Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Når skal reg rem byttes?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg prøver å finne ut når reg rem skal skiftes på min 04 Chrysler Grand Voyager, med manuell kasse og 2,5l CRD motor, vært i kontakt med 3 verksted, og fått tre forskjellige svar. Den er kjørt 185k nå, og jeg tenker det begynner å nærme seg tid for reg skifte (Har hatt bilen 2 år, og den har meget mangelfull servicehistorikk) Hadde satt kjempepris på om noen har peil på dette! Godspeed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står vel i instruksjonsboken din? Det jeg med sikkerhet kan si er at det er nok helt sikkert på tide. Det er mest sannsynelig byttet bare en gang tidligere - hvis det er byttet.

Som oftest på eldre dieselmoterer så er det 90.000 km eller 120.000 km, evt. hvert 3.år.

Dersom du ringer et merkeverksted så bør du få et svar...

Endret av Aqulini
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lenge reima faktisk kan holde?

Er selv på 5. eller 6. året med min regreim, er bare kjørt 50,000km men den er steingammel, håper bilen bare holder frem til høsten. :p

Hadde en halvskrotete Peugeot 406 for noen år siden, hvor jeg mistenker regreima kanskje hadde blitt byttet én gang rundt 100 000. Den røyk hvertfall når bilen hadde rulla omtrent 280 og bilen var 15 år gammel.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...