Gå til innhold

Interrail (Amsterdam til Roma)

Anbefalte innlegg

Morn!

Jeg og fruen skal på Interrail om en drøy måned, og skal i utgangspunktet fra Amsterdam til Roma på 22 dager. På veien har vi hittil booka hostel i Brügge (It's in Belgium) og i Paris.

Det jeg da lurer på er, hvor burde vi hoppe av på vei til Roma, og hvorfor?

Antagelig er det flust av obskure byjuveler langs veien som vi ikke har tenkt på, så alt av tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har reist endel langs den ruten med tog så det er mye å se, kommer helt ann på hva dere har interesse av. Dere bør ta TGV sørover fra Paris, det er en opplevelse. Avignon er første interessante stopp med mye minner fra middelalderen. I Rhone-deltaet er det andre byer av interesse med mye fra romertiden av arenaer, templer og akvadukter. Jeg ville hoppet over Marseille og Toulon.

Langs rivieraener det lett å komme seg mellom byene med tog. Juan les Pins er den med best folkeliv, men det er muligens litt for tidlig i sesongen. Monacco kan være verdt et besøk med et veldig tett område med slott, oceanografisk museum og en palmehage med god utsikt. Den lille byen Eze har også spektakulær utsikt, men det er et stykke opp fra toget.

En liten stopp i Pisa for å se det skjeve tårnet bør dere legge inn og Firenze bør være av interesse for de med interesse for kunst og design.

Returen bør tas via en annen rute. For eksempel via Sveits. Husker Interlaken-Zweisinmmen-Montreux med liten jernbane over fjellet med panoramisk tak i jerbanevognen. Det blir en liten omvei, men dere kan jo dra rett opp til Montreux og derifra ta miniatyrbanen opp til Roche de Naye med spektakulær utsikt over lac'en. Den turen er ikke med dekket av Inter-rail, men verdt pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...