-MK- Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Om du skriver om eksponentialfunksjonen med a som grunntall til e som grunntall blir det lettere å se hvorfor det blir slik: Jeg satser på at det ikke er pensum jeg. Orker ikke lære meg det til Fredag Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Går du VG1 eller VG2 ? Dette mener jeg bestemt er pensum i VG2 og VG3 mens første året lærer du bare å derivere helt enkle funksjoner. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Naturlige logaritmer er nøyaktig det samme som logaritmer med 10 som grunntall. Akkurat samme regler bare at grunntallet er e og ikke 10, noe som gjør at det ikke er spesielt vanskelig å lære seg. Det er også langt enklere når man skal derivere eller integrere fordi e^x er sin egen deriverte og integrerte. One night, sin, tan and cos sat together around a campfire, while e^x is all by himself. When someone asks him why he isn't with the others, e^x says: "I tried to integrate myself, but nothing ever happens." Endret 6. mai 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ln er pensum i VG2 ja, iallefall i R1 kurset. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 One night, sin, tan and cos sat together around a campfire, while e^x is all by himself. When someone asks him why he isn't with the others, e^x says: "I tried to integrate myself, but nothing ever happens." Ha ha ha ha.. Må være den beste realfagsvitsen jeg har hørt på lang tid. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Går du VG1 eller VG2 ? Dette mener jeg bestemt er pensum i VG2 og VG3 mens første året lærer du bare å derivere helt enkle funksjoner. Jeg går VG2 S1. Ifølge mattelæreren min var dette kun pensum i R1 (og R2), og kanskje S2. Definitivt ikke S1, som er mitt kurs. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Noen som kan denne her?: [img=/cgi-bin/mimetex.cgi?\frac{4a^2+20a+25}{(2a+5)^2}] Skjønner den ikke helt, men svaret skal bli 1. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Teller og nevner blir lik. Korter brøkene med hverandre og så blir det 1. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Enten kan du faktorisere andregradslikningen i telleren eller så kan du gange ut parantesen i nevneren. Du vil uansett se at du får det samme i teller og nevner => svaret blir 1 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Takk skal dere ha, ser det nå. Var kvadratsetning. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Adrian og Mari spiller et spill der de kaster en terning. Dersom det bli oddetall, får Adrian et poeng. Dersom det blir partall, får Mari et poeng. Den første som får 10 poeng vinner. Mari leder 9-8. Hvor stor er sannsynligheten for at Mari vinner? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Adrian og Mari spiller et spill der de kaster en terning.Dersom det bli oddetall, får Adrian et poeng. Dersom det blir partall, får Mari et poeng. Den første som får 10 poeng vinner. Mari leder 9-8. Hvor stor er sannsynligheten for at Mari vinner? Det er 50% sjanse for at første kastet gir partall, som gjør at hun vinner. Hvis første kastet gir oddetall, er det 50% sjanse for at neste kast gir partall, som gjør at hun vinner. Altså 50% + 50%*50% = 75 %. (Dette forutsetter selvfølgelig at terningen er rettferdig..) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blant annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Ironisk nok så jeg ikke denne tråden før jeg laget en mattetråd. Jaja, skaden har skjedd, men jeg tenkte jeg kunne posten linken til tråden her. Haster litt, eksamen i morgen Problemer er 3 brøker jeg sliter med å få satt sammen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1107104 På forhånd takk. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Bare å bruke reglene for potensregning det, så går det av seg selv. De står garantert i boken din. Litt mer spesifikt: hva er det du sliter med, eller hva er det du ikke forstår? Endret 7. mai 2009 av Billy-the-kid Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg kan reglene, men disse oppgavene klarer jeg ikke. Som jeg skrev i tråden; Så langt har jeg; 3^2 * 2^3 = 3*3*2*2*2 = 3*2 * 3*2 * 2 = 6 * 6 * 2 / 6^5 = 2/6^3 Aner ikke om dette er riktig men... Fikk a^2n2 på c. Er jeg inne på noe? Lenke til kommentar
clfever Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Det at et punkt S deler linjestykket i forholdet 1:2, vil det si at linjestykket deles i tre like store deler, der punktet S representerer 1/3 av linjestykket? Endret 7. mai 2009 av YNWA8 Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det at et S punkt deler linjestykket i forholdet 1:2, vil det si at linjestykket deles i tre like store deler, der punktet S representerer 1/3 av linjestykket? Ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå