Fisha Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Lulz, fant denne da jeg kjedet meg litt på youtube. Passer bra til matteøving. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Hvordan finner jeg summen av denne? Endret 6. desember 2009 av runesole Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hvordan finner jeg summen av denne? Den er teleskoperende. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Telesko.... hva? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Hvis du skriver opp leddene så ser du at alle unntatt det første leddet forsvinner (1/sqrt(5)-1/sqrt(5) osv). Summen er derfor 1/2. http://en.wikipedia.org/wiki/Telescoping_series Endret 6. desember 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Merker det har blitt litt mye nå. Så skyter inn et par til før jeg gir meg (bare 15 timer igjen nå før eksamen). Konvergerer disse rekken, og hvorfor: Endret 6. desember 2009 av runesole Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Enkelt spørsmål. Hvordan løser man denne? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Trekk fra 3 på begge sidene, så får du x2+2x-3=0. Den løser du med formelen for annengradslikninger. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) "Blindeskrift ble oppfunnet av franskmannen Louis Braille for snart 200 år siden. Et tegn i blindeskrift består av seks punkter som kan være opphøyd eller ikke. Minst ett punkt må være opphøyd for at vi skal ha et tegn. Hvor mange tegn er det mulig å lage i blindeskrift?" Hvordan løser jeg denne? Edit: Løst! Endret 6. desember 2009 av greiven Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Takk. Visste det var enkelt, bare jeg som har hodet opp der sola aldri skinner. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 "Blindeskrift ble oppfunnet av franskmannen Louis Braille for snart 200 år siden. Et tegn i blindeskrift består av seks punkter som kan være opphøyd eller ikke. Minst ett punkt må være opphøyd for at vi skal ha et tegn. Hvor mange tegn er det mulig å lage i blindeskrift?" Hvordan løser jeg denne? det blir vel Lenke til kommentar
greiven Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jepp, fant det ut! Måtte bare tenke meg om hva som var n (2) og hva som var r (6). Takk uansett! Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Sliter med en oppgave i kretsteknikk, men sliter med regnedelen så linker til tråden i denna tråden. Er regning med imaginært tall https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1180393 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Litt hjelp med denne hadde vært knall Løs likningen, x element i <0,360] grader 8 * sin^2x * cos^2x = 1 Endret 6. desember 2009 av Selvin Lenke til kommentar
bubble- Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Hva er egentlig forskjellen på laveste verdi prinsipp og porteføljeprinsippet ? Eller er det egentlig det samme? La oss si at jeg har tre plasseringer 1) Ant. askjer er 300. Kostpris er 245. Aksjekurs pr. 31.12.år x7 er 260 2) Ant. askjer er 200. Kostpris er 650. Aksjekurs pr. 31.12.år x7 er 15 3. Ant. askjer er 400. Kostpris er 470. Aksjekurs pr. 31.12.år x7 er 255. Så skal du vurdere etter porteføljeprinsippet, hva gjør du da? Edit: Fant ut av det! LVP er for hver enkelt aksje, porteføljeprinsippet er laveste verdi av ans.kost og virkelig verdi. Endret 6. desember 2009 av bubble- Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Startet netopp et emne med akkurat det samme som jeg skriver her, før jeg rett etter fant ut at det er her jeg må gå for å få hjelp. Håper det ikke gjør noe at jeg poster det her også. Noen som vil hjelpe meg med hvordan jeg skriver verdimengden for denne funksjonen? Den vertikale asymptoten er -1, så verdimengden er absolutt alt annet en nøyaktig (-1) om jeg ikke tar helt feil? Hvordan skrives det? På forhånd takk Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg tror det skal være L = < <-, -1> U <-1 , -> > Hvis du skjønner Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Med min gjetting kom jeg fram til det samme, bare uten U-en i midten. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Har du laget fortegnslinje? Eller testet i ligninga? Er jo bare å prøve for alle x verdier over og under -1, ikke noe stress det... Endret 6. desember 2009 av Selvin Lenke til kommentar
greiven Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Trenger litt hjelp med denne oppgave. "I en studie fant en at: * Hvis en person lyver, er det 88% sannsynlig at løgndetektoren indikerer det * Hvis en person snakker sant, er det 14% sannsynlig at løgndetektoren vil indikere at personen lyver Et vitne i en kriminalsak testes med en løgndetektor. Testen indikerer at vitnet lyver. Hva er sannsynligheten for at vitnet virkelig lyver, hvis sannsynligheten for at vitnet lyver er 1%." Synes det er litt vrient å sette opp A og Ikke-A her, samt B. Kan noen gi et lite hint hva som skal være på dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå