Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Volumet (V) til ein sylinder er arealet av grunnflata (G) ganga med høgda (h) til sylinderen:

mimetex.cgi?r er radiusen i sirkelen. Dermed er

chart?cht=tx&chl=V=\pi \cdot r^2\cdot h.

 

Du veit volumet og diameteren, radiusen er halvparten av diameteren. Då er det berre å løyse likninga for h, og setje inn tal.

 

jeg kan jo formlene, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal finne høyden. Pytagoras ?! ikke spør meg ihvertfall

Lenke til kommentar

Neinei, du har ei likning med ein ukjend (h), og skal løyse den likninga. Reknar med de har lært å løyse likningar?

 

Sjå kva som står der:

chart?cht=tx&chl=V=\pi r^2h

Du kjenner volumet og radiusen, og vil finne høgda. Med andre ord må du utføre rekneoperasjonar på likninga slik at h vert ståande åleine på den eine sida av likskapsteiknet. Det som står att då er h = [eit eller anna uttrykk med V, pi og r]. V og r er kjend so då er det berre å setje inn, og trykke inn på kalkulator, eller rekne ut for hand.

 

Reglane for likningar er eigentleg ganske enkle:

Du kan gjere stort sett kva du vil, so lenge du gjer akkurat det same på begge sider. Det vil seie, at om du legg til 1 på venstresida, må du leggje til 1 på høgresida òg. Ganger du med 42 på høgresida, må du gange med 42 på venstresida.

 

I dette tilfellet treng du berre gjere ein ting:

På høgresida står det pi ganga med r2 ganga med h. For å få h åleine må du då gjere det motsatte av det som er gjort frå før: Altso må du dele på pi og r2:

chart?cht=tx&chl=\frac{\pi r^2 h}{\pi r^2}= h.

 

Men so må du hugse at det er ei likning, so du må gjere akkurat det same på den andre sida av likskapsteiknet. Du får då:

p><p>\frac{V}{\pi r^2} = h

Set du inn for dei kjende verdiane får du

p><p>h= \frac{125}{6.25\pi}

Lenke til kommentar

Berre hyggjeleg.

 

Ein liten notis til slutt:

Her er du so «heldig» at volumet er oppgitt i kubikkcentimeter, og diameteren er oppgitt i centimeter. Det gjer at du ikkje treng gjere om til andre einingar. Hadde t.d. volumet vore oppgitt i kubikkmeter, eller diameteren i desimeter, ville det å rekne rett fram slik som her gitt feil svar. Då måtte du ha gjort om slik at volum og radius har same, kva skal eg seie, grunneining. Altso må du ha kubikkmeter saman med meter, kubikkdesimeter saman med desimeter, eller kubikkcentimeter saman med centimeter.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har et lite problem når det gjelder å identifisere kvadrat og konjugatsetninger, altså hvilke skal jeg bruke, og hvordan skal jeg sette opp mattestykket?

 

Har følgende oppgave:

 

x^2 -x

----------

x^2-2x+1

 

hvordan kan jeg løse denne?

 

har funnet ut at den øverste er x (x-1), stemmer dette?

Lenke til kommentar

Hei! Driver med geometriske rekker og er et par oppgaver jeg er helt blank på, lurte derfor på om noen kunne hjulpet meg!

 

1) Hvor mye må du sette inn i banken ved begynnelsen av hvert år i 12 år for at du skal kunne ta ut 1 000 000 kr om 12 år? renten er på 5,5% pr år.

 

2) Truls tar opp et lån på 320 000. lånet skal betales tilbake med 15 like store årlige beløp, første gang om ett år. lånerenten er på 7,5% per år. Hvor store blir de årlige beløpene?

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Har et lite problem når det gjelder å identifisere kvadrat og konjugatsetninger, altså hvilke skal jeg bruke, og hvordan skal jeg sette opp mattestykket?

 

Har følgende oppgave:

 

x^2 -x

----------

x^2-2x+1

 

hvordan kan jeg løse denne?

 

har funnet ut at den øverste er x (x-1), stemmer dette?

 

Jeg er ikke sikker, men jeg tror den øverste er riktig.. fordi x er 1.

Lenke til kommentar
x^2 -x

----------

x^2-2x+1

 

hvordan kan jeg løse denne?

har funnet ut at den øverste er x (x-1), stemmer dette?

Reknar med det er ein brøk? Det stemmer at teljaren er x(x-1) ja. Nemnaren kan du faktorisere ved hjelp av andregradsformelen (ABC-formelen), eller ved å sjå at du kan bruke andre kvadratsetning «baklengs». I begge tilfelle finn du at x^2-2x+1=(x-1)^2.

 

Men kva skal du eigentleg gjere med den? Forenkle? I so fall er du i mål etter å korta bort (x-1) frå teljar og nemnar, so du står att med x/(x-1).

 

Hvordan finner jeg minimum til en funksjon i geogebra?

 

Håper noen kan hjelpe en som nesten ikke har brukt programmet.

I linja der du skriv inn funksjonen, nederst i programmet, skriv inn

Ekstremalpunkt[<namn på funksjon>].

Har du t.d. ein funksjon som heiter f(x) (namnet står i sidepanelet), skriv du

Ekstremalpunkt[f].

Alle topp-/botnpunkt til funksjonen vert då markert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...