4 siden jeg ikke har kjøpt det. Jeg ser dog at en rekke spillere er rasende, men det var jo ingen stor overraskelse.

Jeg ser heller ikke hva det har med skatten å gjøre. Nå høres det nesten ut som om du tror man er pliktig til å kjøpe BF4 med en gang det slippes ut akkurat som man er pliktig til å betale restskatt. Det forklarer en ting eller to :D

Men for all del... vennligst send meg en PM når BF4 er fikset og fungerer som det skal. Så skal jeg gledelig være med og kjøre/fikse tank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...