Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Jeg har forøvrig et spørsmål også :)

 

Er det kun ved tilnærming til normalfordeling at man kan bruke halvkorreksjon for å få et mer nøyaktig svar, eller kan det det brukes hvis man vet at en variabel er normalfordelt også? F. eks man vet at X er normalfordelt med forventningsverdi og standardavvik gitt, kan man da bruke halvkorreksjon for å få et mer nøyaktig svar når man skal finne P(X>25)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde R2! Ble helt redd når jeg så første del når jeg ikke bruke noen ting! Så spørs hvordan den dele gikk ja :wow: .

 

Hvis jeg driver å løse en oppgave riktig, fremgangsmåtene etc. riktig, men selvet svaret er feil! Hvor mange poeng mister jeg på en oppgave da?

 

Takk.

 

Jeg hadde også eksamen i R2 i dag. Syntes den var overraskende lett jeg. Normalt ligger jeg på en firer i R2, men nå får jeg en sterk femmer om jeg har uflaks, og kanskje seks. Alle i klassen, og læreren mente også at den var lett, spesielt del 1.

 

EDIT: Nå som eksamen er ferdig, er det mulig å allerede nå finne den på nettet? Vil gjerne se litt på den så jeg kan se om jeg gjorde noen feil etc.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Nei, så det. :) Og den var jo lett å løse og, selv om jeg brente meg på en enda lettere på tentamen vi hadde. Men i dag gikk det bra. :)

 

Del 1 var også (for oss) lettere enn den vi fikk på tentamen, men nå lurer jeg på om den var unødvendig vanskelig. Uansett, fornøyd med innsatsen min i hvertfall, spesielt siden jeg er syk og har vært det i noen dager og fikk nesten ikke forberedt meg noe som helst.

 

Men trenger et eksemplar av eksamen! :)

Lenke til kommentar
Hadde R2! Ble helt redd når jeg så første del når jeg ikke bruke noen ting! Så spørs hvordan den dele gikk ja :wow: .

 

Hvis jeg driver å løse en oppgave riktig, fremgangsmåtene etc. riktig, men selvet svaret er feil! Hvor mange poeng mister jeg på en oppgave da?

 

Takk.

 

Jeg hadde også eksamen i R2 i dag. Syntes den var overraskende lett jeg. Normalt ligger jeg på en firer i R2, men nå får jeg en sterk femmer om jeg har uflaks, og kanskje seks. Alle i klassen, og læreren mente også at den var lett, spesielt del 1.

 

EDIT: Nå som eksamen er ferdig, er det mulig å allerede nå finne den på nettet? Vil gjerne se litt på den så jeg kan se om jeg gjorde noen feil etc.

 

 

Har med hele prøvearket hjem jeg :p Vaktene sa jeg ikke trengte å levere det.. det samme sa de om kladden :p

Lenke til kommentar

Hehe, jeg hadde planer om å vente til tiden var ferdig for å få det med meg (var ferdig og gått gjennom prøven igjen ca. 15 minutter før slutt, så tenkte det gikk fint), men så fant jeg ut at jeg måtte vente helt til de med ekstratid var ferdig, som var over en time til, og det gadd jeg ikke.

 

Forresten, kunne du lagt ut et par av oppgavene fra del 1 her? Spesielt integrerings- og derivasjonsoppgavene. :)

Lenke til kommentar

Ja, den var ikke så gale.

 

Men en ting jeg lurer på, for andregradsligninger ax2 + bx + c = 0 kan skrives om til a(x-x1)(x-x2) hvis en bruker formelen for nullpunktene (husker ikke hva den heter nå). I dag tok jeg en liten sjans på eksamen når jeg holdt på med induksjonsbeviset, der jeg hadde en tredjegradsligning, og brukte kalkulator for å finne nullpunktene, og satt opp ax3 + bx2 + cx + d = 0, som a(x-x1)(x-x2)(x-x3). Jeg sjekket etterpå og fant ut at dette stemte, men jeg er usikker på om den a-en skal være der.

 

EDIT: Fjernet noe feil.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Ja, jeg glemte meg, men husker det var slik jeg gjorde det. :) Siden det var slik jeg fikk hele uttrykket delt på seks, som jeg trengte.

 

EDIT: Lurer også på oppgave 1 a) fra eksamen.

 

chart?cht=tx&chl=f(x)=2(ln x+1)^3 Skal dette tolkes som ln(x+1) eller ln(x) + 1? Jeg tolket det som ln(x+1), men de fleste tolket det annerledes. :(

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Damn, da har jeg feil der. Vel, bør vel få noe uttelling siden jeg brukte riktig fremgangsmåte. Men er jo vanskelig å vite om jeg får det, vi får jo ikke se prøven igjen. :/

 

EDIT: Har sjekket alle oppgavene på eksamen nå, og er ganske sikker på at jeg har rett på alt, utenom oppg. 1 a) (siden jeg tolket den feil, men har riktig fremgangsmåte), og på 4 (alternativ 1) c). Denne klarte jeg ikke.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Damn, da har jeg feil der. Vel, bør vel få noe uttelling siden jeg brukte riktig fremgangsmåte. Men er jo vanskelig å vite om jeg får det, vi får jo ikke se prøven igjen. :/

EDIT: Har sjekket alle oppgavene på eksamen nå, og er ganske sikker på at jeg har rett på alt, utenom oppg. 1 a) (siden jeg tolket den feil, men har riktig fremgangsmåte), og på 4 (alternativ 1) c). Denne klarte jeg ikke.

lurer du på oppg 4 c) alt I...?

Lenke til kommentar
Ja, kunne tenkt meg å få svar på den. Skal sies at jeg ikke gav den en sjanse da. Bare hoppet over den, så kunne kanskje klart den. Men kjør på hvis du gidder. :)

OK, bruker sumformel for sinus...

p><p>=2\sin^2(x)

 

-----------------

 

du har jo uansett gjort det veldig bra...ser det ut til...

Lenke til kommentar

Se der ja, den var ikke så vanskelig nei. :)

 

Ja, er fornøyd med resultatet, og er som sagt ganske sikker på at jeg har rett på det jeg sier jeg har rett, siden jeg har regnet over igjen og dobbeltsjekket med den wolfram-kalkulatoren som tar derivasjon, integrasjon og diff ligninger, at alt på del 1 stemmer, utenom vektoroppgavene. De sjekket jeg ikke, men de var jo veldig enkel. På del to har jeg sjekket hele oppgave 3 igjen, og er nesten helt sikker på full pott her. Her kan jeg kanskje bli trukket noe for dårlig forklaringer, fordi jeg vet ikke hvordan sensor tenker, men jeg forklarte ganske bra, så tror ikke det. Oppgave 4 sjekket jeg hele tiden på kalkulator, og har gått over den nå igjen, og ser ut til at jeg har alt rett der og (selvsagt utenom 4 c)), og oppgave 5 er jeg ganske sikker på alt rett. Gått over noe, men en del er jo "vis at..", og da kan en jo se at når en klarer å vise det en skal vise uten å jukse eller noe sånt, så regner jeg med at jeg har rett her og på alt.

 

Men får se, jeg vet jo ikke hvordan sensorene vil vurdere, og det er jo nesten bestandig et par småfeil som sniker seg inn. :/

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...