Maximillionaire Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Noen som kan hjelpe/vise meg hvordan jeg skal gjøre dette? Det er det første leddet som plager meg.. På vedlegget klarer jeg ikke 4c-d og 5d. Trenger ikke å vise så nøye, men en forklaring på hva jeg må gjøre . Tusen takk. Endret 12. mai 2009 av Maximillionaire Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Noen som kan hjelpe/vise meg hvordan jeg skal gjøre dette? Det er det første leddet som plager meg.. Endret 12. mai 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Maximillionaire Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Noen som kan hjelpe/vise meg hvordan jeg skal gjøre dette? Det er det første leddet som plager meg.. Wee:) Har du greie på de andre? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Oppgave c): Deriver funksjonen og sett inn for t=7. d): Bruk den deriverte igjen og sett inn for x'= 318. Endret 12. mai 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
karolin Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg lurer på en oppg. om sannsynlighetsregning. Grunnen til at jeg skriver 2 oppgaver er at jeg ikke skjønner hvorfor man ikke skal dele antall ønsket utfall på antall mulige utfall i oppg 2. PS: skråstrek betyr brøkstrek, stjerne betyr gange 1.oppgave: I en pose igger det 3 gule og 5 blå kuler. Hva er sannsynligheten for først å trekke ut en gul kule av posen og så trekke ut en blå? Løsning: 3/8 * 5/7 = 0,268 = 26,8 % sjangse 2.oppgave ( som jeg ikke skjønner hvordan man skal regne ut)Du har en pose med 5 gule, 3 røde og 8 grønne kuler. A) Hvor stor er sannsynligheten for å trekke ut en rød kule? B) Hvor stor er sannsynligheten for først trekke ut en rød kule og så en gul?C) Hvpr stor er sannsynligheten for å trekke ut to grønne kuler etter hverandre? A) Antall mulige utfall er 3/16 sjangse B) her skal svaret bli 1/16 for da regner jeg som i oppgave 1, men jeg får et annet svar. ????????? C) ????????????????? Håper noen kan hjelpe meg med dette stykket, forklar gjerne nøye for ellers skjønner jeg det ikke:) Hvis noen er villige til å hjelpe meg med fler stykker, dette er sikkert lett for mange der ute, så kan jeg godt legge deg til på msn for jeg trenger hjelpt med fler nå i kveld, eksamen i morgen :O Lenke til kommentar
Xell Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Nå kan jeg vel snart begynne henginga! e ln piss!! Må ha hjelp med denne e^(0.13t)+9.81e^(0.13t)=0 vil ha t for seg selv! takk! Er du sikker på at du har skrevet av oppgaven riktig? Tror dette må løses med grenseverdi. Lenke til kommentar
Xavi90 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 2.oppgave ( som jeg ikke skjønner hvordan man skal regne ut)Du har en pose med 5 gule, 3 røde og 8 grønne kuler.A) Hvor stor er sannsynligheten for å trekke ut en rød kule? B) Hvor stor er sannsynligheten for først trekke ut en rød kule og så en gul? 3/16*5/15=15/240=1/16 Du har nok bare regnet med et feil tall Lenke til kommentar
Maximillionaire Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Noen som vet hvordan man lager kurver utifra vektorparameterframstilling i geogebra? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg lurer på en oppg. om sannsynlighetsregning. Grunnen til at jeg skriver 2 oppgaver er at jeg ikke skjønner hvorfor man ikke skal dele antall ønsket utfall på antall mulige utfall i oppg 2. PS: skråstrek betyr brøkstrek, stjerne betyr gange 1.oppgave: I en pose igger det 3 gule og 5 blå kuler. Hva er sannsynligheten for først å trekke ut en gul kule av posen og så trekke ut en blå? Løsning: 3/8 * 5/7 = 0,268 = 26,8 % sjangse 2.oppgave ( som jeg ikke skjønner hvordan man skal regne ut)Du har en pose med 5 gule, 3 røde og 8 grønne kuler. A) Hvor stor er sannsynligheten for å trekke ut en rød kule? B) Hvor stor er sannsynligheten for først trekke ut en rød kule og så en gul?C) Hvpr stor er sannsynligheten for å trekke ut to grønne kuler etter hverandre? A) Antall mulige utfall er 3/16 sjangse B) her skal svaret bli 1/16 for da regner jeg som i oppgave 1, men jeg får et annet svar. ????????? C) ????????????????? Håper noen kan hjelpe meg med dette stykket, forklar gjerne nøye for ellers skjønner jeg det ikke:) Hvis noen er villige til å hjelpe meg med fler stykker, dette er sikkert lett for mange der ute, så kan jeg godt legge deg til på msn for jeg trenger hjelpt med fler nå i kveld, eksamen i morgen :O Her skal du nok gjøre det samme i alle oppgavene. for b) c) Lenke til kommentar
karolin Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg lurer på en oppg. om sannsynlighetsregning. Grunnen til at jeg skriver 2 oppgaver er at jeg ikke skjønner hvorfor man ikke skal dele antall ønsket utfall på antall mulige utfall i oppg 2. PS: skråstrek betyr brøkstrek, stjerne betyr gange 1.oppgave: I en pose igger det 3 gule og 5 blå kuler. Hva er sannsynligheten for først å trekke ut en gul kule av posen og så trekke ut en blå? Løsning: 3/8 * 5/7 = 0,268 = 26,8 % sjangse 2.oppgave ( som jeg ikke skjønner hvordan man skal regne ut)Du har en pose med 5 gule, 3 røde og 8 grønne kuler. A) Hvor stor er sannsynligheten for å trekke ut en rød kule? B) Hvor stor er sannsynligheten for først trekke ut en rød kule og så en gul?C) Hvpr stor er sannsynligheten for å trekke ut to grønne kuler etter hverandre? A) Antall mulige utfall er 3/16 sjangse B) her skal svaret bli 1/16 for da regner jeg som i oppgave 1, men jeg får et annet svar. ????????? C) ????????????????? Håper noen kan hjelpe meg med dette stykket, forklar gjerne nøye for ellers skjønner jeg det ikke:) Hvis noen er villige til å hjelpe meg med fler stykker, dette er sikkert lett for mange der ute, så kan jeg godt legge deg til på msn for jeg trenger hjelpt med fler nå i kveld, eksamen i morgen :O Her skal du nok gjøre det samme i alle oppgavene. for b) c) TAKK NÅ SKJØNTE JEG:D Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Noen som vet hvordan man lager kurver utifra vektorparameterframstilling i geogebra? Kurve[x-uttrykk,y-utrykk,parameter,nedre intervallgrense,øvre intervallgrense] T.d. om du har ei kurve gitt ved x=cos(t), y=sin(t), og du skal ha verdiar av t frå 0 til , vert det slik: Kurve[cos(t), sin(t), t, 0, pi] Lenke til kommentar
Maximillionaire Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Noen som vet hvordan man lager kurver utifra vektorparameterframstilling i geogebra? Kurve[x-uttrykk,y-utrykk,parameter,nedre intervallgrense,øvre intervallgrense] T.d. om du har ei kurve gitt ved x=cos(t), y=sin(t), og du skal ha verdiar av t frå 0 til , vert det slik: Kurve[cos(t), sin(t), t, 0, pi] Takk, nå trodde jeg at jeg kunne finne ekstremalpunkter ved hjelp av ekstremalpunkt, men det går visst ikke. Hjelp? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hvordan går jeg fram for å regne ut dette? Jeg må også sette prøve på svaret, men har ikke peiling på hvordan jeg skal løse denne: Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Oppgave: "I kommunen Hansås er innbyggertallet (Y) 12.500. Ekspertene mener at dette folketallet kommer til å øke med 250 innbyggere hvert år..." Da blir funksjonsutrykket Y = 250x + 12.500, sant? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Hvordan går jeg fram for å regne ut dette? Jeg må også sette prøve på svaret, men har ikke peiling på hvordan jeg skal løse denne: Gang med 21 på begge sider. Husk at 21 kan skrives som 3*7. RainbowLady: Ja. Endret 12. mai 2009 av Daniel Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Trenger hjelp i Geogebra, noen som melder seg ? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Trenger hjelp i Geogebra, noen som melder seg ? Jeg kunne ha hjulpet, men om du ikke går på ung.skolen er nok jeg neppe inne nok i det til å hjelpe. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hvordan går jeg fram for å regne ut dette? Jeg må også sette prøve på svaret, men har ikke peiling på hvordan jeg skal løse denne: Gang med 21 på begge sider. Husk at 21 kan skrives som 3*7. RainbowLady: Ja. På begge sider, ikke 2x? Kun 21 * 21 og 7 * 21? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) På begge sider av likhetstegnet, slik at du får . Endret 12. mai 2009 av Daniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå