Frexxia Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hvorfor skulle du ikke kunne gjøre det? Det er ikke noe spesielt med . Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Er dette riktig regna? Volumet på en prisme er 96cm3. Hva er arealet dersom den blir 3mm tykkere? er det slik man regner det?? 96cm2:0,3cm=320cm2? Er det alt som står i oppgava? et prisme kan formes på mange forskjellige måter, umulig å si med bare volumet. Hadde tentamen idag og vi fikk et sånt spørsmål. Er usikker på hva hele spørsmålet var, men det var en pepperkakedeig som var formet som en firekant eller noe sånt. Det var oppgitt l - b og høyder, men jeg husker ikke hva de like lengdene var. Det ialfall 96cm3 til sammen da. Hvorfor skulle du ikke kunne gjøre det? Det er ikke noe spesielt med . Lurte på svaret var riktig jeg. Er den riktig eller feil ? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Det kan vi umulig vite uten at du gir oss mer opplysninger. Arealet kan øke med alt fra tilnærmet null til ekstremt mye avhengig av hvordan det er utformet. edit: Hvis prismet er nesten flatt og har stor utstrekning vil selvsagt en økning på 3 mm i høyden ha mye større innvirkning på overflatearealet enn dersom det er høyt og tynt. Endret 2. desember 2010 av Frexxia Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Det kan vi umulig vite uten at du gir oss mer opplysninger. Arealet kan øke med alt fra tilnærmet null til ekstremt mye avhengig av hvordan det er utformet. Slik var bildet og det ble 3mm tykkere på vær av sidene. er ikke det nok informasjon ? Men allikevel var fremgangsmåten min riktig eller feil`? Endret 2. desember 2010 av Halmats Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 mener du: anta l=b=4cm og h=6cm slik at V=l*b*h=96 cm^3 øker med 3 mm = 0,03 cm. slik at nye mål blir l=b=4,03 cm og h=6,03cm nytt V=(4,03)^2*6,03 = 97,9 cm^3 =97,9 ml ? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg har en TI-84 plus kalkulator. på en eller annen måte så har x fått en verdi av 10 (x er ved siden av den grønne alpha knappen). Det ødelegger en del for meg når jeg nå skal gjøre matte.... Noen som vet hvordan jeg fjerner verdien av den x'en? Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Nei, ikke slik. Jeg har en TI-84 plus kalkulator. på en eller annen måte så har x fått en verdi av 10 (x er ved siden av den grønne alpha knappen). Det ødelegger en del for meg når jeg nå skal gjøre matte.... Noen som vet hvordan jeg fjerner verdien av den x'en? kjøp deg nye kalkulator du. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Nei, ikke slik. Jeg har en TI-84 plus kalkulator. på en eller annen måte så har x fått en verdi av 10 (x er ved siden av den grønne alpha knappen). Det ødelegger en del for meg når jeg nå skal gjøre matte.... Noen som vet hvordan jeg fjerner verdien av den x'en? kjøp deg nye kalkulator du. Dummeste svaret. Hvorfor skulle jeg det? Det er en bra kalkulator, som gir meg alle funksjoner jeg trenger gjennom hele Vgs. Hvorfor skulle du ikke kunne gjøre det? Det er ikke noe spesielt med . Nei, det var bare en feil jeg hadde gjort i en oppgave, og jeg trodde det var den eneste som kunne være årsaken til feilen. Men fant ut hva annet jeg gjorde feil nå Endret 2. desember 2010 av T.O.E Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Men på hvilken måte ødelegger det at den har fått 10? Evt. kan du vel overskrive verdien med x=en verdi eller en verdi->x (husker ikke hvordan en TI ser ut) Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Men på hvilken måte ødelegger det at den har fått 10? Evt. kan du vel overskrive verdien med x=en verdi eller en verdi->x (husker ikke hvordan en TI ser ut) Jeg satte en hurtiglink i teksten til et bilde av kalkulatoren. Jo det ødelegger blant annet når jeg skal skrive inn funksjoner til grafer. Lenke til kommentar
Morridini Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 På Casio kalkulatorene gjør vi dette som regel ved å skrive 10->X, så hvis du vil nullstille X så burde du skrive 0->x, men vet ikke om dere har samme knapp på TI-84, sjekk på menyen om du har noe ligngnde, f.eks kalt "store". Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Hallo. Har likningen Jeg satt 10^x til u, slik at jeg fikk Men hva er det neste jeg må gjøre..? Endret 2. desember 2010 av mentalitet Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Sikker på at du kan bruke x-en som både konstant og variabel? Jeg har en annen (enklere) kalkulator, på den kan bokstavene bare være konstanter. Hallo. Har likningen Jeg satt 10^x til u, slik at jeg fikk Men hva er det neste jeg må gjøre..? Du har ikke satt 10^x til u, men bare x til u, det hjelper ingenting, det gir deg bare et annet navn på variabelen. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Uff..mente selvsagt at hele uttrykket: 10^x ble satt til u. Men problemet blir det samme; hva er det neste jeg gjør? e: altså Endret 2. desember 2010 av mentalitet Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Derjaaa, veit ikke helt hva som skjedde, men problem fixed med kalkulatoren! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 gang med 10^x på hver side, flytt over 11*10^x til venstre og du har en annengradslikning. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Selvsagt..av og til lurer jeg på hva jeg tenker med. Takk skal du ha Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Skal ha mattetentamen i morgen, og vi får masse algebra Jeg får til stort sett alt, men hva gjør jeg når det står : 6x + (2y - 3x)2 Har ikke lært hva vi skal gjøre når det 2-tallet der står bak parantesen.. Stod ikke i læreboka heller.. Skal jeg bare gange det 2- tallet inn i parantesen? Slik vi gjør om det står : 6x(2x + 5) evt: (2x + 5)6x Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Nei, du må bruke kvadratsetninger. Har du nok lært. (a+b)2 = a2 + 2ab + b2 (a-b)2 = a2 - 2ab + b2 Endret 2. desember 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
Androish Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 6x + (2y - 3x)(2y - 3x) det betyr dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå