Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppgradert maskinvare, pc starter ikke.

Anbefalte innlegg

Ja.

Så, jeg hadde en kortslutning i min pc for en uke siden, og fant ut etter litt at det var hovedkortet som hadde tatt støyten. Dermed tok jeg anledningen og ville oppgradere.

Nå har jeg satt inn HK: MSI B75MA-P45, Socket-1155

med skjermkort: Sapphire Radeon HD 7850 1GB GDDR5

prosessor: Intel® Core i5-3570 Processor

ram: Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB

dette står i ett Antec kabinett. Jeg beholdt den gamle strømforsyningen som er Thermaltake Toughpower 850w.

Alt er koblet til (med gammel HD og DVD), ser fint ut og slikt, og jeg var klar for å koble til å prøve det ut.

Når jeg satte i strømkabelen kom det ingen lys fra viftene i kabinettet, som det gjorde før oppgraderingen. Når jeg trykker på powerknappen, på kabinettet som er koblet til HK så lyser det et lite blink fra pæra ved den ene viften (i kabinettet) men ingenting annet skjerm. Jeg prøver igjen og ingenting skjerm. Når jeg tar ut og inn strømkabelen så skjer det samme med ett lite lysglimt, og så ingenting mer.

Nå er jeg rådløs og vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete etter feilen.

Alle tips mottas med takk!

Endret av Roaldandre1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde selv den samme PSU som du beskriver her, inntil for ganske nylig. den har vært trofast lenge, men plutselig begynte den å levere for lave verdier på flere av kursene. Du kan ta en sjekk i BIOS overvåkningen og se om grnseverdiene er like eller over de anbefalte Volt verdiene på de forskjellige kursene.

Sier meg enig med Moby Duck her, og føler meg ganske sikker på at du må dra til med en ny strømforsyning :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Grunnen til at jeg regnet med det var hovedkortet var at ved kortslutningen som startet alt dette så startet maskinen opp etterpå, men den ville ikke gå videre til å starte bios (eller windows). den stod bare på første bildet som sa "press DEL to enter system menu (noe i den duren)". Ville ikke gjøre noe mer, så da anntok jeg og en som jeg kjenner som jobber med dette at biosen/hk var ødelagt.

Rett etter at jeg skrev første innlegg her så skrudde jeg løs strømforsyningen av kabinettet og prøvde å koble til når den stod utenfor slik at jeg kunne se om det var noen feilkoblinger noen sted. Strømforsyningen stod på høykant, og jeg satte den ned i vannrett stilling, men strømkabelen i (dom som jeg var) og da kom det en gnist og ny kortslutning. Så ny strømforsyning er bestilt allerede, håper bare på at det ikke er skjedd noe galt med de andre komponentene.

Men det at jeg har opplevd dette to ganger, på to forskjellige steder i maskinvaren, er det kun ekstrem uhell, eller er det noe annet jeg bør sjekke før jeg kobler til igjen?

Takk for svar så langt!

Lenke til kommentar

Lignende problem med en HP jeg har sett litt på, akk. Sånn som du beskriver. Jeg satte opp maskina med en ny PSU, da startet maskina med jeg fikk ikke bilde. Skal ned å se nermere på om HK eller GPU må skiftes.

Jeg har alltid en ekstra PSU hjemme... Vet ikke hvorfor, men har bare blitt sånn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...