Henrikenn Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 Mye bra her! Jeg har for fun sett for meg hva jeg selv ville gjort. Først må jeg skaffe meg erfaring med sverd, sverd og lagre dette et lett tilgjengelig sted. 2 x Sverd 1 x øks Tror jeg også vil engasjere en kompis på et tidlig stadie, 2 sloss somregel bedre enn en alene. Ålreit å ha noen å snakke med, å være med Nummer to, ville jeg som de fleste hamstre proviant og ting. Har også sett meg ut first location til der jeg vil campe, bomberom med storplass, ingen vinduer og kun en inngang. Vil også finne meg tilgang til vekter, benkpress osv energitilskudd( + anabole steroider?). Kommer godt med når man skal ut å raide. Angående skytevåpen vil jeg tro dette kan bli vanskelig hvis man ikke er tidlig ute å finner ammo/våpen. Noe annet som er synd er jo at det ikke er automatvåpen tilgjengelig i Norge (butikkvis hvertfall) Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Det finnes massevis av automatvåpen i norge hvis du vet hvor man skal lete. (selv om full auto er retarded) Sløsing av ammo, mindre treffsikkerhet, etc etc. Endret 15. mars 2013 av Bundy Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 Det finnes massevis av automatvåpen i norge hvis du vet hvor man skal lete. (selv om full auto er retarded) Sløsing av ammo, mindre treffsikkerhet, etc etc. Regner med at disse er i bruk av de som vet hvor de skulle lete Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Regner med at disse er i bruk av de som vet hvor de skulle lete Selfølgelig, slikt er strengt. Det er ikke alle som kan lete fram HK416 fra skapet. Endret 15. mars 2013 av Bundy Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) nja nå ville jeg ikke sett på en oljerigg som et permanent bosted, i lengden så blir du til å slite med drivstoff å går du tom for det så holder det ikke med en robåt for å komme deg imellom vann og land. Day 1 så ville jeg ha satset på å raide butikker for hermetikk, flaskevann, dasspapir, såpe og noe snop osv, snopet er ikke kritisk med det går jo etter hvert ut på dato samt du er jo langt fra den eneste som plyndrer så det blir jo et sjeldent gode med tiden, den første uka ville jeg ha ligget lavt låst ned i kjellern å lagt en plan for tiden videre og satt sammen en form for kropps beskyttelse og våpen. Videre så ville jeg nesten ha satset på å jobbe meg mot en millitær leir å håpe at det er noe våpen og sånt utstyr igjen, fra der igjen så vet jeg ikke hva jeg ville satset på, om man hadde en liten gruppe å et sted hadde et hurtigruteskip i kai så kunne jo å rense ut den være en mulighet, zombiene hadde ikke klart å klatre opp dit så du ville ha vært beskyttet vil jeg tro Ironi? Tom for drivstoff? Du sitter på kanskje en av de få stedene på jorda som har nær uante/uendelig mengder drivstoff og helt trygt for zombier. Skulle tro drivstoff var det siste du trengte å tenke på når du satt til sjøs på Troll-platformen gitt. Enten det er tungolje som du sikkert kan raffinere semi-videre i liten skala på platformen, eller naturgass som jeg tipper du klarer å utnytte i enkle forbrenningsmotorer, eller som en "evigvarende" flamme for varme og energi. Flåte på fiskeoppdretsanlegg har i det minste innebygget vann, ser jækla fine ut innvendig, og har ganske mye mat i hvert fall, så det kan jo kanskje være et alternativ. Da får man i hvert fall sove om natta. Endret 15. mars 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Dekket meg selv i gaffateip og innvoller og skibriller. I følge The Walking Dead er jeg nå udødelig, men merkelig nok er det ingen som gjør dette Endret 15. mars 2013 av Audun0505 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg ville ha oppholdt meg på en flytende festning midt på Sørishavet. Man bor på innsiden helt isolert. Luften blir resirkulert, drikkevann blir tatt fra havet og renset svært nøye. Innvendige drivhus og gårdsdrift sørger for mat. Det er dokkestasjon for skip dersom en skal motta råvarer. Det er også oljeboring som sørger for drivstoff. Strøm kan en få fra atomkraft, eller vindmøller. Det kan også være en innvendig våpenfabrikk som produserer våpen og ammunisjon dersom en får råvarer. Dette kan være i en isolert del av festningen. Flere tusen mennesker kan bo her i århundrer, og de bor i lukkede avdelinger som har aldri kontakt med utsiden for å unngå infeksjon. De som ankommer festningen må selvsagt være i karantene. Festningen er dessuten full av tungt artilleri som kan bombardere regionen rundt festningen automatisk. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Ironi? Tom for drivstoff? Du sitter på kanskje en av de få stedene på jorda som har nær uante/uendelig mengder drivstoff og helt trygt for zombier. Skulle tro drivstoff var det siste du trengte å tenke på når du satt til sjøs på Troll-platformen gitt. Enten det er tungolje som du sikkert kan raffinere semi-videre i liten skala på platformen, eller naturgass som jeg tipper du klarer å utnytte i enkle forbrenningsmotorer, eller som en "evigvarende" flamme for varme og energi. Flåte på fiskeoppdretsanlegg har i det minste innebygget vann, ser jækla fine ut innvendig, og har ganske mye mat i hvert fall, så det kan jo kanskje være et alternativ. Da får man i hvert fall sove om natta. Vel vedder ræva mi på at du ikke kan raffinere helikopter drivstoff ute på plattformen, å hvor lenge regner du med at du kan drifte plattformen før noe brytes ned som krever deler fra land som wait har zombier, ingen elektrisitet eller folk til å drifte fabrikkene som produserer deler om det engang produseres i norge 1 Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Med nok mat ville jeg kanskje gitt plattform 5år. Dessutten, hva i helvete skal du gjøre utpå der ? Tøffere å være på land, hunte zombier, trashe ting, kjøre biler osv Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Er det ikke slik at "smartere" zoombier kan gå på havbunnen og så klatre opp? Mener det var no snakk om det på en zombie film elns. Selvsagt, Zoombier er jo 100 % oppfunnet av personer medl livlig fantasi, så det er jo ikke akkurat lett å si hvordan noe slikt ville oppført seg i virkeligheten. Njaa, man vet jo aldri hva som kan skje når folk blander shady stoffer.. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10073776 Kanskje forskere en dag finner et virus som gjør folk om til spedalske kannibaler? WMD... Jeg hadde pakka lavvo'n, fiskestanga, samekniven, hagla og stormkjøkkenet, stacka opp med blyhagl og slugs og dratt til fjells.. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg er motstander av "magiske zombier" som i Walking Dead og en del andre serier og filmer. Det vil si at de har uendelig energi og kan fortsette fremover i all evighet uten å spise f.eks. I akkurat Walking Dead har jeg en teori om at det i virkeligheten er snakk om nanoroboter som forsøker å holde folk i livet. Det forklarer hvorfor ingen forskere klarer å klassifisere sykdommen, og hvordan de kan fortsette uten energitilførsel i form av mat. Kanskje noen lagde nanoroboter for å redde liv, men så gikk ting skeis, og alle ble smittet fordi nanorobotene formerer seg. Men tar vi utgangspunkt i f.eks en rabiesmutasjon som gjorde folk gale og fikk dem til å angripe hverandre som dyr, så ville jeg rett og slett bare barrikadere inne i leiligheten og fylle bøtter og flasker osv. med drikkevann. Alle "zombiene" ville dø innen få uker uansett. En langt verre situasjon hadde vært et virus som i f.eks filmen Contagion, som er smittefarlig over lang tid. Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg er motstander av "magiske zombier" som i Walking Dead og en del andre serier og filmer. Det vil si at de har uendelig energi og kan fortsette fremover i all evighet uten å spise f.eks. I akkurat Walking Dead har jeg en teori om at det i virkeligheten er snakk om nanoroboter som forsøker å holde folk i livet. Det forklarer hvorfor ingen forskere klarer å klassifisere sykdommen, og hvordan de kan fortsette uten energitilførsel i form av mat. Kanskje noen lagde nanoroboter for å redde liv, men så gikk ting skeis, og alle ble smittet fordi nanorobotene formerer seg. Men tar vi utgangspunkt i f.eks en rabiesmutasjon som gjorde folk gale og fikk dem til å angripe hverandre som dyr, så ville jeg rett og slett bare barrikadere inne i leiligheten og fylle bøtter og flasker osv. med drikkevann. Alle "zombiene" ville dø innen få uker uansett. En langt verre situasjon hadde vært et virus som i f.eks filmen Contagion, som er smittefarlig over lang tid. Eller de ville spist hverandre, og ting i butikker og dyr etc. og derfor levd ganske lenge, og du ville sultet..hmm, that sucks Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Njaa, man vet jo aldri hva som kan skje når folk blander shady stoffer.. http://www.vg.no/nyh...?artid=10073776 Kanskje forskere en dag finner et virus som gjør folk om til spedalske kannibaler? WMD... Jeg hadde pakka lavvo'n, fiskestanga, samekniven, hagla og stormkjøkkenet, stacka opp med blyhagl og slugs og dratt til fjells.. Gleda deg til vinteren da? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Ser ikke hvorfor vinteren skulle være noe problem? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Vi har masse fint utstyr egnet til zombieutryddelse på jobben. For eksempel en slik: Kan få mye fint utstyr til den, ikke bare zombiefres, men også zombieflisekutter, zombiegiftspreder, zombieklipper og zombieharv. I tillegg har jeg utstyr som denne zombiesageren: Produsenten beskriver den som komfortabel, fleksibel og lite anstrengende å bruke. Perfekt for langvarig zombiekamp, altså. Endret 19. mars 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Jeg er så forbanna lei av folk i Dayz som sier at det er helt ok og drepe uskyldige fordi dette er wasteland, vi har ingen framtid , men de ser helt bort ifra at sammarbeid tar deg lengre en og vere alene. Helvetes drittunger trur faktisk at og drepe en person i (FICTION) er vanlig når verden går under. Det er disse folkene som blir og dø først sier jeg. For og overleve kreves grupper, og folk blir bare og krangle på sult, ikke på sosial drama som TV tar fram. det er jo tv lol... Men poenget mitt er at jeg har snakket serriøst med amerikanere og de mener faktisk at Dayz er the way to go, drepe for og leve rett og slett................. Er bare Usa jeg har snakket med så forventer at andre personer mener det og fra europa , bare for og vise at dette var ikke imot Usa Endret 19. mars 2013 av Realzi Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg er så forbanna lei av folk i Dayz som sier at det er helt ok og drepe uskyldige fordi dette er wasteland, vi har ingen framtid , men de ser helt bort ifra at sammarbeid tar deg lengre en og vere alene. Helvetes drittunger trur faktisk at og drepe en person i (FICTION) er vanlig når verden går under. Det er disse folkene som blir og dø først sier jeg. For og overleve kreves grupper, og folk blir bare og krangle på sult, ikke på sosial drama som TV tar fram. det er jo tv lol... Men poenget mitt er at jeg har snakket serriøst med amerikanere og de mener faktisk at Dayz er the way to go, drepe for og leve rett og slett................. Er bare Usa jeg har snakket med så forventer at andre personer mener det og fra europa , bare for og vise at dette var ikke imot Usa Det er vel åpenbart at et menneske alene er "dead man walking"... Vi mennesker er SKAPT for grupper! Ser ikke hvorfor vinteren skulle være noe problem? Vel det avhenger jo av hvilket fjell, men jeg bare ser for meg 3-4 meter snø, og deg inni lavoen hvor det blir mindre og mindre ved, og zombiene begynner å se oppover etter mat Lenke til kommentar
hr_krabbe Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Vel det avhenger jo av hvilket fjell, men jeg bare ser for meg 3-4 meter snø, og deg inni lavoen hvor det blir mindre og mindre ved, og zombiene begynner å se oppover etter mat Zombier produserer ingen kroppsvarme og vil vel bli ganske umobile når temperaturen synker under 0? Ser for meg man tar en dugnad og hakker sund dypfryste zombier, helst før de snør ned, og blir vanskelige å finne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå