Gå til innhold

Posten har kidnappet pakken min.


Anbefalte innlegg

Onsdag 06.mars: Pakken sendt fra CDON

 

Torsdag 07.mars KL 18:57: Sendingen er ankommet Oslo terminal og blir videresendt

 

Fredag 08.mars KL 12:11: Sendingen er ankommet Bergen terminal og blir videresendt

 

Nå har vi kommet til fredag igjen, 15.mars og klokken er snart 18:00 og hva har skjedd hele denne arbeidsuken i Bergen? Ingenting.

 

...pakken min ligger rett og slett på terminalen og støver ned.

 

Har fått pakker tidligere, då går det cirka 1.dag før pakken blir videresendt fra terminalen. Skulle tro det var streik der, men det har jeg isåfall ikke hørt noe om.

 

Har sendt klage for ett par dager siden, men har jeg fått svar? nei. Ser ut til at pakken min fra DealExtreme kommer frem raskere, enn pakken som ligger ett lite stein kast unna meg.

 

Er det noen som har erfaring med at pakker kan bli liggende så lenge på en omsorterings sentral, det kan vel neppe være veldig normalt? Noen som vet årsaken til hvorfor det går så langt tid iblandt? Det er jo hverken toll eller lignende ting inne i bildet, bare en helt vanlig pakke fra CDON.NO.

Endret av China Burger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med posten i Norge er at ting går raskt, i alle fall under ei uke. Her må det ha skjedd et "avvik". Pakken er feilvideresendt/mistet/ødelagt/stjålet e.l.

 

Ville kontaktet posten og hørt med de.

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Det er nok et avvik som har skjedd her, som madammim sier. Jeg ville ringt Postens kundeservice, forklart situasjonen og bedt om å få snakke med en ansvarlig på terminalen det gjelder. Når det har gått såpass med tid siden noe skjedde er de nødt til å ta tak i det.

Lenke til kommentar

Har gjort både CDON og Posten oppmerksom på at pakken har "permanent" stoppet opp på Bergen omsorteringsterminal. Venter fortsatt på svar fra begge aktører 2 dager etter jeg har gitt beskjed. Ringte forøvrig posten i dag, men kundeservice er ute av drift pga. tekniske problemer.

 

Står at pakker blir sendt til det lokale postkontor dagen etter det ankommer siste omsorteringsterminal. Så ja, her må det ha skjedd ett kraftig avvik, fordi nå nærmer det seg 10 dager uten at noe har skjedd med pakken.

 

Skjedd meg 2 ganger. BEGGE gangene var det udugelige post i butikk folk som ikke hadde scannet inn pakken slik at den ikke var registrert som ankommet postkontoret - men hadde faktisk ligget der hele tiden.

 

Har lurt litt på det samme, tenkte jeg skulle sjekke, men pleier jo å få hentelapp i posten. Tror jeg tar å ringer til post i butikken med engang.

Endret av China Burger
Lenke til kommentar

Har nett ringt til butikken, pakken låg faktisk der, det var jo bra.

 

Men pakkene mine har alltid blitt skannet ved ankomst, samtidig som jeg får hentelapp. Så her er det udugelige post i butikk ansatte som OC-FREAK nevnte ovenfor, eller evt. en sjelden tabbe, siden det er første gang det har hendt meg.

 

..jeg kunne jo umulig vite at pakken har kommet, når hverken sporingen ble oppdatert ved ankomst eller hentelapp dukket opp.

Lenke til kommentar

Har man bestilt hentemelding på SMS (standard hos mange butikker). Så kommer det ingen hentelapp. Man får i stedet en SMS, denne sendes når pakken scannes på postkontoret. Scannes pakken ikke får man heller ikke SMS.

 

Jeg har hentemelding på SMS som standard hos cdon.com, komplett, mpx og faktisk de fleste butikker jeg handler fra.

Lenke til kommentar

Har nett ringt til butikken, pakken låg faktisk der, det var jo bra.

 

Men pakkene mine har alltid blitt skannet ved ankomst, samtidig som jeg får hentelapp. Så her er det udugelige post i butikk ansatte som OC-FREAK nevnte ovenfor, eller evt. en sjelden tabbe, siden det er første gang det har hendt meg.

 

..jeg kunne jo umulig vite at pakken har kommet, når hverken sporingen ble oppdatert ved ankomst eller hentelapp dukket opp.

 

Fint at det løste seg, men din historie er ikke uvanlig, og min erfaring er at Posten ikke takler konkurransen fra Tollpost og Schenker, m.fl. og er i ferd med å tape kunder som følge av dårlig service. Hvis man etterlyser noe hos kundeservice pr. epost får man aldri svar før pakken er levert PIB først, og da svarer de arrogant at pakken kan hentes bla, bla. Jeg blir direkte provosert av kundeservice hos Posten og jeg velger konsekvent andre leverandører hvis det er mulig. Jeg fikk nylig en TV fra Komplett i Oslo med TG, pris på frakta var kun 240 kroner. Posten ville tatt 520 kroner, og det rare var at det var Bring (les Posten) som leverte den likevel. Jeg antar at TG kjøper noe tjenester fra Bring. Det eneste som har skjedd med Posten de siste årene er at de har priset seg ut av konkurransen og lagt ned flere hundre postkontorer. Jeg trodde de la om til PIB for å klare konkurransen med andre leverandører, men der tok jeg feil. Det eneste positive med PIB er at pakker nå kan hentes helt fram til stengetid for butikken, som er 22.00 - 23.00.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med deg, men det er nå så. :)

 

For privatpersoner er posten fremdeles det suverene førstevalget slik jeg ser det. Stort sett ikke for langt til nærmeste sted man kan hente pakken og gode åpningstider i mange tilfeller.

Men den finnes mange inkompetente post i butikk "ansatte", stort sett mangelfull opplæring og post delen til butikken er ofte nedprioritert - de bruker den bare for å dra folk til butikken i håp om at de kjøper varer der - ikke bare henter pakken sin.

 

Jeg jobber hos en konkurrent og vet det omtrent er umulig å konkurrere med posten på levering til privatpersoner og fremdeles tjene penger på det. Kostnaden rundt privatlevering er for stor, og man får automatisk en mye større kundemasse som igjen gjør at man trenger større kundesenterbemanning og slik ruller ballen. Det er en grunn til at Tollpost/mypack bruker posten/bring på flere leveringer/steder - det koster dem mindre enn å levere pakken selv..... ironisk nok!

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Jeg jobber hos en konkurrent og vet det omtrent er umulig å konkurrere med posten på levering til privatpersoner og fremdeles tjene penger på det. Kostnaden rundt privatlevering er for stor, og man får automatisk en mye større kundemasse som igjen gjør at man trenger større kundesenterbemanning og slik ruller ballen. Det er en grunn til at Tollpost/mypack bruker posten/bring på flere leveringer/steder - det koster dem mindre enn å levere pakken selv..... ironisk nok!

 

Dette har jo litt å gjøre med varemengden. Hva det koster å kjøre en rute hvor det er få pakker som skal ut. Dette lønner seg ikke. Spesielt ikke når posten har en bil som kjører samme ruten. Der hvor jeg har jobbet er Tollpost og Schenker flinke til å samarbeide på den måten, pakker leveres videre hvis det er en rute hvor det er veldig lite varemengde på, hvis den andre parten kjører en fast rute på samme strekning. Posten klarer seg jo selv, gir ikke fra seg pakker, men tar likevel med. Dette pga. at de har en god del mer både pakker og brev.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Fikk i dag svar fra posten:

 

 

Hei.

 

Takk for din henvendelse

 

Beklager dette.

 

Det er bestillt SMS varsling på denne. Da blir det ikke sendt ut henelapp. Når da Post i butikk ikke scanner pakken ankommet går det heller ikke ut SMS. Det har vi nå tatt videre med dem.

 

Med hilsen

Posten Norge AS

Eli

Kundeservice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...