Daniel Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Siden min kalkulator bare får svaret error, lurer jeg på om noen kan regne ut 135 000 x 20 600 000 for meg Skriv det på standardform, så kan du lett regne det ut. Generelt har du at . Med tallene dine blir det . Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Takk Driver og lærer og regne med standarform på skolen nå så kan egentlig ikke regne med standarform så bra Lenke til kommentar
DELLARMADA Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Noen som husker nettsiden der man kan sette inn likninger, integraler osv så regner den det ut med forklaring? Det er en engelsk nettside, og adressen er postet tidligere i dette forumet tror jeg ^^ Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Du tenkjer sikkert på http://www.mathway.com/. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Takk Driver og lærer og regne med standarform på skolen nå så kan egentlig ikke regne med standarform så bra Det kommer etterhvert, regelen som Daniel postet kan være veldig grei å lære seg! Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 Noen som husker nettsiden der man kan sette inn likninger, integraler osv så regner den det ut med forklaring? Det er en engelsk nettside, og adressen er postet tidligere i dette forumet tror jeg ^^ Tror ikke du finner så mye bedre enn denne: http://www.wolframalpha.com/ Lenke til kommentar
DELLARMADA Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 Takker til begge Begge sidene var konge, men det var bare wolframalpha siden jeg hadde tittet på før Lenke til kommentar
DELLARMADA Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 (endret) (cos(pi/3)+i sin(pi/3))^5 Skal regne ut og skrive tallet på rektangulær form.. MEn skjønner ikke hvordan jeg skal begynne med denne ; o edit: skrev feil oppgave Endret 25. august 2009 av DELLARMADA Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 Rotet seg til i oppspaltingen på denne Laplace-transformasjonen. Noen som kan vise enkleste framgangsmåte? Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 (endret) (cos(pi/3)+i sin(pi/3))^5 Skal regne ut og skrive tallet på rektangulær form.. MEn skjønner ikke hvordan jeg skal begynne med denne ; o edit: skrev feil oppgave Jeg vet ikke hva rektangulær form er. Sannsynligvis enten på formen e^(it) eller a + ib. Du vet at e^(it) = cos(t) + i*sin(t), så det du har der blir altså (e^(i*pi/3))^5 = e^(i*pi*5/3). For a + ib kan du bruke DeMoivre. Jeg husker ikke den i farten. Endret 25. august 2009 av DrKarlsen Lenke til kommentar
clfever Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 For å omgjøre m/s til km/h ganger vi bare med 3,6. Hvis vi derimot går den andre veien, deler vi bare med 3,6. Spørmålet mitt er hvorfor er det slik? Jeg vil forstå det bare. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 Simpelt: er 3600 s i en time og 1000 meter i en km 3600/1000=3,6 Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 (endret) k*m/t=1000*m/(3600*s) Kilo betyr tusen, og det er 3600 sekund i en time. Endret 25. august 2009 av Billy-the-kid Lenke til kommentar
clfever Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 Ok. Jeg tror jeg klarer å se sammenhengen nå. Takk Lenke til kommentar
Cie Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 Da var jeg tilbake igjen, dessverre... Hadde håpet jeg skulle greie dette året uten guruene her inne. Det jeg skal spørre om er noe jeg trodde jeg kunne, men jeg har visst glemt fremgangsmåten. Løs ulikheten x > 2 / (x-1) Jeg har fått forklart en metode, men problemet er at jeg IKKE kan huske at det er samme metoden som jeg lærte for ett år siden. Den metoden jeg ble forklart var å først løse ligninga for x større enn 1, og så for x mindre enn 1 (altså 2 "løsninger") fordi man ikke kunne multiplisere vekk nevneren grunnet fortegn. Den metoden forsto jeg ikke bæra av, jeg har virkelig aldri lært den og lurer på om det finnes noe alternativ? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 Det viktigste å huske på når man løser ulikheter er at dersom man ganger eller deler med et negativt tall så skal man snu ulikhetstegnet. Da ender man gjerne opp med 2 ulikheter i stede for en. Dersom det er komplisert å se sammenhengen kan man drøfte de forskjellige leddene (faktorene på talllinja) Når du begynner så tenk på det som om du skal løse en helt vanlig likning. I ditt tilfelle så har du en brøk på den ene sida. hadde dette vært en helt vanlig likning så ville du ganske enkelt ganget begge sider med (x-1), men siden man ganger med et negativt tall for x>1 så må man dele det opp i to ulikheter en som gjelder for x>1 og en for x<1 Håper du skjønte noe av det, for jeg har ikke tid til å uttdype noe mer akkurat nå. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 Hvordan finner jeg denne grenseverdien? Klarer ikke utføre polynomdivisjon på den... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 L'Hopitals regel? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 Aldri hørt om den... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 Her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå