Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  wingeer skrev:
Tenker du en metodisk forklaring?

Holder du på med Fysikk 2?

Ja, det er fysikk 2. Gjerne en forklaring med hvordan man antideriverer funksjonen, derivasjonsreglene har gått litt i glemmeboksen og da blir det vanskelig å gjøre det omvendt! Gjerne litt forklaring om dette med ubestemte/bestemte integraler. Fysikkboken legger opp til at vi skal kunne integrasjon fra matematikken, men der er vi ikke enda. :)

v(t) = 0.028m/s * (1 - e^(-300s-1 * t)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
  LarsAndre skrev:
Trenger hjelp med denne oppgaven:

Av bokstavkombinasjonen S,I,N,U,S skal vi lage andre kombinasjoner ved å bytte om på rekkefølgen av bokstavene. Hvor mange ulike måter kan det gjøres på?

Fasit:

Vis skjult innhold

Du har fem bokstaver, hvorav to er like.

p><p>

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar

Enda et spørsmål før jeg tar kvelden (fullfører i morgen forhåpentligvis).

Skal jeg finne den partielt annenderiverte = 0 for å finne stasjonære punkt eller er det nok med den partielt deriverte = 0? Den partielt deriverte til stykket mitt er mimetex.cgi?-6x-2y+280

Håper noen orker å hjelpe meg. Dette er årets siste innlevering og jeg få godkjent.

Takk.

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
  GrandMa skrev:
Skal jeg finne den partielt annenderiverte = 0 for å finne stasjonære punkt eller er det nok med den partielt deriverte = 0? Den partielt deriverte til stykket mitt er mimetex.cgi?-6x-2y+280

For å finne stasjonærpunkter setter du de partiellderiverte lik null. For å klassifisere stasjonærpunktene (finne ut om det er topp-, bunn-, sadelpunkt eller ingen av delene) kan du se på den partielt dobbelderiverte.

Lenke til kommentar
  Nebuchadnezzar skrev:
Orker ikke den andre oppgaven, men du hadde gjort rikitg, bare jeg forstår ikke hvorfor du har sett x og y foran likningene :)

Jeg vet at jeg hadde gjort den riktig, men jeg lurte på hvordan jeg kunne uttrykke prisene p og q som et uttrykk av x og y?

:)

Lenke til kommentar

Har et stykke jeg sliter litt med her:

Løs likningen: 2x^2 - 4x = x + 3

Summen av løsningene blir:

5/2 (5 over 2)

Løsningene ved å sette inn i ABC formel blir 5/2 og 0, dvs 5/2 + 0 = 5/2

Men når jeg prøver å sette prøve med x1 = 5/2 så får jeg det ikke til å stemme med HS (Høyre side) og VS (Venstre side)

2,5 (VS) = 5.5 (HS) dette stemmer jo ikke....

Lenke til kommentar

Vi fant ut hva vi missforsto :p

Det som var rart var at ved å bruke ABC formelen "feil" så fikk vi følgende utregninger:

2x^2 - 4x = x + 3

Dette gjorde vi om til

2x^2 - 5x + 0 = 3

a= 2

b= -5

c= 0

svarene ved dette ble da løsningene (5 + 5) / 4 og (5 - 5) / 4 som ble 5/2 og 0

Litt morsomt at vi faktisk fikk riktig løsning ved å faktisk bruke en helt feil ABC formel.

Opprinnelig gjorde vi egentlig rett, da fikk vi 3 og -0,5 men vi så ikke at dette ble det samme som 5/2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...