Torbjørn T. Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Kort fortalt: 6 = 2*3. Endret 6. mars 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Siri_ Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Er det noen som vet om den regneregelen for determinanter står i formelheftet. Jeg finner den ikke slik oppsettet er i læreboka mi:dontgetit: Æ har den siste utgaven av formelsamlingen fra 2009, den grønne som dekker 1P, 2P, 1T, 2T, S1, S2, R1, R2. For de av dere som har denne, kan se øverst på s. 40. Vet ikke om dette kan være en form for regel når det gjelder 3x3 determinanter? HJÆLP pliiz anyone Lenke til kommentar
Siri_ Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 hvorfor får jeg ikke fram profilbilde mitt forresten? Vet jeg kanskje skulle tatt dette i en annen tråd, bare aner ikke hvor. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Hvilken regneregel er det du snakker om? Måten å regne ut en 3x3-matrise? Edit: 3x3-determinant, så klart. Endret 6. mars 2010 av wingeer Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 hvorfor får jeg ikke fram profilbilde mitt forresten? Vet jeg kanskje skulle tatt dette i en annen tråd, bare aner ikke hvor. Det biletet som er ved sida av innlegga er ein avatar, ikkje eit profilbilete, du endrer den her:https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=members&area=avatar Elles har me eit tilbakemeldingsforum, der eit slikt spørsmål kunne passe: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=179 Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Deler på og får . Glemte å oppdatere siden... Så denne posten er nytteløs. Endret 6. mars 2010 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Hanfrapubennedigata Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg skal finne hvor mange ganger større universet er idag enn litt etter big bang. Er det så enkelt å ta volumet idag dele på volumet da? Syns det virker logisk, men er det sånn det er? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det er nok sånn du skal gjøre det, ja. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) ... slett Endret 6. mars 2010 av kimj_ Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Er det noen som vet om den regneregelen for determinanter står i formelheftet. Jeg finner den ikke slik oppsettet er i læreboka mi:dontgetit: Æ har den siste utgaven av formelsamlingen fra 2009, den grønne som dekker 1P, 2P, 1T, 2T, S1, S2, R1, R2. For de av dere som har denne, kan se øverst på s. 40. Vet ikke om dette kan være en form for regel når det gjelder 3x3 determinanter? HJÆLP pliiz anyone jepp, stemmer det...kan brukes til 3x3 determinanter. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Når ble matriser pensum på VGS? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) R2. Jeg har hatt R2, og det var ikke pensum. edit: Vel, man kan jo skrive kryssprodukt og volum av parallellepiped som en determinant. Endret 7. mars 2010 av Frexxia Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Kan bruke matriser for å finne vektorprodukt? Endret: Du kom på det selv. Endret 7. mars 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Eksisterer det to ikke-parallelle vektorer i R2, som ikke spenner hele R2? Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Kan noen si meg hvordan jeg gjør følgende på kalkulator? Faktoriser andregradsuttrykket: y=2x^2+x-3 Også skal jeg forkorte denne brøkeen: 2x^2+x-3 / x-1 Håper på raskt svar. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Kan dere hjelpe meg med denne: Hvordan blir Utfyllende svar så jeg skjønner, Takk for svar Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 gir at . gang med q, så får du . Del på P+5, og du er i mål. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Eksisterer det to ikke-parallelle vektorer i R2, som ikke spenner hele R2? Nei. Kan noen si meg hvordan jeg gjør følgende på kalkulator? Faktoriser andregradsuttrykket: y=2x^2+x-3 Også skal jeg forkorte denne brøkeen: 2x^2+x-3 / x-1 Veit ikkje kva kalkulator du har, men det er uansett so lenge sidan eg brukte ein kalkulator som kunne gjere slikt at det ikkje ville hjelpe. Men litt generelt: Ei andregradslikning på forma med nullpunkt og kan skrivast på forma . På kalkulatorar av typen brukt på vidaregåande er det ein funksjon for å løyse andregradsuttrykk, det vil seie finne nullpunkta. Bruk den, og skriv om funksjonen slik eg nemnte. Og då vil den andre oppgåva di vere praktisk talt løyst. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Takker for svar. Jeg fikk det til. Kan noen hjelpe med denne? 1) Divisjonen (2x^4+ax^3-8x+3):(x-1) går opp. Hva er a? 2) Løs likningen: Endret 7. mars 2010 av Nistelrooy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå