wingeer Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Du kan jo f.eks se ? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Torbjørn: Det er vel faktisk definert for 7 dimensjoner også, om jeg husker rett? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Kan man ikke skrive [-3,2] og [1,4] om til [-3,2,0] og [1,4,0] også regne ut kryssproduktet? Artig video det og Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg tenkte på det samme. Jeg tror det går ann, men svaret vil jo være en vektor i rommet, altså 3 koordinater, og da blir det "feil". I forhold til fasiten altså. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Kan man ikke skrive [-3,2] og [1,4] om til [-3,2,0] og [1,4,0] også regne ut kryssproduktet? Det kunne ein vel kanskje, men resultatet vert ein vektor med kun z-komponent. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 så skalarprodukt = vektorprodukt ? Jeg kan ta -3*1 + 2*4 = 5 ? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Nei, vektorprodukt er det som og er kalla kryssprodukt. Eg veit ikkje kva ein skal gjere i den oppgåva. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Nevermind. Endret 28. februar 2010 av Muzungu Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Sannsynligheten for å trekke en blå kule er 13/42 ved ett trekk uten tilbakelegging. Hva er sannsynligheten for å trekke en blå kule ved det andre trekket? Den er den samme, eller tenker jeg helt feil? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Om du har 42 kuler i ei skål, derav 13 er blå, og du tek ut ei blå kule, kor mange kuler er det att, og kor mange av dei er blå? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg har en oppgave her jeg skal løse med 'explicit integration', men er litt usikker på hva det betyr. Er det ganske enkelt at per definisjon så vil integralet av e-x^2dx fra -uendelig til uendelig være 0? Siden det er det jeg ender opp med. En eller annen tilfeldig f(x) (som er x0=1, x1=x og x3) står foran e-x^2dx, hva gjør jeg med denne da, wolfram vil jo gi meg et integral av de, men fra -uendelig til uendelig så er det null, mens ved regning er det ikke null..? Ved å fylle inn uendelig og trekke fra -uendelig i dette integralet gir jo ikke det null (eller er det noe teit jeg ikke ser?), mens her gir det jo null. ... huuuh? Lenke til kommentar
Askar Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 jammen smarte folk her, Jeg har 1t matte kanksje vil jeg også dukke opp med et par spørmål innimellom Lenke til kommentar
Askar Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 jammen smarte folk her, Jeg har 1t matte kanksje vil jeg også dukke opp med et par spørmål innimellom Lenke til kommentar
US4 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 V=*PI*r^3 Så skal jeg finne radien uttrykt ved volumet Da fikk jeg: r= Kan noen bekrefte om det er rett eller helt på jordet? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 US4: Er rett det, men du kan skrive det om litt, ved å gange med 3 i teljar og nemnar. Ved å fylle inn uendelig og trekke fra -uendelig i dette integralet gir jo ikke det null (eller er det noe teit jeg ikke ser?), Om du set inn grensene og i det integralet får du 0. Den halve dei har der er frå når dei set inn x=0. Lenke til kommentar
US4 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Noen som kan si meg formelen for å finne b i f(x)=ax+b? Lenke til kommentar
rl3n Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 noen som kan hjelpe meg med disse?: Oppgaver Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 b er der grafen skjærer y-aksen. y=ax+b b=y-ax Så kan du bruke et punkt som ligger på linjen, sette inn og løse for b. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Hallo. Parametriseringsoppgave. Jeg får oppgitt to sylindere, nemlig z=x^2 og z=4y^2, og y=t som parameter. De to sylinderene skjærer hverandre i to kurver, den ene går gjennom punktet (2,-1,4). Jeg får den parametriserte kurven til å bli r=2ti + tj + 4t^2k. Hva er galt med denne kurven? Endret 1. mars 2010 av wingeer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå