Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Whee. Uadministrerte publicservere med standard kartoppsett satt opp av noen som egentlig ikke bryr seg om det er folk på serverne og om de har det gøy, så lenge de oppfyller kravene fra EA om å ha tilstrekkelig mange public slots tilgjengelig.

Noe av det som gjorde battlefield kult å spille var miljøene som bygget seg opp rundt de frivillig driftede og administrerte parkene av publicservere. Uten det, så forsvinner mesteparten av kosen.

Mener på man kan leie servere fra enkelte plasser.. problem solved :)

Lenke til kommentar

Mener på man kan leie servere fra enkelte plasser.. problem solved :)

Battle.no har kanskje råd til det, siden de har TV2 i ryggen. Men de driver jo også selv med serverutleie, og det spørs om de mener PRen ved å ha BF4-servere er verdt prisen de må betale til en konkurrent for å ha de serverne. Spesielt når de ikke kan bruke publicserverne til å reklamere for sin egen utleietjeneste.

Battlefield.no (som er en ren dugnadsorganisasjon) har ikke råd til det. De har blitt sponset med serverkapasitet av Multigamer.no (enkelt forklart: Multigamer har "outsourcet" administrasjonen av sine publicservere, som de er påkrevet å ha i følge kontrakten med EA, til Battlefield.no). Når Multigamer ikke har noen servere og tilby, så blir det heller ikke noen Battlefield.no-servere til BF4.

Lenke til kommentar

Battle.no har kanskje råd til det, siden de har TV2 i ryggen. Men de driver jo også selv med serverutleie, og det spørs om de mener PRen ved å ha BF4-servere er verdt prisen de må betale til en konkurrent for å ha de serverne. Spesielt når de ikke kan bruke publicserverne til å reklamere for sin egen utleietjeneste.

Battlefield.no (som er en ren dugnadsorganisasjon) har ikke råd til det. De har blitt sponset med serverkapasitet av Multigamer.no (enkelt forklart: Multigamer har "outsourcet" administrasjonen av sine publicservere, som de er påkrevet å ha i følge kontrakten med EA, til Battlefield.no). Når Multigamer ikke har noen servere og tilby, så blir det heller ikke noen Battlefield.no-servere til BF4.

Men blir nok garantert nok av andre norske servere \ communities som setter opp ;)

srgkhy.jpg

Så sinna folk blir ..

Endret av Merko.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

ingen butikker som har nattåpent for bf4 altså?

Har bestemt meg for å kjøpe BF4 til ps3 når det kommer ut kl. 24:00 i kveld.
Er det noen som vet om man må vente til imorgen med å dra til butikken og fysisk kjøpe spillet, eller legges det ut på PSN Store kl 24:00?

Lenke til kommentar

Men blir nok garantert nok av andre norske servere \ communities som setter opp ;)

Hvem da? Hvor mange bedrifter/organisasjoner kommer du på som har råd til og er villig til å leie totalt ~500-1000 server slots fra fragnet, drifte et forum for brukerne og stille med administratorstab bare for å være snille?

Joda. Det kommer nok til å være en håndfull klaner som har hver sin 16-24-slots-server som de holder public når de ikke har klankamper. Og Fragnet kommer antageligvis til å sette opp public-servere (hvis ikke EA har endret kravene sine til serverleverandører, men tidligere har det i hvert fall vært krav til at serverleverandører må stille et visst antall public serverslots tilgjengelig). Men jeg tviler på at de kommer til å legge noe særlig arbeid å finne frem til gode kartrotasjoner og ha aktive administratorer på serverne.

En norsk serverpark med et titalls 64-spillers-servere og et tilsvarende antall mindre servere, drevet av en stab som brenner for spillet, som hører på brukermassen sin, som setter opp kartrotasjoner som fungerer bra sammen og som aktivt administrerer serverne for å skape et godt miljø? Nei. Det kommer du ikke til å se.

Lenke til kommentar

Hvem da? Hvor mange bedrifter/organisasjoner kommer du på som har råd til og er villig til å leie totalt ~500-1000 server slots fra fragnet, drifte et forum for brukerne og stille med administratorstab bare for å være snille?

Mange :)

i BC2 tiden, hadde jeg selv et par servere jeg leide for moroskyld.

Skal ikke se boritfra at det kommer noen 'uoffisielle' hw.no servere snart :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det jeg som er blind eller har de fjernet den lille informasjonen de hadde om våpnene i bf3? var jo litt tekst som beskrev hvor det ble brukt / laget osv, litt fun fact er jo kjekt, så dumt om de har fjernet det.

EDIT: Samme med platoons?

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

aah! Ingen komplett BF opplevelse uten ett hav av bugs :D

Lydutfall, krasj og fy faen.

Er det veldig mye bugs? :(

Gjetter på det, BF3 hadde ikke akkurat en knirkefri start.

Forresten, er det flere som bare får 6 mb/s når en laster ned BF4? Hadde håpet på minst 11 mb/s...

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hehe, det var egentlig forventet. Men de har vel forbedret spillet fra Beta fasen? Jeg spilte det selv uhindret av framedrops i begynnelsen, før jeg selv opplevde det..

Tror dere jeg klarer å spille spillet på High med dette oppsettet forresten;

GIGABYTE RADEON HD7970 OC 3GB
INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ

Lenke til kommentar

Noen som har noen noob-tips til meg?

Har nesten ikke spilt fps på pc de siste 4 årene. Men har nå i det siste gjenopptatt gamer-livet.

Tingen er at jeg suger kraftig i BF4. Andre fps spill, som f.eks CoD Black Ops2 ,går fint.

Men jeg får liksom ikke dreisen på BF4. Opplever svær dårlig K/D ratio, og føler at jeg ikke treffer noen ting når jeg skyter.

Noen som kan komme med kloke ord til meg? :p

aah! Ingen komplett BF opplevelse uten ett hav av bugs :D

Lydutfall, krasj og fy faen.

Det opplever jeg og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...