Pimmy Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Takk for hjelpen, klarte det nå Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Takk for hjelpen, klarte det nå Det er ikke nødvendig i den oppgaven du ville ha hjelp med, men dersom du får ut en vinkel som er større enn 90 grader, så er vinkelen mellom aksen og vektoren 180-vinkelen. Tenkte ikke over det før jeg postet. Endret 28. september 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Sett u = [x,0,0]. Hva er galt med gode gamle u = [1,0,0]? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 I et klasserom er det n elever, der n er et partall. Hver dag er det labøvelse og to og to elever blir satt sammen. a) Hvor mange uker tar det før alle elevene har vært på gruppe med alle i klassen ? Rimelig greit ( n - 1 ) b) Hvor mange kombinasjoner gir dette når rekkefølgen ikke spiller en rolle ? Står bomfast her, tenker sigma men har virkelig ikke peiling Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hva er galt med gode gamle u = [1,0,0]? Nei, ingenting, egentlig. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) I et klasserom er det n elever, der n er et partall. Hver dag er det labøvelse og to og to elever blir satt sammen. a) Hvor mange uker tar det før alle elevene har vært på gruppe med alle i klassen ? Rimelig greit ( n - 1 ) b) Hvor mange kombinasjoner gir dette når rekkefølgen ikke spiller en rolle ? Står bomfast her, tenker sigma men har virkelig ikke peiling Mener du antall kombinasjoner hver uke? I så fall kan person a_1 pares med a_2, a_3, ..., a_n. Person a_2 kan pares med a_3, a_4, ..., a_n. ... ... ... Litt upresist, men du skjønner vel hvor jeg vil. Endret 28. september 2009 av DrKarlsen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Prøv å del på cos2x og sjå om du ser noko du kan arbeide vidare med. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 ? Har du prøvd noe i det hele tatt? Det første du kan prøve er å dele på cos^2. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 tan^2x + tanx - 6 = 0 -> A: tanx = 2 v tanx = -3 Stemmer? Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Ser vel greit ut det der. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) b) Hvor mange kombinasjoner gir dette når rekkefølgen ikke spiller en rolle ? Står bomfast her, tenker sigma men har virkelig ikke peiling Vel, la oss forenkle oppgaven litt, og se om du ser mønsteret i det: La oss si at n i dette tilfellet er 4, at det da er fire elever i klassen. Hvor mange par-kombinasjoner finnes det da? Dersom rekkefølgen spilte noen rolle, ville vi hatt p mulige lik: Når rekkefølgen ikke er relevant, vil halvparten av mulighetene faller bort, hvorfor er det slik? Endret 28. september 2009 av cuadro Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Tipper at det er slik, pga at to og to elever går sammen. Slik at det ikke spiller noen rolle om det er Per og lise på gruppe, eller Lise og Per. Men med 4 personer, så har jo person A bare 3 muligheter, siden personen ikke kan være på gruppe med seg selv. Burde ikke riktig svar bli ? men dette er jo bare for første dagen må man ikke legge sammen koeffisientene ? Siden det bli verre og flerre personer man kan velges ut til å være på gruppe med ? DrKarlsen, det skal være dager ikke uker Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Det er oppgåva. Svaret blir Nokon som kan vise framgangsmåte? Får den ikkje til. Endret 29. september 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det er oppgåva. Svaret blir Nokon som kan vise framgangsmåte? Får den ikkje til. Jeg har løsningsforslag, men alt blir mye bedre om du klarer oppgaven selv. Husk at Spør om du trenger mer hjelp. Alltid løs opp det inne i parantesene før du begynner på det utenfor Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det er oppgåva. Svaret blir Nokon som kan vise framgangsmåte? Får den ikkje til. Jeg har løsningsforslag, men alt blir mye bedre om du klarer oppgaven selv. Husk at Spør om du trenger mer hjelp. Alltid løs opp det inne i parantesene før du begynner på det utenfor Det visste eg frå før av. Skal prøve igjen snart, men kom fram til 3 forskjellige framgangsmåtar som alle ga feil svar. Kan legge ut bilder av framgangsmåten min om eg ikkje får det til neste forsøk. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Det er oppgåva. Svaret blir Nokon som kan vise framgangsmåte? Får den ikkje til. Kan med litt magi skrives om til x^(3/2)*(1/sqrt(x))*(1/2sqrt(x)) og da er det bare å trekke sammen. Endret 29. september 2009 av Billy-the-kid Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Løsning i spoiler Endret 29. september 2009 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Ahh, takker. Hadde gløymd å korte brøken så eg fekk fjerderota av x opphøgd i 6, i staden for kvadratrota av x opphøgd i 3. Må ha tatt forferdeleg lang tid å skrive inn framgangsmåten, så takk igjen! Endret 29. september 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Sitrontre Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg har en innlevering til i morgen, og sliter selvfølgelig veldig med min VG1-matte (mattetard). Oppgave 2.74 - Faktoriser og forkort a) 1 +x+3+1 3x-3 x^2-1 x+1 Noen som vil hjelpe meg? Var ikke på skolen i går da dette ble gjennomgått, så grunnlaget mitt er ikke mye å skryte av... Hvis det skulle være noen tvil på føringen, så er det tre brøker hvor alle har to ledd i nevneren, og i den miderste nevneren står det x i annen minus 1 (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå