Matsemann Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Jeg klarer ærlig talt heller ikke se hvordan det skal kunne være noe svar. Som i at det er feil. Endret 7. desember 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Det er jo bare å derivere tilbake det, så ser dere om det stemmer. Endret 7. desember 2010 av Selvin Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Åpenbart er ikke den deriverte av arcsin(x)=sin(x) Men substitusjonenen står fortsatt. inverse funksjoner bruker en ganske dårlig notasjon. skrives ofte som Men der gjelder det ikke her: Fordi det er ikke "opphøyd i minus 1", det er bare notasjon for den inverse. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Var jo derfor jeg skrev at svaret mitt ikke stemte, eller prøvde å skrive det. Vet at derivasjonen min ikke stemte helt ^^ Man lærer av sine feil. Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei Eg skal til med ein bachelor innan vitenskap i Queensland på nyåret, men er først nøydd til å fullføre "preparatory maths" som dei kaller det, sidan eg ikkje har noko tilsvarande "maths B". Vilket er ekstremt intensivt. Eg er generelt meget svak i matte, og det er årevis sidan eg tok min siste mattetime og tenkjer det er best for meg om eg set i gong med det same på eigenhand. Er det nokon som kan henvise meg til ei side der eg allereie no kan begynne å lære meg det eg treng? På forhånd takk Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Khan Academy, selvfølgelig. 2 Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Mange takk Nokon tips om kva eg bør begynne å lære meg? Veit at statistikk er nooko eg må kunne, så der er eit punkt. Usikker på kva anna eg skal konsentrere meg om. (greide ikkje å finne det ut på universitetet si heimeside) Endret 7. desember 2010 av Bonnskij Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Nei, det er vel alltid greit å starte på kalkulus. Lenke til kommentar
Lanhe Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei. Jeg har et problem jeg sårt trenger hjelp til ettersom jeg ganske sannsynlig må løse det på eksamen i morgen (godt forberedt, jeg vet) NV: -15,5'' + (5''- 1,9'' + x) * A5,10% (altså annuitet med fem års levetid og 10 % avkastningskrav) = 0 Svaret blir: x = 988 861 Jeg vet ikke hvordan jeg finner tallverdien for annuiteten alene her. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Arealet av ABC = 1014 Kan noen gi meg et lite hint for hvordan jeg kan gå frem for å finne arealet av BCD? (som tidligere, ikke trigonometri). Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Glem det. En kan ganske lett bevise at vinkel C er 90 grader. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Blir jo 1/2 * Grunnflate * Høyde I dette tillfelle tolker jeg Grunnflaten for å være siden DB og Høyden DC. DB er lik 65 mens DC er lik 25. 1/2 * 60 * 25 = 750 Kan det stemme med fasiten? Edit: Endret svaret pga jeg skrev 65 og ikke 60.. Endret 7. desember 2010 av ole_marius Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Nei. Arealet av BCD = Ettersom: Hehe. Jeg spør før jeg virkelig prøver... Endret 7. desember 2010 av blured Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Nei. Arealet av BCD = 25 x 60 = 750. Ettersom: Hehe. Jeg spør før jeg virkelig prøver... Nei, arealet av en trekant er 1/2*g*h, ikke g*h. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Det er Pytagoras for å finne lengden av hypotenusen og katetene i rettvinklede trekanter.. Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Henrik B. Ganske klar over det. Som du ser er arealet riktig, men gitt litt fort når jeg plottet det ned. ole_marius: nettopp... Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Henrik B. Ganske klar over det. Som du ser er arealet riktig, men gitt litt fort når jeg plottet det ned. ole_marius: nettopp... Beklager, burde ha lagt merke til at svaret ditt stemte. Lenke til kommentar
jeIIy Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Låner 200 000. Annuitetslån med 8% etterskuddsrente per år. terminbeløpet er 50 091, med en termin hvert år. hvordan regner jeg ut hvor mange år det går før lånet er nedbetalt? Jeg kan jo trekke fra avdragene hvert år, men det er en veldig tungvint måte. det er vell en lettere en? Lenke til kommentar
jeIIy Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Kan du hinte meg med en formel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå