Torbjørn T. Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 LarsAndre: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14613778 Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Vi har 5 bokstaver, om rekkefølgen er vilkårlig har vi 5! muligheter. Men vi har 2 av somme sort. Altså det spiller vell ingen rolle hvilken S som står på samme plass S2 I N U S1 og S1 I N U S2 e jo samme ordet. Kan du ta tenke deg hvorfor svaret er 60 ? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Tenker du en metodisk forklaring?Holder du på med Fysikk 2? Ja, det er fysikk 2. Gjerne en forklaring med hvordan man antideriverer funksjonen, derivasjonsreglene har gått litt i glemmeboksen og da blir det vanskelig å gjøre det omvendt! Gjerne litt forklaring om dette med ubestemte/bestemte integraler. Fysikkboken legger opp til at vi skal kunne integrasjon fra matematikken, men der er vi ikke enda. v(t) = 0.028m/s * (1 - e^(-300s-1 * t) Endret 8. november 2009 av Martin-sama Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Trenger hjelp med denne oppgaven: Av bokstavkombinasjonen S,I,N,U,S skal vi lage andre kombinasjoner ved å bytte om på rekkefølgen av bokstavene. Hvor mange ulike måter kan det gjøres på? Fasit: 60 Du har fem bokstaver, hvorav to er like. Endret 8. november 2009 av TobiasFunke Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ja, jeg har verdiene 260 og 280 nå. Hvordan kan jeg utrykke prisene p og q som et uttrykk av x og y egentlig? Shameless selfbump. Opprinnelig stykke og utregning Ganget med 3 Ganget med 1 Gjorde det samme for q og fikk 260 Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Enda et spørsmål før jeg tar kvelden (fullfører i morgen forhåpentligvis). Skal jeg finne den partielt annenderiverte = 0 for å finne stasjonære punkt eller er det nok med den partielt deriverte = 0? Den partielt deriverte til stykket mitt er Håper noen orker å hjelpe meg. Dette er årets siste innlevering og jeg må få godkjent. Takk. Endret 9. november 2009 av GrandMa Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) oops. Endret 9. november 2009 av GrandMa Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Orker ikke den andre oppgaven, men du hadde gjort rikitg, bare jeg forstår ikke hvorfor du har sett x og y foran likningene Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Skal jeg finne den partielt annenderiverte = 0 for å finne stasjonære punkt eller er det nok med den partielt deriverte = 0? Den partielt deriverte til stykket mitt er For å finne stasjonærpunkter setter du de partiellderiverte lik null. For å klassifisere stasjonærpunktene (finne ut om det er topp-, bunn-, sadelpunkt eller ingen av delene) kan du se på den partielt dobbelderiverte. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Orker ikke den andre oppgaven, men du hadde gjort rikitg, bare jeg forstår ikke hvorfor du har sett x og y foran likningene Jeg vet at jeg hadde gjort den riktig, men jeg lurte på hvordan jeg kunne uttrykke prisene p og q som et uttrykk av x og y? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ganget med 3 Ganget med 1 Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Har et stykke jeg sliter litt med her: Løs likningen: 2x^2 - 4x = x + 3 Summen av løsningene blir: 5/2 (5 over 2) Løsningene ved å sette inn i ABC formel blir 5/2 og 0, dvs 5/2 + 0 = 5/2 Men når jeg prøver å sette prøve med x1 = 5/2 så får jeg det ikke til å stemme med HS (Høyre side) og VS (Venstre side) 2,5 (VS) = 5.5 (HS) dette stemmer jo ikke.... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Da har du nok satt inn feil i formelen.. Omformet blir denne likningen 2x^2-5x-3=0. Ved innsetting ser vi at x=0 ikke er den ene løsningen, og da passer det bra at 5/2 ikke er den andre.. Endret 9. november 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Her er oppgaveteksten, fasit fra sensor viser at svaralternativ B er riktig svar Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Det er ikke bare 5/2 og 0 som lagt sammen blir 5/2.. For eksempel 3 og -1/2.. Endret 9. november 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Vi fant ut hva vi missforsto Det som var rart var at ved å bruke ABC formelen "feil" så fikk vi følgende utregninger: 2x^2 - 4x = x + 3 Dette gjorde vi om til 2x^2 - 5x + 0 = 3 a= 2 b= -5 c= 0 svarene ved dette ble da løsningene (5 + 5) / 4 og (5 - 5) / 4 som ble 5/2 og 0 Litt morsomt at vi faktisk fikk riktig løsning ved å faktisk bruke en helt feil ABC formel. Opprinnelig gjorde vi egentlig rett, da fikk vi 3 og -0,5 men vi så ikke at dette ble det samme som 5/2. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Untagen at du ikke fikk rett da. Som du selv sier, prøven din failer. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ganget med 3 Ganget med 1 ÅHHHH HERREGUD SÅ ENKELT. HVA FAEN TENKER JEG MED?????????? AHHH Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Stemmer disse utregningene? ^^ Endret 9. november 2009 av olopolo Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Den til høyre gjør ikke det ihvertfall. Det skal være edit: Øverst til venstre skal være a. Den siste (nederst til venstre) ser ut til å stemme. Endret 9. november 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå