Juden Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 1. Denne oppgava gjorde du faktisk selv for noen sider tilbake her. Svaret ditt var riktig. På den andre oppgava: 1. P(kobbermynt) = P(kobbermynt fra før 1940) + P(kobbermynt fra etter 1940). Hvis det hjelper kan du sette dette opp i et valgtre der den første forgreininga er før / etter 1940 og den andre er kobbermynt / annen mynt. 2. Bruk Bayes' setning. Du skal finne P(mynt fra før 1940 | kobbermynt). Det er etter Bayes' setning det samme som P(kobbermynt | mynt fra før 1940) * P(kobbermynt) / P(mynt fra før 1940). takk Jaffe Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 lim f(x)= x --> -1 2x2+3x+1 -------------------------- 2x2-2 Og ette skal liksom bli 1/4?! Jeg har muligens misforstått, konseptet grenseverdier(privatist 2mx). Hadde vært greit med litt hjelp. Jeg synes det er vanskelig å løse disse ligningene når jeg ikke kan bruke polyfunksjonen, finnes det andre funksjoner på kalkulatoren som er hjelpsomme? På de med bare to ledd. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Om nevneren blir null, faktoriserer du slik at du ser om du har like tegn over og under. Så forkorter du slik at nevneren ikke blir null. Deretter setter du inn det x er og regner ut grenseverdien for f(x) Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Hvordan får jeg derivert denne? Endret 22. april 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Bruk kjerneregelen og at . Da bør det vel være ganske rett fram? C er jo bare en eller annen konstant, så ikke tenk på at den er noe spesielt. Lenke til kommentar
ingj Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) TMA4105 - Matte 2 Skjønner ikke disse greiene og håper det er noen der ute som kan hjelpe meg..? Find the mass of a thin wire along the curve for if the density is . Endret 23. april 2009 av ingj Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Treng litt hjelp til følgande oppgåve om minste felles multiplum (lcm). Vis at dersom a | c og b | c, så gjeld lcm[a,b] | c. Er det rett å tenke slik: Då må c = ka og c = mb der k og m er eit heiltal. Omformar a = c/k og b = c/m Set inn i lcm[a,b] | c som blir lcm[(c/k),(c/m)] | c Sidan c/k og c/m gir heiltalig løysning må dette gå opp i c. Korleis kan eg skrive dette på ein tydligare måte der utrekningar viser og ikkje "ord". Eller fins det ein anna måte å skrive dette på som eg ikkje ser? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Alle faktorer i a er jo faktorer i c, og alle faktorer i b er faktorer i c. lcm(a,b) er et utvalg av disse faktorene, og de må jo også være faktorer i c eller? Syns det blir litt rart å måtte vise dette. Er det jeg som overser noe? edit: men beviset ditt ser vel i grunn riktig ut det. Endret 23. april 2009 av Jaffe Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Du har gjort det helt greit. Hvorfor vil du ha mindre ord? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) @Jaffe:Personleg veit eg ikkje, er ei oppgåve som spør om det i eit prosjekt eg må gå gjennom i Matematikk X (vg2). Trur og det er så enkelt som du forklarer, men det høyrdes nesten for lettvint ut. Iallfall sett opp mot dei andre oppgåvene læraren vår gav meg @DrKarlsen: takk for svar, då skriv eg det berre litt finare. Takk for hjelpa Endret 23. april 2009 av tosha0007 Lenke til kommentar
ScrollLock Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Bruk substitusjonsmetoden til å finne integralet: f (x + 2) / (x^2 + 4x) dx Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Nå er det bare til å bytte ut nevneren med u og dx med det nye uttrykket, så har du et rimelig enkelt integral med hensyn på u: Tar du resten? Endret 23. april 2009 av Jaffe Lenke til kommentar
Maximillionaire Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Et kommunestyre består av 15 representanter. Tre av dem skal intervjues. 8 er for et bestemt forslag, 5 er imot og 2 har ikke bestemt seg. Hva er sannsynligheten for at høyst to av dem støtter forslaget? Endret 23. april 2009 av Maximillionaire Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 lim x -->-0,5 2x2+x ----------------------- 4x2-1 Skjønner ikke hvordan jeg skal gå frem, det blir liksom bare vill gjetting. På forhånd, takk. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Bruk dette til å forkorte brøken og se om det ikke går litt bedre å sette inn 0.5 for x nå. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Et kommunestyre består av 15 representanter. Tre av dem skal intervjues. 8 er for et bestemt forslag, 5 er imot og 2 har ikke bestemt seg. Hva er sannsynligheten for at høyst to av dem støtter forslaget? Bruk at . Hendelsen "høyst to" innebærer utfallene: ingen er for, en er for og to er for. Den motsatte hendelsen av "høyst to" må da være utfallet at alle tre er for. edit: skriveleif Endret 23. april 2009 av Jaffe Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Bruk at . Hendelsen "høyst to" innebærer utfallene: ingen er for, en er for og to er for. Den motsatte hendelsen av "høyst to" må da være utfallet at alle tre er for. Du mener vel ? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) edit: feilpost Endret 23. april 2009 av Jaffe Lenke til kommentar
Maximillionaire Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Ahh.. Tusen takk Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Her kommer et amatør spørsmål. Har ikke fulgt med i timen de forrige tre årene. Hvordan regne ut pytagoras når man bare vet hvor lang hypotenusen er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå