Taylor Swift Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 1)Har jeg gjort dette stykket riktig? Oppgaven var å trekke sammen utrykket. http://i.imgur.com/hgQbE.jpg Er det slik at man ikke kan stryke vekk (3-12x^2) mot hverandre fordi det står pluss i telleren? Er ihvertfall det en venn av meg sa, så vi er litt usikre. 2) Går det i det hele tatt å forkorte denne brøken her? Brøken i oppgave 2 går ann å forkorte. Du må bruke en av kvadratsetningene. Brukte abc-formelen og fikk et helt rart svar som x1 og x2... :S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 1)Har jeg gjort dette stykket riktig? Oppgaven var å trekke sammen utrykket. http://i.imgur.com/hgQbE.jpg Er det slik at man ikke kan stryke vekk (3-12x^2) mot hverandre fordi det står pluss i telleren? Er ihvertfall det en venn av meg sa, så vi er litt usikre. 2) Går det i det hele tatt å forkorte denne brøken her? Nei, du kan ikke stryke når det står + Lenke til kommentar
Taylor Swift Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Så man kan ikke forkorte den mer? Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Er det slik at man ikke kan stryke vekk (3-12x^2) mot hverandre fordi det står pluss i telleren? Er ihvertfall det en venn av meg sa, så vi er litt usikre. Stemmer det. Husk at pluss-tegnet gjør at du har to ledd i telleren, så om de ikke har felles faktor kan du ikke stryke vekk. 2) Går det i det hele tatt å forkorte denne brøken her? Tror nok den er forkortet så langt det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Denne matrisen skal vistnok kunne redseres til trappeform (øvre triangulær) ved hjelp av 2 radoperasjoner Men jeg får det fadern ikke til. Endret 26. september 2011 av Snobjorn Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Focus to patient distance: 70 cm. Focus-image-detector distance: 100 cm. Detector field size: 30 x 40 cm2. Patient field size area (entrance): X cm2. Noen som kan hjelpe? Endret 27. september 2011 av Frode99 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Denne matrisen skal vistnok kunne redseres til trappeform (øvre triangulær) ved hjelp av 2 radoperasjoner Men jeg får det fadern ikke til. Begynn med å gange første rad med p3 og legg det til andre rad. Da får du Så ganger du enten andre rad med p4/(1+p3) eller tredje rad med (1+p3/p4 Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Tegn grafen til g(x) = 0,3x^2 Område begrenset av x = 0 og x=a, grafen til g og x-aksen. a er en konstant. Arealet av områser er 2,1. Bestem a. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Du har en ligning: [integralet av g(x) mellom grensene x=0 og x=a]=2,1 Altså du integerer med grensene over, setter dette lik 2,1 og løser mhp. a, som en hvilken som helst ligning. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Har matteprøve å i morgo og glemte boka på skolen. Kan det meste men det er en ting jeg ikke finner ut av. Jeg skal finne ut hva X er og hva arealet er av trekant ABC og ABD. Håper det er noen som forstår. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Bruk Pythagoras for å finne BD og så formlikhet for å finne x. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 4+3*(2*5-3*4) utregning, anyone? Lenke til kommentar
Elgstuing Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Har fått i oppgave å bevise at all andregradspolynomer i form er kontinuerlige i alle punkt, ved hjelp av epsilon-delta definisjonen for grenser. Bruker da som en vilkårlig x-verdi. Prøver meg da på dette: Når: Får da: Dermed: Vet ikke helt hva jeg driver med her, så det er sikkert fullstendig feil. Hjelp? Edit: Siden Så må Dermed.... Kan jeg da si at for enhver så kan jeg velge en delta slik at ? Endret 27. september 2011 av Elgstuing Lenke til kommentar
spamex Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Bruk Pythagoras for å finne BD og så formlikhet for å finne x. Hvordan regner jeg formlikhet, det er det jeg har glemt. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Først må du argumentere for hvorfor de aktuelle trekantene er formlike. Hvis den ene vinkelen i en trekant er lik den ene i en annen og den andre er lik den andre, følger det av vinkelsummen for en trekant at tredje også er lik. Når du har vist formlikhet bruker du at forholdet mellom to sider er like i formlike trekanter. (Litt tungvint forklart, kanskje, men se på det litt, så kan jeg komme med litt fler tips senere..) Lenke til kommentar
spamex Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Vinkel B er like stor i begge trekantene. Vinkel D i trekant ABD er like stor som vinkel B i ABC, er jeg på riktig vei? Men hvordan finner jeg ut hvor lang X er? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Bingo! I trekant ABD har du alle tre lengdene. Forholdet mellom lengdene i denne trekanten er lik forholdet mellom lengdene i trekant Lenke til kommentar
spamex Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Har svaret på tunga nå. Husker læreren snakka om noe lignans. Men det var en utregning han hadde som jeg ikke husker. Nei klarer ikke å huske det, denne prøva kommer til å gå litt dårlig føler jeg Endret 27. september 2011 av VenaTio Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) 4 + (3 * ((2 * 5) - (3 * 4))) = -2, eller = 4 + 3(10-12) = 4 + 3(-2) = 4 + (-6) = 4 -6 = -2 Endret 27. september 2011 av -sebastian- Lenke til kommentar
spamex Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Kan noen si den formelen som jeg trenger? Så jeg i alle fall har den til prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå