Gå til innhold

abit nf7-s v2.0 med pc 3700 ram

ExcuZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, for rask RAM kan ikke svi hovedkortet ditt.

Men en ting jeg lurer på;

Hvorfor har du kjøpt PC3700 RAM med dårlige timings til det hovedkortet? Jeg ville mye heller kjøpt PC3200 med low latency/timings. Da vil du på AMD-plattformer få høyere ytelse.

Samme mener jeg, bedre med pc3200 med lac latency/timings ja. Men som mange andre er han vel sikkert litt uviten. Kunnskap er MAKT :D Lønner seg å høre med folk her på forumet og ikke spørre folka på f.eks. ekspert. De anbefalte meg å kjøpe xp3200+ prosessor fordi den hadde 400mhz FSB. (var innom der å lurte på stepping på 2500+`n ders), og ikke 2500 fordi den bare kjørte på 333 mhz bus og var låst der. :-? Så de mente xp3200+ og Corsair PC2100 ville være en grei og billig løsning. De sa at CPUn var dyr men jeg sparte inn penger på rammen. Fordi de sa jeg ikke trengte så bra ram, var visst ikke stor forskjell på minne lengre. Var før det fikk jeg beskjed om... Jeg gadd ikke si noen ting bare stod der og LO inni meg.. at de går an. herregud!

Lenke til kommentar

Ser potensielle Stefan Hilt`ere overalt på elkjøp. Jeg er en smule paranoid når jeg en sjelden gang kommer i samtale med en elkjøp ansatt...

Når det er sagt, så er det flere måter å få topp ytelse på et amd oppsett. Selvfølgelig er latency noe av det viktigste, men hvis du kan øke fsb noe så grønnforjævlig, så kan det hende det er bedre å satse på det. Klarer du å få både i pose og sekk, altså at du har lav latency på brikkene når du begynner å nærme deg 250mhz fsb, så har du gjort det store funnet.

Men jeg tror vel ikke disse brikkene er så lette å få tak i?

Men tilbake til din uvane med å svi hovedkort.... Du tror ikke du kan ha gjort en ørliten feil en eller annen plass selv? :yes:

DrE

Lenke til kommentar
Nei, for rask RAM kan ikke svi hovedkortet ditt.

Men en ting jeg lurer på;

Hvorfor har du kjøpt PC3700 RAM med dårlige timings til det hovedkortet? Jeg ville mye heller kjøpt PC3200 med low latency/timings. Da vil du på AMD-plattformer få høyere ytelse.

hmmm. jeg lurer litt på det som er timings.. hvordan ser jeg på RAMen at d har bra timings??

Lenke til kommentar

hmmm. jeg lurer litt på det som er timings.. hvordan ser jeg på RAMen at d har bra timings??

Lavest er best, prøv deg frem, tro meg du får Bluescreen of Death når du har overdrevet :D Men ingenting blir fysisk skadd. "Normalt" godt oppsett er vel. 5-2-2-2 Prøv. Hvis ikke det går prøv. 6-2-2-2, hvis ikke 6-3-2-2, så 6-3-3-2 :roll: Er du med :wink:
Lenke til kommentar

Om man vil overklokke ram blir den jo varmere. Om en kjører PC3700 er jo den spekka til den hastigheten også mhp varmen... En overklokka PC2100 vil vel kanskje få varmeproblemer om den kjøres for hardt...? Og da vil den jo feile. Om den imidlertid kjøles burde den jo kunne klokkes en del mer enn uten kjøling, på samme måte som cpu'er. Får jo endel kjøleutstyr til Ram. (Unngår kanskje dette ved å kjøpe høyhastighets ram?)

Noen som har noen gode inspill på dette???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...