hockey500 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 riktig faktorisert ja, men det gjør ikke saken noe enklere å faktorisere. alt du trenger er at Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Kan noen vise fremgangsmåten? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 riktig faktorisert ja, men det gjør ikke saken noe enklere å faktorisere. alt du trenger er at Jeg skal finne lokale ekstremalpunkt, og jeg faktoriserte bare fordi det sto i boken at jeg skulle faktorisere. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Kan noen vise fremgangsmåten? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvordan får jeg verdiene fra faktoriseringen inn i et fortegnsskjema? Må de settes inn i kvadratsetningene? bleh. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Finn først røttene til andregradsuttrykket, slik at du bare har førstegradsuttrykk. Så setter du ett og ett polynom inn i fortegnsskjemaet. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Finn først røttene til andregradsuttrykket, slik at du bare har førstegradsuttrykk. Så setter du ett og ett polynom inn i fortegnsskjemaet. Er røttene ? Føles som om jeg er helt på bærtur på denne oppgaven. Endret 8. oktober 2009 av GrandMa Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 For det første kan du vel ikke ta kvadratrot på et negativt tall Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Det har du selvfølgelig rett i. Hvordan finner man røttene da? o,O Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Regner med at det er ekstremalpunktene du skal finne? De er gitt når funksjonen ikke stiger på et intervall, altså , som betyr at . Da må , som gir Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Du bruker abc-formelen: For eit polynom på forma er nullpunkta gitt slik: . Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 For det første kan du vel ikke ta kvadratrot på et negativt tall Man KAN, jo, men det er vel ikke tilfellet her Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ja, jeg skal finne lokale ekstremalpunkt. Skal jeg løse andregradslikningen og så sette de to verdiene jeg får inn i et fortegnskjema? Er det bare de to verdiene som skal inn i fortegnsskjema? Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Du løser anengradslikningen, og setter svaret/svarene som er innenfor definisjonsmengden inn i den opprinnelige funksjonen Edit: nooooo, missa Innlegg: 1234 Endret 8. oktober 2009 av Sveern Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 GrandMa: Jeg vil anbefale deg å prøve litt mer iherdig selv før du poster. Husk at du ofte kan sjekke svarene dine ved å sette inn løsningen eller studere graf, etc. Prøv og stresse litt mer hvorfor man kan løse et problem på en viss måte, så det bare ikke blir «nok en algoritme». Dette er ikke vondt ment, - det er for all del flott at du er aktiv! Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Joda, jeg vet det Imaginary, men jeg satt ordentlig fast på denne oppgaven. Hvis det hjelper deg kan jeg berolige deg med at dette var rundt den 20'ende oppgaven jeg løste i dag. Begynner å bli litt ullen i hodet. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 hei Kan noen utlede hva dette blir: Sin(arccos x) ? På forhånd takk Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hallo. Trenger litt hjelp med et lite problem. Jeg skal vise at Har klart å vise at funksjonen er injektiv, men inversen er en god del verre å finne. Derfor prøver jeg å finne den deriverte til inversen. Altså hvilket jeg får til å bli, . Så står jeg smått fast. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Er stigningstallet til tangenten i x=1 i funksjonen -8? Høres ikke riktig ut, men det er det jeg kommer frem til. :/ Endret 8. oktober 2009 av GrandMa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå