hogzeth Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Hei! Jeg kjøpte meg en ssd disk og installerte windows på den, dette funket helt utmerket noen dager.. Plutselig når jeg skulle skru på pc'n ville ikke ssd'n bli funnet i bios, prøvde mye forskjellig og søkte mye på nettet, men fant ikke noe konkret svar for feilen. Etter jeg har skurdd den av og på noen ganger funker den plutselig igjen, men så dukker samme problmet opp igjen. Denne gangen vil ikke ssd'n bli funnet i det hele tatt og pc'n har ikke funket på ca en uke. SSD: Crucial m4 128GB Hadde vært utrolig fint om noen av dere visste hvordan dette kan løses! Mvh Hogzeth Endret 15. mars 2013 av hogzeth Lenke til kommentar
Aginaridan Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Du nevner ikke hvilken SSD det gjelder, men det kan godt tenkes at det hjelper å oppgradere firmware på disken din (hvis du får maskinen i gang igjen). Typisk Sandforce problem å forsvinne på den måten du forklarer. Lenke til kommentar
hogzeth Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 Du nevner ikke hvilken SSD det gjelder, men det kan godt tenkes at det hjelper å oppgradere firmware på disken din (hvis du får maskinen i gang igjen). Typisk Sandforce problem å forsvinne på den måten du forklarer. Det er en Crucial m4 128GB Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Er den direkte tilkoblet sata kabel eller bruker du "hot swap eller hva det heter"? Lenke til kommentar
diosyris Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hei! Ville kanskje ha prøvd: 1) Sjekket i Bios om AHCI er aktivert 2) Oppdatert firmware på disken. http://www.crucial.com/support/firmware.aspx Har du prøvd å sette Bios til default settings? Lenke til kommentar
hogzeth Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Er den direkte tilkoblet sata kabel eller bruker du "hot swap eller hva det heter"? Den er direkte med sata kabel. Hei! Ville kanskje ha prøvd: 1) Sjekket i Bios om AHCI er aktivert 2) Oppdatert firmware på disken. http://www.crucial.c...t/firmware.aspx Har du prøvd å sette Bios til default settings? AHCI er aktivert i bios. Har også prøvd å sette bios til default settings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå