Hayer Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 kan noen si hva a[-2,3] + b[-1,1] = [-8,11] blir? Vis mellomregning pga jeg driver å lærer meg dette.. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Gang inn a og b (tenk på hvordan du multipliserer et tall med en vektor) og pluss em sammen (man adderer to vektorer ved å addere komponentene). Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 noe som [-2a , 3a] + [-1b , 1b] = [-8 , 11] a * b = c * d hvor a = c b = d for at vektorene skal være lik er det eneste jeg har funnet i boka om det så langt. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 a[-2,3] + b[-1,1] = [-8,11] [-2a,3a]+[-b,b]=[-8,11] [-2a-b,3a+b]=[-8,11] I -2a-b=8 II 3a+b=11 Løs dette likningssettet. Regner med at du skal finne a og b? Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) a = 3 , b = 2 .. Tok bare å fant svar på ligning nr 1, deretter prøvde svare i ligning nr 2.. Hadde kanskje litt flaks med at de passet begge to med engang, men hvordan gjør jeg dette eller? glemte å si at du glemte et minustegn på ligning nr 1.. stemmer ikke det? Endret 15. september 2009 av Hayer Lenke til kommentar
wûst Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 http://bildr.no/view/488377 Hjelp med dette? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Skjer ikke så mye. Brøken blir bare skrevet om ... Tenk på addisjon av en brøk med lik nevner, bare "baklengs". Kanskje letter å se da? Endret 15. september 2009 av Billy-the-kid Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Sattern: Endret 15. september 2009 av JarlG Lenke til kommentar
TRW Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) 2/(x-1) > 3/(2x+6) Noen som kan hjelpe? Skal løse ulikheten. Endret 15. september 2009 av TRW Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Mattelæreren min kom med denne problemstillingen: 10*9*8*7*6*5*4*3*2*1 = 10 Hvordan fikk han til det? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 sikker på at lærern ikke skrev 10*9*8*7*6*5*4*3*2*1 = 10! ? utropstegnet betyr at man skal gange sammen det tallet, og hvert tall under. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Du kan fortelle han at regnestykket hans ikke stemmer. ^^ Lenke til kommentar
Pezzonovante Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 L = 10*lg I + 120 Lydintensitet (I) er målt til 1,6*10^-5 W/m^2 Lydintensitet (I) er målt til 2*10^-5 W/m^2 a. Bestem lydstyrken L til hvert av de to aggregatene. Her får jeg ca. 73 på den første, og 72 på den andre. Fasiten har 72 på den andre, men 63 på den første. How come? Jeg bare tok det inn 10*lg(2*10^-5)+120 = 73 osv. Er dette rett? b. For å bestemme den samlede lydstyrken til flere lydkilder summerer vi først lydintensiteten til hver av kildene. Deretter finner vi lydstyrken til den samlede lydintensiteten. b. Bestem lydstyrken L når begge aggregatene er slått på. (Help plz) Lenke til kommentar
Pezzonovante Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Poster en til her. Er jo lov å håpe noen svarer: D Mengden av radioaktivt stoff avtar med tiden. Dersom mengden ved tiden t = 0 er M0 (M, også liten 0 etter M) mengden etter t år gitt ved M(t) = M0 *10^-kt, der k er konstant som avhenger av hvilket stof det dreier seg om. a. Den radioaktive karbonisotopen 14C halveres i løpet av 5568 år. "Vis at for dette stoffet er k = 5,41 *10^-5. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Av og til glømmer jeg helt grunnleggende ting og regler i matten. 0-22,22^2 Blir det negativt eller positivt? Blir forvirret om fortegnet skal være med i "parantesen" til 22,22 og dermed bli opphøyet. Jeg skammer meg ... Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Det blir negativt. (-x)^2 blir ikke negativt. -x^2 blir ikke positivt. Forutsatt at x er med i den reelle tallmengden. Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Noen her som har noen tips til induksjonsbevis? Sliter med det Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hva er det du sliter med ved induksjonsbevis? Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 b. Bestem lydstyrken L når begge aggregatene er slått på. (Help plz) Det står at du skal legge sammen lydintensitetene, for så å finne lydstyrken L. Det burde være rett fram - legg sammen de to I-verdiene som ble oppgitt og bruk formelen. Det ser ut til at du regner riktig i a). ... radioaktivt stoff ... Her har du at Du får vite at det tar 5568 år før stoffet har halvert seg. Det betyr at Prøv å løse denne ligningen for k. Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hva er det du sliter med ved induksjonsbevis? Føler at det hele er ganske abstrakt. Jeg får til å sette opp alt, men på siste delen når man ofte må drive å trikse med uttrykket man har for å få det bevist, så synes jeg ofte det er vanskelig... F.eks siste oppgaven her; http://sinusr2.cappelendamm.no/binfil/download.php?did=40947 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå