Gå til innhold

Som å skyte seg selv i foten...

Anbefalte innlegg

Det blir nokså flaut at et politisk parti som skriker høyst om offentlig sløsing og oppblåsning i offentlig sektor selv får flest inntekter fra nettopp det offentlige.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Frp-er-partiet-som-far-storst-andel-av-sine-inntekter-fra-staten-6984370.html#.UUNECleQg3s

Det ironiske med det hele at de får over 90% av inntektene fra det offentlige - langt høyere enn det "byråkrati-partiet" Ap får, og sist nevnte parti leder suverent på inntekter fra egen virksomhet.

Så ja, la oss kvesse med kutteknivene og gjøre "byråkrat-daukjøttet" til navere. :devil:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det mulig at Frp ikke tjener mer fra private bidragsytere? Trodde velstående privatpersoner ville være positive til skatteletten.

Ja, det trodde jeg også. Tydeligvis har KrF og Sp best privat tekke enn H og Frp lagt sammen.

Lenke til kommentar

Dette betyr ikke at FrP får mest støtte av det offentlige, bare at det er en mindre del av samlet sum som er fra private bidragsytere.

At de likevel vil kutte sin statsstøtte kraftig sier at de vil forholde seg til sine prinsipper.

En noe underlig vinkling fra avisen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

artig hvordan det veksler mellom kritikk av høyresiden som får penger fra "rike onkler" til at de faktisk ikke gjør det. Enkelte vil klage uansett

Hva vil si klage? Jeg synes det er underholdende å se politiske partier som innbiller seg at de er så mye bedre enn alle andre, men som i sannheten er så full av motsigelser. :roll:

Endret av Tollari
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva vil si klage? Jeg synes det er underholdende å se politiske partier som innbiller seg at de er så mye bedre enn alle andre, men som i sannheten er så full av motsigelser. :roll:

Ja, spesielt AP og SV er veldig "flinke" der....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, spesielt AP og SV er veldig "flinke" der....

SV og Frp er de verste av alle slik som det alltid er med kommunister og fascister fra ytre høyre i verden. Ap lever i et luftslott hvor de innbiller seg at folk elsker å betale massevis av avgifter, og Høyre tror fremdeles de er robin hood partiet for de rikeste i samfunnet. Sp lever fremdeles i et nasjonalistisk europa anno 1933, mens KrF ville passet godt inn i Vatikanet istedenfor stortinget.

Da er det bare V igjen å stemme tenker jeg. De kan i det minste kalle seg for liberalister med god samvittighet.

Endret av Tollari
Lenke til kommentar

SV og Frp er de verste av alle slik som det er overalt med kommunister og fascister fra ytre høyre. Ap lever i et luftslott, og Høyre tror fremdeles de er robin hood partiet for de rikeste i samfunnet. Sp lever fremdeles i et nasjonalistisk europa anno 1933, mens KrF ville passet godt inn i Vatikanet.

Da er det bare V igjen å stemme tenker jeg. De kan i det minste kalle seg for liberalister med god samvittighet.

Hvilken grunn har du for å kalle FrP for fascister?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilken grunn har du for å kalle FrP for fascister?

Du kan spørre alle liberalistene som ble kastet ut fra partiet fordi de ikke delte samme synet som partieliten. Å kvitte seg med folk som er uenig med deg er i beste fall udemokratisk og i verste fall fascistisk. Og så har vi jo i tillegg partiets syn på innvandrere (og da spesielt på muslimer og romfolk-sigøynere).

Lenke til kommentar

Du kan spørre alle liberalistene som ble kastet ut fra partiet fordi de ikke delte samme synet som partieliten. Å kvitte seg med folk som er uenig med deg er i beste fall udemokratisk og i verste fall fascistisk. Og så har vi jo i tillegg partiets syn på innvandrere (og da spesielt på muslimer og romfolk-sigøynere).

Dersom en er i en organisasjon som _stort sett_ skal ha et samlet syn på samfunnet jf.et politisk parti så er det en fordel om man er noenlunde samstemt. Du synes kanskje det er bedre med AP og hvordan Trond Giske utfører sin rolle?

Du må fortelle hva du mener er FrP's syn på innvandrere og hva som er galt med det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dersom en er i en organisasjon som _stort sett_ skal ha et samlet syn på samfunnet jf.et politisk parti så er det en fordel om man er noenlunde samstemt. Du synes kanskje det er bedre med AP og hvordan Trond Giske utfører sin rolle?

Du må fortelle hva du mener er FrP's syn på innvandrere og hva som er galt med det.

Meg bekjent ble ingen i Ap kastet ut pga. uenigheter. Da ville mange ha blitt kastet ut allerede da mange gjorde opprør mot partiledelsen om postdirektivet, men dette har man vel fortrengt ser jeg.

Deg om det om du ikke klarer å se noe galt i at et parti vil tvangsdeportere en minoritet (les: romfolka).

Tør jjeg spørre hvilken "virksomhet" AP bedriver?

Det får du jo spørre Ap selv. Jeg refererer kun til det som stod i artikkelen.

Lenke til kommentar
Deg om det om du ikke klarer å se noe galt i at et parti vil tvangsdeportere en minoritet (les: romfolka).

Såvidt meg bekjent er det kun to partier i norsk historie som HAR gjennomført tvangsdeporteringer av minoriteter: Nasjonal Samling og Arbeiderpartiet, for ikke å nevne tvangssterilisering. ;)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Meg bekjent ble ingen i Ap kastet ut pga. uenigheter. Da ville mange ha blitt kastet ut allerede da mange gjorde opprør mot partiledelsen om postdirektivet, men dette har man vel fortrengt ser jeg.

Jeg har aldri nevnt at AP har kastet ut noen. Men med de sakene som har kommet opp rundt blant annet Giske det siste året så burde de kanskje det?

At FrP vil tvangsdeportere personer som ikke har 1.oppholdstilatelse 2.kommer hit for å lage faen og stjeler som ravner og tar seg til rette og lager leir hvor det en passer dem ser jeg virkelig ikke noe problem i. Hvorfor skal det være greit at de er her?

Hadde du reist til blant annet Romania eller andre land og gjort det samme, hadde du blitt sendt tilbake hit du også.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri nevnt at AP har kastet ut noen. Men med de sakene som har kommet opp rundt blant annet Giske det siste året så burde de kanskje det?

At FrP vil tvangsdeportere personer som ikke har 1.oppholdstilatelse 2.kommer hit for å lage faen og stjeler som ravner og tar seg til rette og lager leir hvor det en passer dem ser jeg virkelig ikke noe problem i. Hvorfor skal det være greit at de er her?

Hadde du reist til blant annet Romania eller andre land og gjort det samme, hadde du blitt sendt tilbake hit du også.

Giske er en løs kanon på samme måte som Sandberg. Forskjellen mellom de to er at Sandberg i tillegg har vært straffedømt og sitter likevel som leder i justiskommitteen.

Og nei, romfolka kommer ikke alle fra Romania, og nei, ikke alle øst-europeere som kommer til Norge er kriminelle. På samme måte som ikke alle muslimer er islamister som vil opprette et kalifat i Norge, men man elsker jo å stigmatisere, ikke sant? Det fleste av de påstandene Frp kommer med om innvandrere mangler komplett rot i virkeligheten og blåses komplett ut for å livsnære seg på folks xenofobi.

Endret av Tollari
Lenke til kommentar

Giske er en løs kanon på samme måte som Sandberg.

Og nei, romfolka kommer ikke alle fra Romania, og nei, ikke alle øst-europeere som kommer til Norge er kriminelle. På samme måte som ikke alle muslimer er islamister som vil opprette et kalifat i Norge. Det fleste av de påstandene Frp kommer med om innvandrere mangler komplett rot i virkeligheten og blåses komplett ut for å livsnære seg på folks xenofobi.

Det du kommer med er bare tull!

Det er ingen som har sagt at "alle er fra Romania og er kriminelle". Det er du som mangler evnen til å se nyanser.

De det referes til er hele tiden de som er på den måten jeg skrev tidligere, og ikke de som faktisk kommer hit for å gjøre noe samfunnsnyttig.

En kan godt si at alle muslimer er islamister, da de har Shari'a lover de skal forholde seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...