Sondre Skrevet 18. september 2009 Rapporter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Vi har lært å dele på begge sidene for å finne x. Eksempel: -x = 30 -x = -x Problemet er at jeg ikke skjønner hva svaret blir nå man deler 30 på "-x". Endret 18. september 2009 av Sondre Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 18. september 2009 Rapporter Del Skrevet 18. september 2009 Ikkje del på X, men på -1. Dette gjer at forteikn blir endra. Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 18. september 2009 Rapporter Del Skrevet 18. september 2009 Skjønner. Takk! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Hvordan løser jeg en slik oppgave? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 x+1=11^2 x=121-1 x=120 Hva er største forskjellen mellom 2T og 2MX? Må ta 2T for å forbedre 1MX-karakteren min. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Tør jeg spørre hvordan du fikk vekk kvadratroten? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Kvadratroten av x, er jo det samme som x^(1/2), kvadrerer du får du: (x^(1/2))^2 - og du står igjen med x. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Å ja, du opphøyer bare hver av sidene i annen? Det burde jeg selvsagt ha tenkt på. Takk! Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Trenger noen til å bevise at de to vinklene er like, jeg har prøvd alt tenkelig med vektorer i hvert fall, så er mulig det må gjøres på en annen måte. Farten er konstant: Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Antar at dette er fra øving 4 i matte 1? Sjekk ut eksempelet på side 274 (Calculus 1). Det er ikke nøyaktig det samme, men du kan bruke samme fremgangsmåte. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Ja, stemmer det. Ble ikke no klokere av det eksempelet. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Kjapt triks: Speil vektor QO om speilaksen, og kall den nye vektoren TO. Avstanden TO + OB er minst når vektorene TO og OB er parallelle, ergo er vinklene like store. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Genialt Lenke til kommentar
Kani Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Løs ligningssettet ved grafisk framstilling og ved regning: I: x-2y=3 II: x^2+4y=57 Hva gjør jeg når x er opphøyd i andre? Hvordan får jeg den alene? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Trekker fra 4y på begge sider, og tar kvadratroten ... Lenke til kommentar
Kani Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Trekker fra 4y på begge sider, og tar kvadratroten ... Takk. Burde skjønt det Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 En brannbil er utstyrt med en skyvbar stige. Stigen begynner 2,2 m over bakken. Når den er sammenpresset med maksimal stigning, er den 3,1 m lang og det øverste punktet er 4,5 m over bakken. Fullt utstrukket er stigen 11 m lang. Rekker den opp til et vindu 11 m over bakken? Er det noen som greier å forenkle/omformulere denne oppgaven? Jeg har problemer med å skjønne hva de mener. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Takk, det hjelper virkelig! Kan jeg få hjelp til å løse den, da? Jeg regnet på hvor stor forskjellen var mellom den "teoretiske" og den reelle høyden, og finner at den kan rekke 11,96 m opp. Men fasiten sier 11,4. Kan noen regne på det? Endret 19. september 2009 av Henrik B Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Takk, det hjelper virkelig! Trenger ikke være så spydig. Som straff blir det ingen hjelp å få fra DrKarlsen. Lenke til kommentar
Kani Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Løs ligningssettet ved grafisk framstilling og ved regning: I: x-2y=3 II: x^2+4y=57 Har skjønt at jeg skal trekke fra 4y på begge sider og ta kvadratroten for å få x alene i ligning II. Er det noen som kan hjelpe meg med utregningen? Er ikke helt stø på dette her.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå