Gå til innhold

Som å skyte seg selv i foten...

Anbefalte innlegg

Det er jo en viss mulighet for at direkte demokrati fører til at folk begynner å tenke selv. Samt at indirekte demokrati fører til fremavl av "sauer"?

Og jeg som trodde du var fullstendig ukritisk til AP. :)

Du ser vel det at det eneste vedkommende ikke er kritisk til er å viske ut landegrensene i verden, sånn at vi ikke blir et eget land lengre. Og at Norge like gjerne kan islamiseres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ser vel det at det eneste vedkommende ikke er kritisk til er å viske ut landegrensene i verden, sånn at vi ikke blir et eget land lengre. Og at Norge like gjerne kan islamiseres.

"Norge" kan ikke islamiseres, "Norge" er kun en ide inne i ditt hode, omtrent like reellt som enhjørningen. Du eller jeg kan derimot islamiseres (konvertere til Islam) om vi ønsker det, men klart "Islam" er også like reellt som "Norge" :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Norge" kan ikke islamiseres, "Norge" er kun en ide inne i ditt hode, omtrent like reellt som enhjørningen. Du eller jeg kan derimot islamiseres (konvertere til Islam) om vi ønsker det, men klart "Islam" er også like reellt som "Norge" :)

Vel, jeg regner med at du faktisk forsto hva jeg mener?

Norge er en kristen stat. Og en del enhjørninger ønsker at vi skal bli en islamsk stat.

Eller må jeg spesifisere ytterligere? :)

Endret av Aqulini
Lenke til kommentar

Du kan spørre alle liberalistene som ble kastet ut fra partiet fordi de ikke delte samme synet som partieliten. Å kvitte seg med folk som er uenig med deg er i beste fall udemokratisk og i verste fall fascistisk. Og så har vi jo i tillegg partiets syn på innvandrere (og da spesielt på muslimer og romfolk-sigøynere).

Ehh så man skal bare slippe alle slags folk med alle slags meninger inn i et parti?

Da er jo hele meningen med partiet borte.

Et parti skal jo samle folk som har et sett med felles meninger når det gjelder kjernesakene dette partiet vil stå for...

Så du mener altså at DLF skal slippe inn totalitære kommunister som sine medlemmer og rødt skal slippe inn ultraliberalistiske ultrakapitalister? Du mener altså at det skal være fritt frem for å kuppe partier. Hva er da vitsen med forskjellige partier?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Vel, jeg regner med at du faktisk forsto hva jeg mener?

Norge er en kristen stat. Og en del enhjørninger ønsker at vi skal bli en islamsk stat.

Eller må jeg spesifisere ytterligere? :)

Joda, jeg forsto det. Men det er nok jeg, ikke Tollari som vil "viske ut landegrensene i verden, sånn at vi ikke blir et eget land lengre" ettersom jeg anser "Norge", "enhjørniger", "julenissen" og "Gud" alle som å være like baserte i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Joda, jeg forsto det. Men det er nok jeg, ikke Tollari som vil "viske ut landegrensene i verden, sånn at vi ikke blir et eget land lengre" ettersom jeg anser "Norge", "enhjørniger", "julenissen" og "Gud" alle som å være like baserte i virkeligheten.

Ja, du kan jo bare beholde tanken, så lenge det ikke skjer i virkeligheten. :)

Lenke til kommentar

Det er jo en viss mulighet for at direkte demokrati fører til at folk begynner å tenke selv. Samt at indirekte demokrati fører til fremavl av "sauer"?

Og jeg som trodde du var fullstendig ukritisk til AP. :)

Det er evnen til å tenke selv som gjør det mulig å etablere et direkte demokrati.

Ap har mye godt men også en god del dritt i programmet slik som de fleste partier. Det spørs hva det er man personlig kan mest leve mest med.

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig at Frp ikke tjener mer fra private bidragsytere? Trodde velstående privatpersoner ville være positive til skatteletten.

Mitt inntrykk er at de fleste rike i Norge ønsker en sterk stat som kan beskytte deres egne eiendeler og forretninginteresser med diverse lover og bevilgninger. Se bare på den norske forlagsbransen eller Røkkes sammarbeid med AP om fiskerikvoter. I praksis blir de rikes støtte til partiene å regne som beskyttelsespenger slik at partiene igjen skal gå inn for å stange konkurransen de rike måtte møte innenfor sine felt. Et mer liberalistisk parti vil i kraft av å være liberalistiske, være i mot slik manipulering av markedet og derfor være i mot en kunsting opprettholdelse av de rikes interesser.

Frp er ikke spesielt liberalistiske i den store sammenhengen, men de er nok de mest liberalistiske blant de store partiene og har et uttalt ønske å fjerne en del restriksjoner. Derfor ikke så rart at de rike som gjerne tjener på disse restriksjonene, ikke ønsker å sponse partiet.

Endret av Tegnestifte
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er evnen til å tenke selv som gjør det mulig å etablere et direkte demokrati.

Ap har mye godt men også en god del dritt i programmet slik som de fleste partier. Det spørs hva det er man personlig kan mest leve mest med.

Desverre, eller heldigvis, klarer jeg ikke å svelge programmene til noen av partiene.

Lenke til kommentar

Vet at det er off-topic, men:

Artig at partiet som er kjent for å ta vare på de svakeste i samfunnet her, faktisk prøver å utnytte dem.

Fikk 50-lapp for å stemme på AP

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.3509152

Hva om dette hadde vært Frp? Da ville vel du startet enda en tråd? Men siden det gjelder AP, må de jo selvsagt fredes. Media hadde vel gått helt bananas også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...