Gå til innhold

Call of Duty “has almost ruined a generation of shooter players,” says Tripwire Interactive


Anbefalte innlegg

http://www.pcgamer.c...ra-2-interview/

 

 

Players like Elliot [Cannon, Lead Designer] and I, back in the Quake and Unreal days, you know, we had to get good at aiming. These guys don’t have to anymore. The skill gap is so compressed that like, “The game makes me feel that I’m awesome.” These guys, when I actually watch them play, they’re actually very poor FPS players. And I don’t think it’s because they’re incapable of getting good, I think it’s because they never had to get good. They get enough kills in Call of Duty to feel like they’re awesome, but they never really had to develop their FPS skills beyond that.

 

 

 

Denne fyren skal få et julekort av meg iaf.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
There’s more depth, there’s a bit more of a learning curve, but when you get that kill at long range with that bolt-action rifle, while the artillery’s flying around your head, and mortar shells are falling and guys are Banzai-charging you in the face, and your guy’s shaking, but you still kill him anyway. That’s an experience. You had some risk there, but you got a bigger reward. The kill wasn’t just handed to you. It wasn’t like “I called in the helicopter and it flew into the level and mowed down half the enemy team while I wasn’t even doing anything.”

 

Amen.

Lenke til kommentar

´Hvorfor gjør killstreaks forskjellen mellom god og dårlig mindre? Og jeg synes man kan beskylde CoD for mye, men hvorfor er det så forferdelig om MP gjør forskjellen mellom god og dårlig mindre? Er problemet at de gode ikke får følt seg så overlegne som de ønsker?

 

AtW

Lenke til kommentar

´Hvorfor gjør killstreaks forskjellen mellom god og dårlig mindre? Og jeg synes man kan beskylde CoD for mye, men hvorfor er det så forferdelig om MP gjør forskjellen mellom god og dårlig mindre? Er problemet at de gode ikke får følt seg så overlegne som de ønsker?

 

AtW

 

Det at et helikopter, airstrike eller noen av de andre latterlige killstreaks dreper halve motstanderlaget krever ingen skill.

Kombinert med grenadelauncher, claymore, bouncy betty, c4 eller annet sprengstoff som gjør jobben for deg er skillceilingen kraftig redusert.

 

Problemet er at det handler mer om flaks/førstemann til å få killstreaks enn om å faktisk være god i spillet med aim, timing og gameIQ. I tillegg spiller mesteparten nyeste CoD på console som i tillegg til alt dette har aimassist og aimgrids som hjelper til enda mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med fenele, jeg spiller forresten hovedsakelig CSS nå, og før det CS siden 99.

 

Jeg spillte xbox 360 for første gang da Black Ops 1 kom, to eller tre dagers spilling var det som skulle til før jeg landa på toppen av scoreboardet nærmest hver eneste gang jeg spillte. Tør påstå at i nærheten av en av fire dødsfall var pga folk som kastet granater tilfeldig rundt eller plasserte claymores i en eller annen dør/åpning. Spillte til prestige 16 som var topp.

Kun et fåtall av folkene jeg møtte på console hadde et snev av gamesense. Det var selvfølgelig enkelte gode, men det var ikke mange.

 

Hoppa tilbake til CSS og har ikke sett meg tilbake siden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...