GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 For at dere ikke trenger regne så langt for å se om svaret er korrekt følger utregning. Multipliserer sammen. Deriverer. x=1 y=0 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Du gløymde å gange x^2 med 3. . Endret 8. oktober 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Finne en parameterframstilling for linja gjennom (1,2,5), som er parallell med linja: skjønner ikke helt hvor jeg skal begynne med denne oppgave, eller, skjønner ikke oppgaven i det hele tatt. skal jeg bruke samme rettningsvektor på begge punktene? Endret 8. oktober 2009 av morgan_kane Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 ja - kan du vel; x = t + 1 og y = 4t + 2 og z = -t + 5 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 ja - kan du vel; x = t + 1 og y = 4t + 2 og z = -t + 5 men hvordan regner man seg egentlig fram til dette. skal jeg bare skrive i teksten at hvis de skal være parallelle så må retningsvektoren være lik på begge to? Er til en innlevering jeg holder på med så er litt viktig for meg å få det helt rett. kan jeg bevise dette på noen regnemåte? Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 heiKan noen utlede hva dette blir: Sin(arccos x) ? På forhånd takk Kan gjøres på to greie måter. Den ene handler om å tegne trekanter. Jeg liker ikke å tegne, så her kommer en annen måte. sin^2(x) + cos^2(x) = 1. sin^2(arccos(x)) + cos^2(arccos(x)) = 1. cos^2(arccos(x)) = x^2, så vi får: sin(arccos(x)) = sqrt(1 - x^2). Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Skriv følgende komplekse tall på den kartesiske formen (a+ib): Takker for hjelp og utregning, skal ha midtveiseksamen i MAT1001. (tex-tagen var sinnssykt praktisk!) Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Shameless selfbump Endret 9. oktober 2009 av Überadri Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Bruker først at og deretter Eulers formel: Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Takker! Men skjønner ikke helt hvordan blir til Hvilke potensregler og slikt brukes her? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Takker! Tenkte ikke "langt nok" ellerno. Endret 9. oktober 2009 av Überadri Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hallo. Trenger litt hjelp med et lite problem. Jeg skal vise at Har klart å vise at funksjonen er injektiv, men inversen er en god del verre å finne. Derfor prøver jeg å finne den deriverte til inversen. Altså . Jeg har fått høre av foreleser at ved delt forskript MÅ dette gjøres med definisjonen av den deriverte, og da står jeg litt fast. Ved å plotte inn i definisjonen kommer jeg fram til: Men where do I go now? Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hallo. Trenger litt hjelp med et lite problem. Jeg skal vise at Har klart å vise at funksjonen er injektiv, men inversen er en god del verre å finne. Derfor prøver jeg å finne den deriverte til inversen. Altså . Jeg har fått høre av foreleser at ved delt forskript MÅ dette gjøres med definisjonen av den deriverte, og da står jeg litt fast. Ved å plotte inn i definisjonen kommer jeg fram til: Men where do I go now? Se på lim_{x->0} (f(x) - f(0)) / (x - 0), da får du f'(0) = 1. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (Andre måter å få delt forskript med LaTex?) Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Se på lim_{x->0} (f(x) - f(0)) / (x - 0), da får du f'(0) = 1. Ah! Sekantsetningen, den hadde jeg helt glemt. Takk takk! Hva med den andre oppgaven? Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Du vet at f(1) = 2. Derfra kan du bruke det du finner i boka. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Du vet at f(1) = 2. Derfra kan du bruke det du finner i boka. Det var ikke verre nei. x=f(1)=2? Stemmer det? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Går det an å faktorisere en annengradsligning med c ledd uten å bruke abc formelen for annengradsligninger? Slik at x^2 -x -6 Blir: (x+2)*(x-3) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå