DrKarlsen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 er gcm(a,b)=a*b eller tar jeg helt feil... Om det ikke er det blir jo dette tallet svært vanskelig og finne. gcd(a,b) er største felles divisor til a og b, f.eks. gcd(18,15) = 3. Lenke til kommentar
WASD Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Tallet har en spesiell egenskap, siden 2+2=4 og 2*2=4 Finn et tall x slik at x+x+x=x*x*x Ja? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) sqrt(3). Endret: 3x=x^3 3=x^2 x=sqrt(3) Burde vel stemme? Endret 16. november 2009 av Matsemann Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Hva er sqrt? Kvadratrot (Square root). edit: x=0 og x=-sqrt(3) er også løsninger. Endret 16. november 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 er gcm(a,b)=a*b eller tar jeg helt feil... Om det ikke er det blir jo dette tallet svært vanskelig og finne. gcd(a,b) er største felles divisor til a og b, f.eks. gcd(18,15) = 3. begrepsfoprvirring; spørres det etter største felles devisor (gcd) eller minste felles multiplum (lcm)? Forkortelsen i spørsmålet ser ut til å være en kombinasjon av de to begrepene. Lenke til kommentar
WASD Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hva er sqrt? Kvadratrot (Square root). edit: x=0 og x=-sqrt(3) er også løsninger. Ah, burde jeg ha skjønt.. Lenke til kommentar
Kani Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 I statistikk: Hva betyr [0-15> ? Er det fra og med 0-14, eller fra 1-15? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 I statistikk: Hva betyr [0-15> ? Er det fra og med 0-14, eller fra 1-15? Fra og med 0, til 15. Lenke til kommentar
fomlen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Sliter med matte R1 Tror det hadde hjulpet med løsningsforslag til oppgavene i boka. Hadde løsningforslagene en gang, men da jeg skulle gå inn på siden sto det "Not found" Noen som har løsningsforslag til hele matteboka i R1? Endret 16. november 2009 av fomlen Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Er det Sinus R1 du bruker? Det finnes løsningsforslag til alle kapitlene her; http://sinusr1.cappelendamm.no/ Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 HAr bare for noen kapitller, kommer også ann på hvilket forlag du har bok fra. Aschaug, Capellen, Damm. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Før noen kritiserer deg for å ville ha løsningsforslag, så vil jeg bare si at det hjalp meg veldig mye. Men jeg føler at jeg brukte dem riktig. Hvis det var noe jeg ikke fikk til, etter flere forsøk ved å bruke metodene i boken, og det jeg trodde jeg skulle gjøre, gikk jeg til løsningsforslagene. Jeg løste oppgaven etter det, og så en gang til, uten å se på løsningsforslagene. Så brukte jeg samme metode på et par oppgaver til, så metodne begynte å sitte, for å så legge det helt fra meg, og gjøre mange oppgaver, helt til metoden sitter. Så noen ganger hjelper det å komme med hele løsningen. Men nei, har ikke løsningsforslag til R1, men jeg har for hele R2. Lenke til kommentar
fomlen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Skulle ønske jeg brukte Sinus nå Men jeg bruker en som bare heter Matematikk R1 fra Aschehoug forlag Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Samme boken som meg altså. Men om du har problemer er det bare og spørre her eller på www.matematikk.net På den siden virker folk mer villig til å veilede enn å gi fasit, slik at du forstår selv hvordan du skal løse oppgaven. Om du fremdeles står fast så er det sikkert noen som legger ut løsningsforslag. Sinus er en fin bokserie, er egentlig litt lei meg for at vi bruker Aschaug. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Det irriterende med Aschehoug er at nettressursene bare er tilgjengelig hvis man betaler en ekstra slant. Glad skolen vår bruker Sinus. Endret 16. november 2009 av Josh Homme Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Det irriterende med Aschehoug er at nettressursene bare er tilgjengelig hvis man betaler en ekstra slant. Glad skolen vår bruker Sinus. Får dere ikke Lokus gratis fra skolen da? Det gjorde vi. Personlig likte jeg Sigma, som vi brukte i førsteklasse. I andre og tredje brukte vi Aschehoug, som jeg fant noe rotete. Endret 16. november 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Nei, det får vi ikke. Det kunne dem ikke bevilge penger til. (Ergo fys. 1) Men må si at jeg liker Sinus. God struktur og ålreite forklaringer samt flott nettside. Endret 16. november 2009 av Josh Homme Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Personlig likte jeg Sigma, som vi brukte i førsteklasse. I andre og tredje brukte vi Aschehoug, som jeg fant noe rotete. Sigma er ikke så verst, men Sinus ser ut til å ha bedre nettressurser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå