Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden

Anbefalte innlegg

Har ei statistikk oppgave med Fishers F-test som vi ikke har hatt om, men lærern syntes var en god ide å legge med på siste obligen :)

Oppgaven er:

Utfør en tosidig test (F-test) på de to datasettene, og formuler konklusjonen med ord. Det vil si at du skal angi hvorvidt modellantagelsen om like varianser holder, med referanse til hvordan du ser dette fra utskriften fra testen.

Har gjort testen i Excel (hele obligen skal gjøres der, slik jeg har skjønt det kan jeg si at variansene er like siden jeg fikk dette i excel:

P(F<=f) en side = 0,240404554

Altså at den er såpass stor, er det riktig, eller er jeg helt på vidda? :p

Endret av Sveern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ei statistikk oppgave med Fishers F-test som vi ikke har hatt om, men lærern syntes var en god ide å legge med på siste obligen :)

Oppgaven er:

Utfør en tosidig test (F-test) på de to datasettene, og formuler konklusjonen med ord. Det vil si at du skal angi hvorvidt modellantagelsen om like varianser holder, med referanse til hvordan du ser dette fra utskriften fra testen.

Har gjort testen i Excel (hele obligen skal gjøres der, slik jeg har skjønt det kan jeg si at variansene er like siden jeg fikk dette i excel:

P(F<=f) en side = 0,240404554

Altså at den er såpass stor, er det riktig, eller er jeg helt på vidda? :p

Det er riktig det. Litt mer "korrekt" formulert:

Konklusjonen blir at det er 24% sjanse for å observere det resultatet gitt at nullhypotesen (at de har samme varians) er sann, dermed forkaster vi ikke nullhypotesen.

Endret av the_last_nick_left
  • Liker 1
Lenke til kommentar

i en butikk er lengden på en stoffrul 14 meter. hvor mye er det igjen på rullet

a)3/8

svar=

3:8 x 14 = x

0,375 x 14= 5,25

Hvis det er brukt 3/8 så er det riktig som du skriver, (3/8)*14, men det er vanlig å gi svarene på brøk, når oppgaven er gitt som brøk. så du kan jo skrive (3/8)*14=42/8=21/4

Lenke til kommentar

Den deriverte, g'(x), beskriver hvor fort funksjonen g(x) stiger eller synker. Det som er interessant i en fortegnslinje er hvorvidt g'(x) er positiv eller negativ.

Når synker grafen? Når stiger grafen? Når er g'(x) = 0 (i et bunnpunkt eller toppunkt)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...