CurSe Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Noen som kan strekke ut en hjelpende hånd? *Redigert vekk feil regning fra min side :blush* Endret 2. februar 2010 av CurSe Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) I oppgave 1) skal du løse likningen 100=1000/e^0,1p I oppgave 2) setter du inn 25 for p i funksjonen din.. Endret 2. februar 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Kan noen hjelpe meg med det jeg egentlig tror er en ganske enkelt oppgave: Sn = n (a1 + an)/2 evt: Sn = n * a1 + (n(n-1)/2)*d Trenger bare å gjøre om slik at a1 kommer på en egen side, altså der Sn står nå! Blir så forvirra med omgjøring av formler med deling og ganging! Endret 3. februar 2010 av MrLG Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Trenger litt hjelp med en oppgave. Finn konvergensområdet for rekken bli "Gjelder for alle x i området unntatt for er det samme som Lenke til kommentar
US4 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Noen som kan løse disse og samtidig vise utregning? 2/x+3/x-2 Og 1/x-1+1/1-x Takk for svar Endret 3. februar 2010 av US4 Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Noen som kan løse disse og samtidig vise utregning? 2/x+3/x-2 Og 1/x-1+1/1-x Takk for svar For at man skal løse de er de ufullstendige slik de står nå- en kan jo godt trekke de samen, men tror det er forklart ganske godt i matteboka di da dette ser veldig basic ut. Vil ikke gjøre oppgaver for deg Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Fint om du bruker parenteser. Det du har skrevet opp kan representere flere ulike stykker. Lenke til kommentar
US4 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 2 brøkstrek X Pluss 3 brøkstrek x-2 Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) For x > 0 og y > 0. Svaret skal bli e-x, x > 0. Hjelp? Er så frustrert at jeg snart går på veggene. Hvis man integrerer med hensyn på x, blir det samme svaret? Endret 3. februar 2010 av .Lagrange. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 x er en konstant, formoder jeg, x > 0 blir jo bare -------------------------------- Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Strengt tatt (..)+ CX+D i den første, men det er flisespikking.. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hvordan kan jeg finne K (kvotienten) når jeg bare får vite a1 og a4 i en geometrisk følge? Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hvordan kan jeg finne K (kvotienten) når jeg bare får vite a1 og a4 i en geometrisk følge? bruk at Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Hvordan kan jeg finne K (kvotienten) når jeg bare får vite a1 og a4 i en geometrisk følge? bruk at Jeg får fortsatt ikke riktig.. Kan du hjelpe meg med denne oppgaven ? Skriv de 5 første leddene i en geometrisk følge der a1=2 og a4=2/27 Med litt utfyllende utregning hadde vært konge Endret 3. februar 2010 av MrUrge Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 x er en konstant, formoder jeg, x > 0blir jo bare -------------------------------- Nja... Oppgaven er tatt fra sannsynlighetens verden. Jeg skal finne marginaltettheten for g(x) og h(y) (mener var så man skrev det?) fra denne funksjonen: f(x,y) = 2e-(x+2y) , x > 0 , y > 0 0 , ellers For å finne marginaltettheten bruker man fra definisjonen om kontinuerlig marignal tetthet, integral fra -uendelig til uendelig av f(x,y) med dy for g(x) og dx for h(y). I dette tilfellet ser jeg for meg at g(x) integralet går fra 0 til x og h(y) integralet går fra 0 til y. Men det stemmer vel ikke helt overens med at marginaltettheten skal bli e-x for g(x) ? -e-x-2x + e-x = -e-2x ? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Du blander litt her. Regn ut det bestemte integralet over definisjonsområdet (fra null til uendelig). Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 HVa er fellesnevneren? Gang nemnerene med hverandre så ser du om det passer. På den andre må du være litt lur Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Du blander litt her. Regn ut det bestemte integralet over definisjonsområdet (fra null til uendelig). Definisjonsområdet er som sagt x > 0 og y > 0. Hvis integralet av g(x) blir -e-x-2y er det jo bare å sette at dette er bestemt mellom 0 og x Bare forenkling for internettskrivingens del Integralets løsning er jo det samme Setter vi så inn 0 og x får jeg ikke svaret jeg er ute etter, herav: forvirring. Endret 4. februar 2010 av .Lagrange. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Skal skrive en ulikhet som viser den ytre flaten av en kule med radius 1 i origo, denne blir da x^2+y^2+z^2 = 1 z=>0 Kan noe forklare meg hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå