Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst mellom to pc'er bare med to nettverkskort, går det?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å ha trådløst nettverk mellom to pc'er bare med trådløst nettverks kort, eller kreves det noe mer. Tenkte på kryssa kabel da trenger man jo bare to nettverks kort.Så det er kanskje mulig å gjøre det med trådløst også?

Evt. er det noen som har en billig løsning på dette, kanskje bare to trådløse usb dingser? skal bare bruke det til å hente musikk fra pc'en som står i kjelleren å bråker, til den stille pc'en i stua.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det skal gå helt fint.

jeg buker dette selv uten problemer. Win xp setter det opp automatisk det går fint hvis du gjør som fortalt.

Det du gjør er å sette den ene maskinen med et foretrukket nettverk. så starter du den andre og legger det nettverket den finner til i foretrukne nettverk. Dette finner du ut når du kommer dit.

Lenke til kommentar
det skal gå helt fint.

jeg buker dette selv uten problemer. Win xp setter det opp automatisk det går fint hvis du gjør som fortalt.

Det du gjør er å sette den ene maskinen med et foretrukket nettverk. så starter du den andre og legger det nettverket den finner til i foretrukne nettverk. Dette finner du ut når du kommer dit.

Hva slags utstyr bruker du? Hva koster det? Er det stabilt? Er det raskt nok til å spille mp3 filer over nettverk.

Lenke til kommentar

jeg bruker et dlink pc card i laptopen og smc usb kort i den stasjonære.

Dlink kortet får du til under 300kr og smc usb til kanskje 100kr mer.

Ikke så dyrt med andre ord.

Dette er ikke så raskt men du kan helt klart kunne streame både divx og mp3 over det nettet. Jeg har bare 11Mb men det koster ikke så mye mer for 22Mb. Men jo lavere hastighet du har jo lengre avstander vil du sende over.

Kikk litt på priser på webben.

Jeg kan ikke garantere at alt utstyr virker sammen. Det kan være lurt å forsikre seg om at begge kortene er wifi-sertifisert. (Det koster kanskje litt mer.)

Det er helt stabilt når du har satt det opp. Kan være en ide å bruke wep kryptering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...