Nebuchadnezzar Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Du er en løk du Positivt ment, tenk litt før du skriver, og sjekk alltid over oppgaven en gang til Sløyfer x`en siden jeg vet at det er en løsning. (Vietes formel for polynomer på formen . kan faktoriseres til der og Hvilke to tall må vi gange sammen for å få ? Hvilke av disse tallene gir oss ? Altså stemmer og eller eller Endret 26. februar 2010 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Filozofen Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Kult, gjorde en regne feil jeg da. Godt at det finnes forum om matte Endret 26. februar 2010 av tonyrydland Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 3 tips for å unngå slurv 1. Ha korrekt føring (Min far sa til meg, at du aldri kunne bruke for mange parenteser) 2. Ikke bruk kalkulator (alt med måte, men den matten du har klarer du deg fint uten) 3. Se alltid over oppgaven Og kanskje ikke gjøre matte rundt midnatt Lenke til kommentar
Filozofen Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 hehe, rundt midnatt ja, men det er OL. Bare slapper av og ser på OL samtidig løser noen matte oppgaver som kan komme til nytte en gang Lenke til kommentar
Filozofen Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 er det slik jeg skrive nullpunktene som svar? {0, 1, -4} Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Løs de tre likningene: a) ln(2x-3)=2 b) e^0,2x=4 c) lgx+lg(x+90)=3 Kan noen være så snill å hjelpe? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Kan du vise hvor langt du har kommet ? a) Opphøy begge sider med b) ta den naturlige logaritmen til begge sider c) bruk at Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Blir dette riktig da? På a og b? a) x=2,5 eller 5/2 b) =0,2x c) skjønner jeg ikke hvordan jeg skal regne ut. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hørte du på det jeg sa? Nei, a og b er ikke riktig. Her er litt av løsningene til oppgavene resten klarer du vell selv. a) b) c) Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 c) Klarer du resten herfra? Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Har en oppgave her jeg har holdt på med en god stund nå, men jeg får bare ikke rett svar. Det er snakk om gausseliminasjon og komplekse tall: Har fått et utrykk fra oppgaven som gir meg denne matrisen. Jeg har en mistanke om at der er i oppsettet av utrykket feilen ligger, men det hadde vert greit å vite om jeg er helt på bærtur med regningen eller ikke likevel: Multipliserer den nederste delen av matrisen med og adderer med den øverste delen for å bort "x-leddet": får da at løser ut for y: Jeg får at , problemet er at fasiten på oppgaven er Noen som kan se noe feil? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Jeg har ikke sett nøye gjennom oppgaven din, men jeg har fått min dose med feil i eliminasjonen. Det kan være der det ligger. Uansett er jo uttrykket ditt temmelig vanskelig å bruke Gaussisk eliminasjon på. Du har ikke noen måte å forenkle det på før du setter opp matrisen? Slik at du slipper ledd med + og minus, brøkdeler osv? Endret 27. februar 2010 av wingeer Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Ikke som jeg vet om, men jeg tror nok jeg har gjort noe feil i oppsettet av utrykket. Kjørte hele greia som matriseregning i matlab nå og det ble fortsatt feil. Endret 27. februar 2010 av Ziltoid Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hvis fasit sier en ting og Matlab sier en annen er det to alternativer: Du har skrevet inn feil i Matlab eller fasiten tar feil.. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Jupp, men jeg regner med det er jeg som har gjort feilen Utrykket i eliminasjonen kommer av en analyse av et elektrisk nettverk så det er nok der feilen ligger. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Forresten, det tar nok litt mer enn fem minutter å få den levert, men det er denne du er på jakt etter.. Lenke til kommentar
Filozofen Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei, bare lurte på hvordan man polynomdividerer (x^3+3x^2-4x):(x^2-4)= Plis ha med en forklaring på hvert steg sånn at jeg kan lære Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) tonyrydland: Eg skreiv dette ein gong tidlegare, kanskje det kan vere til hjelp: https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=318662 Endret 27. februar 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=l6_ghhd7kwQ Kalkulator http://calc101.com/webMathematica/long-divide.jsp#topdoit Endret 27. februar 2010 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Wolfram Alpha kan forresten òg vise utrekning: http://www.wolframalpha.com/input/?i=(x^4-4x^3%2B2x^2%2Bx-2)/(x-2) Klikk på Show steps der det står «Quotient and remainder» Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå