GrandMa Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Skal finne stigningstall + likning til en tangent i likningen i punktet P=(2,0) Jeg deriverer likningen: Setter inn verdiene: Er stigningstallet 4? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Du må nok bruke resultatet over, altso uttrykket for dy/dx, og setje inn verdiane frå punktet der. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg trenger litt hjelp til noen oppgaver her... Eller ganske mange egentlig.. Den snille personen som hjelper meg med dette her, kan han samtidig skrive ned ved siden av hvilke formler han bruker for å finne ut disse regnestykkene ? Finn de bestemte integralene: 1. 2. 3. 4. 5. Har mer, men dette får være holde til nå, takk for svar Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Så jeg skal sette verdiene inn i ? Da vil jeg få Stigningstallet er altså 2? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 GrandMa: Ja, det skulle stemme trur eg. MrUrge: og bruke den fyrste av desse, i 4) kan du dele opp stykket i to ledd som kvar for seg er enkelt å integrere. Lenke til kommentar
AndersAu Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) i et kalkulatoreksempel i boka sier at jeg skal skrive dette i GRAPH: Y1>(-X+4)/(X-2) Y2<0 i følge boka skal det komme to svar på ulikheten X<2 eller X>4, men jeg får bare "Ma ERROR" er det noen inntilling jeg ikke har gjort? Er en "Casio fx-9750G POWER GRAPHIC" eksemplet i boka skal i følge boka passe til denne kalkulatoren Det kan hende du har satt xmax lik xmin eller ymax lik ymin i visningsinnstillingene. Menyvalget heter V-WIN eller noe slikt. viser seg nå at den erroren kommer uansett hvilken funksjoner jeg skriver in. er ikke noen windows instillinger utenom de som kåmmer etter at jeg har fått fram grafen. Hva skjer eventuelt viss jeg trykker på reset memory, vill da kalkulatoren bli slik den var da jeg kjøpte den? det vill da sikkert fikse det? EDIT: problem løst Endret 7. oktober 2009 av AndersAu Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Finn integralene: Kan noen løse denne og vise fremgangsmetoden ? Svaret skal bli Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Se på det som -x^-3, og integrer derfra. Du skal ha lært reglene for det, da det er standard integrering på formen (gitt at x ikke er -1). EDIT: Fikset feil i formelen. Endret 7. oktober 2009 av Zeke Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Funka fett, takk for svar.. Mer kommer, prøve i morra Endret 7. oktober 2009 av MrUrge Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Funka fett, takk for svar.. Mer kommer, prøve i morra Fyr løs! Jeg har ingen frykt for skumle integraler! Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Finn de ubestemte integralene: Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Takker og bukker for svar, skal testes nå.. Imens får dere en til oppgave : Deriver uttrykket: Endret 7. oktober 2009 av MrUrge Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Kan du vise utregninga og eventuelt formeler du bruker? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Bruk kjerneregelen: , og i oppgåva di vert u=x^2+1. Dermed vert . Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Kan du vise utregninga og eventuelt formeler du bruker? d/dx (log(f(x))) = f'(x) / f(x). Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Dette er oppgave b til forrige oppgave, men trenger fremgangsmåte og evetuelle formler dere bruker: Finn det ubestemte integralet: Takker så mye for alle som hjelper til Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Benytt substitusjon med u = x2 + 1. Dette er et greit integral å regne ut, men ta en titt på forrige oppgave. - Ligner ikke integranden på den deriverte av ln(x2 + 1)? Endret 7. oktober 2009 av Imaginary Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jo, vet at det er svaret.. Men skjønner ikke hvordan jeg kommer meg fram dit.. Hvis du kunne vise åssen du kom deg fram dit hadde det vært veldig snilt, for jeg har ingen aning på hva substitusjon er og skjønte bare mindre når jeg prøvde å finne ut hva det var på internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå