No Matter What You Say Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Hvordan kan (1-x)ex derivert bli: (-x)ex? Endret 15. mai 2009 av Earthworm-Jim Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Diffligningen kan løses som forklart over, eller ved separasjon: -------------------- Produktregelen for derivasjon gir Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) -------------------- Produktregelen for derivasjon gir Hvor kom det ettallet fra? Endret 15. mai 2009 av Earthworm-Jim Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 -------------------- Produktregelen for derivasjon gir Hvor kom det ettallet fra? Han har brukt produktregelen: (u(x)v(x))=u'(x)v(x)+u(x)v'(x) 1-tallet stod jo i det opprinnelige funksjonsuttrykket. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Hei jeg gjør noe feil i demnne oppgaven uten at jeg helt vet hva.. Skal finne avstanden fra punktet (1,2,1) til planet 2x+y+2z+3=0 Jeg setter det inn i formelen Da får jeg: i følge fasit skal jeg få 3 HVa gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Du set inn feil, det er same a, b og c i teljar og nemnar. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Kort spørsmål: Jeg finner ingen fasit, så spør her inne. Er det galt at svaret her kan være: -> -> HI = U -> -> HE = -V -> -> -> HD = -V -U -> -> -> CG = -2U + 2V Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Ser rett ut det. (Den måten din å skrive vektorar på fungerer ikkje so veldig bra eigentleg. Andre alternativ er å bruke feit skrift – t.d. u – eller TeX-koder: . Den siste skriv du slik, utan mellomrom: [tex ]\vec{u}[/tex ].) Red.: Litt seint ute ja. Endret 15. mai 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Ser rett ut det. (Den måten din å skrive vektorar på fungerer ikkje so veldig bra eigentleg. Andre alternativ er å bruke feit skrift – t.d. u – eller TeX-koder: . Den siste skriv du slik, utan mellomrom: [tex ]\vec{u}[/tex ].) Red.: Litt seint ute ja. Takker for all hjelp jeg får Går på Bjørknes og skal ha eksamen i 2T på tirsdag og sitter og repeterer for harde livet. Ikke så lett å få hjelp andre steder enn her på forumet. Flott at folk gidder å bruke tid på å hjelpe andre her! Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Ikke så lett å få hjelp andre steder enn her på forumet. Sjekket ut formet på matematikk.net? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Ikke så lett å få hjelp andre steder enn her på forumet. Sjekket ut formet på matematikk.net? Dette er klart det beste forumet for matteassistanse. Det er flere folk, pluss at de som hjelper ofte gjør deler av oppgaven. På matematikk.net har folk selvfølgelig masse kompetanse, men de liker best å ramse opp formelene. Endret 15. mai 2009 av Earthworm-Jim Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Matematikk.net er helt klart det beste for de som vil lære matten og få mest mulig ut av øvingsoppgaver før eksamen etc. Man får mer enn bare formlene ramset opp, man får som regel hint og forklaringer som skal hjelpe en i mål. Derimot, for de som vil ha svarene rett i fanget / gjort leksene for seg så er jo dette forumet best ja. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Kan så være. Dere gjør ihvertfall en god innsats. Men jeg sliter litt men den ny derivasjonsoppg: "kvadratroten av"x/ x+1. Problemet er telleren(u). Skjønner ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 . Det er bare å sette inn i brøkformelen direkte. Resten er algebra. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvordan løser jeg denne ? Har prøvd flere ganger men får aldri samme svar som fasit. Vet at jeg skal ta 5te rot på begge sider. men det blir bare kluss :/ Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Eg slit litt med ei separabel diff. likning her. Ein funksjon y = f(x) er ei løysning av diff. likninga y' + (5x^4)(y^2) = 0 Grafen til f går gjennom punktet (1,2). Finn funksjonsuttrykket til f. Svaret skal vere f(x) = 2 / ((2x^5)-1) Takk for all hjelp Lenke til kommentar
K.. Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 - Del begge sider på 100- Ta femterota på begge sider - Rydd opp og få P alene Svaret skal bli Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Eg slit litt med ei separabel diff. likning her. Ein funksjon y = f(x) er ei løysning av diff. likninga y' + (5x^4)(y^2) = 0 Grafen til f går gjennom punktet (1,2). Finn funksjonsuttrykket til f. Svaret skal vere f(x) = 2 / ((2x^5)-1) Takk for all hjelp Denne er separabel. Så er det bare å integrere på begge sider og løse mhp. y. At grafen går gjennom punktet (1,2) betyr at f(1) = 2. Dette er et initialkrav som kan brukes til å finne integrasjonskonstanten. Endret 16. mai 2009 av Jaffe Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Når man skal finne vendepunket til f. Og det eksakte topppunktet er (e, 1/e). Må man da dobeltderivere(") dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå