Ufrisk Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 henviser til innlegget mitt ovenfor, anyone? trenger noen spor i riktig retning. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 a: integrer kraftuttrykket over det gitte intervallet b: integrer kraften kabelen trekker ned med, over intervallet [0,lengde] Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Goood dag. Eksamen nærmer seg og jeg skal ikke påstå at jeg ligger godt ann. Det som derimot taler til min fordel er at jeg vet hvor problemet ligger. Jeg sliter med å løse likninger. Vanlige likninger, likninger som =0 osv osv osv. Noen som vet hvor jeg kunne fått tak i et redskap til å lære meg slikt? Boken er helt ubrukelig fordi den ikke viser noen utregning i det hele tatt. Takker for all hjelp. Her har du en del likninger hvor mellomregningen er vist ganske utførlig. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Kan noen fortelle meg hvordan jeg regner ut standardavvik/varians på casio-kalkulator? Takk! edit: jeg kan så klart gjøre det manuelt, men nå tenkte jeg på om den har en kjapp funksjon som gjør det. Endret 12. november 2009 av Chrisbjerk Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hadde satt stor pris på om noen kunne forklart meg når jeg skal skifte integrasjonsgrenseverdier, når jeg bruker substitusjon. Bump. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Et forsøk på å forklare: Husk på hva det bestemte integralet er: Arealet under grafen (eller eventuelt over grafen..) over et bestemt intervall. Integralet fra 0 til 5 er arealet fra 0 til 5 og ikke fra 3 til 8.. Når du substituerer må du endre integrasjonsgrensene slik at du tar arealet av det opprinnelige intervallet og ikke noe annet. Hvis du synes det er styr å holde rede på de nye integrasjonsgrensene kan du regne ut det ubestemte integralet ved substitusjon og så sette inn de opprinnelige grensene for x, det funker det også, men er litt mere jobb og litt mindre "matematisk elegant".. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Goood dag. Eksamen nærmer seg og jeg skal ikke påstå at jeg ligger godt ann. Det som derimot taler til min fordel er at jeg vet hvor problemet ligger. Jeg sliter med å løse likninger. Vanlige likninger, likninger som =0 osv osv osv. Noen som vet hvor jeg kunne fått tak i et redskap til å lære meg slikt? Boken er helt ubrukelig fordi den ikke viser noen utregning i det hele tatt. Takker for all hjelp. Her har du en del likninger hvor mellomregningen er vist ganske utførlig. Tusen takk. <3 Lenke til kommentar
hanneko Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 lurer på denne: integralet av x/(e^(x^2)) Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 dx * u' = du LOL, har ikke gjort dette på årevis. Noen som kan litt om lineær regresjon og korrelasjon? Lurer på noe ang empirisk kovarians. Lenke til kommentar
hanneko Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 har fått nøyaktig samme svar med nøyaktig samme framgangsmåte, så da får vi vel tro at det er riktig! takk! Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Flott. Ikke noe problem. Edit: Kan noen forklare meg hva han gjør på b) og c) her? Jeg skjønner ikke. Endret 12. november 2009 av Chrisbjerk Lenke til kommentar
hanneko Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 hm, jeg har en fasit som sier at integralet av 1/((x^2)+1) = arctan x det forstår jeg ikke, kan noen forklare? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 hm, jeg har en fasit som sier at integralet av 1/((x^2)+1) = arctan x det forstår jeg ikke, kan noen forklare? Du må bruke trigonometrisk substitusjon. Substituerer med Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Fra femtallsystemet til titallsystemet Dette er sikkert en enkel sak for de fleste her inne, men har et lite problem. 235=2x5(1, i første) + 3x5(0)=13 Dette er ikke noe problem, men hva når det blir komma? 23,13 for eksempel. Hvordan får jeg gjort om det? EDIT - Trenger hjelp så fort som mulig da det er prøve i morgen. Endret 12. november 2009 av Commencal Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) ? noe sånt? edit: må vel snu den greia når man ganger med -1? Endret 12. november 2009 av Chrisbjerk Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hvis man har to tall, f.eks 4 og 6, hvordan kan man finne det minste tallet som begge går opp i? 4*6 gir 24, men 12 er det minste i dette tilfellet (4*3 = 12, 6*2 = 12). Noen forslag for løsning uten å måtte sjekke hver eneste nummer/tallknusing? Takker! Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Dersom du faktoriserer begge slik: Deretter tar du de faktorene som kommer igjen hyppigast i kvar rekke, altså 2*2 i 4, og 3 fra 6. Ikkje 2 frå seks, fordi den forkom hyppigast i 4 sine faktorar. Endret 12. november 2009 av JarlG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå