Gå til innhold

Formel for å regne ut demping i coax?

eiga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle produsenter av koaxial kabel har tabeller over dempingen i kabelen ved gitte lengder og angitt frekvens..

Hvis du skal bruke kabelen i w-lan som ligger på 2,4GHz anbefaler jeg kabel av høy kvalitet, men tapet blir ganske stort uansett..

Det lureste du kan gjøre er å ha kabelen så kort som mulig, dette er ikke noe problem hvis du bruker w-lan utstyr som går over usb eller tp-kabel

til pc`en som skal på nett.. da kan du nå ut på f.eks taket via denne teknologien.. d

Er ikke noe tap i ytelsen på usb eller tp, vet ikke om du skjønner hva jeg vil frem til?

Lenke til kommentar
Alle produsenter av koaxial kabel har tabeller over dempingen i kabelen ved gitte lengder og angitt frekvens..

Hvis du skal bruke kabelen i w-lan som ligger på 2,4GHz anbefaler jeg kabel av høy kvalitet, men tapet blir ganske stort uansett..

Det lureste du kan gjøre er å ha kabelen så kort som mulig, dette er ikke noe problem hvis du bruker w-lan utstyr som går over usb eller tp-kabel

til pc`en som skal på nett.. da kan du nå ut på f.eks taket via denne teknologien.. d

Er ikke noe tap i ytelsen på usb eller tp, vet ikke om du skjønner hva jeg vil frem til?

Joda, vet godt hva du vil fram til(kortest mulig coax, og heller flytte senderen nært antenne).

Sitter bare å prøver å sette meg litt inn egenskapene til coax-kabler, kjekt å ha kunnskapen på lur.

Takk for de formlene, tror jeg står over utregningen.

Spurte etter dem, og fikk dem....lar det foreløpig bli med at de nå ligger under favoritter.

Formlene var ikke uoverkommelig, men tror at jeg finner opplysninger jeg trenger i en nøyaktig utregning i databladet for kabelen(som jeg ikke orket å lete for mye etter). Formlene var ganske oppklarende(fikk forståelse for sammenheng).

Det var denne kabelen jeg lurte på hva dempningen(nøyaktig) var ved 2,4GHz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...