Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gi slipp eller prøver hardere? (dumpet han)

Anbefalte innlegg

Hei dere! Kunne trengt litt hjelp her. Helst fra gutters perspektiv..

For et år siden ble jeg kjent med en fantastisk gutt, som ikke ville gi slipp på meg uansett hvor mange ganger jeg avsluttet det. Vi var aldri offisielt sammen, men vi var med hverandre veldig ofte. Jeg hadde da selvfølgelig eksen hvilende i bakhodet.. Møtte han her ca 2 måneder etter bruddet.Jeg kaller denne gutten bare "Pål".

Eksen min var på utveksling og i underbevisstheten min så satt jeg egentlig bare å ventet på at han skulle komme hjem, - dum som jeg var. Han fikk jo selvfølgelig greie på denne nye karen og ga jo tegn hele tiden mens han var borte at han ville prøve når han kom hjem. Så kom eksen hjem og det endte med at jeg dumpet Pål for han, fordi jeg rett og slett ikke var ferdig med han. Jeg følte det var det riktige å gjøre der og da. Men ting ble ikke som forventet og det var masse drama og tårer.. og det tok ikke lange tiden før meg og Pål fikk kontakten tilbake. Det første han sa til meg når vi møttes igjen var "jeg er ikke interessert i noe forhold". Og det tenkte jeg passet meg perfekt, fordi jeg var det ikke selv.(tenker også det var noe han sa for å holde stoltheten sin på plass) Men så var vi to bare mer og mer sammen og jeg begynte å merke at følelser kom virkelig inn i bilde for meg. Jeg ble helt sjokkert over meg selv, fordi jeg hadde aldri lagt merke til Pål slik som nå.

Jeg har slitet utrolig mye med å fortelle gutter hva jeg virkelige føler, og jeg tror jeg har blitt oppfattet litt kald.. men det er fordi eksen såret meg veldig, og derfor har jeg vært redd for å snakke om følelser og gi av meg selv. Pål gjorde meg veldig usikker en periode, han hadde en del drittsekk faktorer som jeg bare ikke taklet.. og det overrasket meg , fordi sånn var han aldri før. Men jeg tenkte at han kunne få lov til å være litt duchebag med meg etter at jeg dumpet han for eksen. Men så ble det liksom som om han bare lekte med meg og selvfølgelig ble jeg usikker av det, så jeg begynte å pushe han unna og dra han tilbake hver gang. Han er litt sånn som meg, liker ikke å snakke om følelser og hva man tenker. Han sa han ikke ble såret i det hele tatt når jeg dumpet han for eksen, noe jeg tror også er litt med stolthet å gjøre. Og det er helt greit. Nå for ca en måned siden så sa jeg til han at vi kunne gjøre hva vi ville med hvem vi ville.. (han sa ingenting i mot dette, så jeg tenkte at han var ok med det) Jeg gjorde dette på grunn av at han fortalte meg at han aldri kunne blitt sammen med meg, og da ville ikke jeg bygge på noe som aldri ville blitt noe mer.

Så jeg rota litt med en annen gutt og han fikk høre om det, og han var tydeligvis ikke ok med det .. Men han sa jo ingenting på det. Nå i ettertid sier han at han egentlig ikke bryr seg i hva jeg gjør med hvem , det er det samme for han. For en uke siden fortalte jeg han at jeg hadde falt for han og han stilte bare masse spørsmål.. Sa at han skulle si ifra om han ville finne på noe.. Møtte han tilfeldig i byen og da er han såå ovenpå og arrogant at jeg nesten må le, og det siste han sier er at "det er mitt tap"..

SÅÅ, nå har vi ikke snakket sammen på en uke, absolutt ingenting. Og jeg aner ikke om jeg skal la han gå nå, eller prøve å få han tilbake. Det er jo tydelig at han er lei av at jeg er så frem og tilbake, men om han hadde hatt lyst til å prøve ville jeg gjort det. Er så dritt lei av å spille og være hard to get, når jeg egentlig ikke er det med han.

Har dere noen tips? Hva skal jeg gjøre for å få igang dette igjen? Anonym poster: 14ef4dac0e7bc30fbbc482b95e0a1dcc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo åpenbart at han har følelser for seg, og da svir det når man bllr dumpa. Du har jo selv gjort dette og startet et forhold når du egentlig ikke var ferdig med eksen. Når da dette ikke fungerer og du vil tilbake til fyren du dumpa så har du jo vist at du er vinglete og ikke til å stole på. Du skal ha kudos for at du ikke valgte å ri to hester, men var det fordi du var sikker på at det skulle ordne seg med eksen ?

Alle kan tråkke feil, men ingen liker å bli forledet og brukt, og det er nok det han føler du har gjort.

Tenk deg godt om hva du vil gjøre videre nå. Enten legger du det bak deg, eller så kan du ta initiativ til en heart to heart og prøve å rydde opp restene av den gamle oppvasken og forsøke å stake ut en ny kurs og håpe det beste.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig så har jeg særdeles lite til overs for jenter som vingler og som jeg føler bare "leker" seg.

Hvis jeg skal tippe, så TROR jeg at han føler at han ble en "god nummer to", og det skjønner jeg godt.

Hvordan tror du at du hadde følt det selv hvis du skal snu det hele? De fleste liker ikke å være en reserve.

Enten må du satse på han og få løst floken, men da må du kutte ut den tåplige "hard to get" masken, ellers går du videre. Jeg tipper at du ikke er så gammel, 16-18 år? Da har du (trolig) mange du skal møte før du finner den rette.

Endret av Aqulini
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Heder til de to postene over, gode poenger.

Jeg vil rette en liten kritkk til deg jeg også. Du har gitt han for lite å gå på. Hvorfor i det hele tatt innlede en relasjon dersom du ikke var ferdig med eksen? Det er i praksis å seile under falskt flagg. Vi har alle våre ulike moralske standarder, som også sikkert tidvis er skiftende. Man bør likevel klare å være ærlige med hverandre så langt det lar seg gjøre. Du har vel brukt "Pål" som en pute for å hindre en hard landing. Ikke særlig trivelig å være den puta, enda mindre så når han selv forstår sin funksjon.

Hvis du virkelig liker Pål anbefaler jeg deg å spille med åpne kort. "Hard to get" er ensbetydende med manglende selvkontroll i mine øyne. Vær standhaftig. Du taper vel ikke ansikt dersom du viser hjertet ditt litt? Dagens råd: Grow up, i beste forstand :)))

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke gi deg tyn, du har fått høre det som er verdt å nevne av de over meg.

Nå er det klart at han ikke løser denne situasjonen på best mulig måte. Selv om han er en smule såret gjør han bare vondt verre. Jeg prøver å relatere dette til meg, og jeg tror nesten at den eneste grunnen til at jeg skulle vært litt overlegen mot en jeg holdt litt på med må være for å vise et stolt ansikt utad og for å bli ferdig med vedkommende innad. Med andre ord, hvis "Pål" og jeg er like i den grad det er mulig (vi virker ikke så veldig like) så er det nok ikke så mye å hente på den fronten. I alle fall ikke enda, for det virker som at han har bygget noen murer rundt seg.

Da kommer spørsmålet; er han verdt å jakte etter? Hvis det krever litt bearbeidelse må du gå inn for det, og da lurer jeg litt på hva disse drittsekk-tendensene hans går ut på. Hvis han er drittsekk mot deg fra tid til annen burde du virkelig vurdere denne situasjonen, for få personer orker å være sammen med drittsekker over lengre tid.

Lenke til kommentar

Dere har veldig mange gode poeng! Men det skal sies at jeg var helt ærlig med denne gutten helt siden jeg møtte han, før eksen min kom hjem. Jeg fortalte han gang på gang at jeg ikke var ferdig med eksen, og det var ikke så veldig seriøst i begynnelsen, men ble jo det etter hvert menjeg klarte ikke å pushe han unna, fordi han var såå bra med meg da, og på et punkt holdt vi nesten på å bli sammen! Jeg hadde jo følelser for gutten, men jeg fikk aldri avsluttet det ordentlig med eks kjæresten, derfor lurte han i bakhodet hele tiden. Dere er vel enige at jeg ikke kunne blitt sammen med han om jeg fortsatt tenkte på eksen? Det ville jo blitt helt feil ovenfor begge!

Men det er klart at han helt sikkert har følt seg som en nr.2. Det er bare at han har vært så utrolig lite åpen med meg, så jeg har virkelig trodd at han ikke var såret i det hele tatt, og at han er rett og slett kald. Men jeg vet jo innerst inne at han ikke er det. Men vanskelig å se bak fasaden når folk ikke er ærlige.

Jeg tror jeg nesten burde la han gå, jeg tror kanskje ting er litt ødelagt, og det kunne nok ikke blitt noe mer fordi det allerede har vært så mye. Drar dessuten vekk et år til sommeren , så er kanskje for det beste om jeg gir slipp på han nå. Har vel surret det til i hodet på han mye allerede. Anonym poster: 14ef4dac0e7bc30fbbc482b95e0a1dcc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...