Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

1. Denne oppgava gjorde du faktisk selv for noen sider tilbake her. Svaret ditt var riktig.

 

På den andre oppgava:

 

1. P(kobbermynt) = P(kobbermynt fra før 1940) + P(kobbermynt fra etter 1940). Hvis det hjelper kan du sette dette opp i et valgtre der den første forgreininga er før / etter 1940 og den andre er kobbermynt / annen mynt.

 

2. Bruk Bayes' setning. Du skal finne P(mynt fra før 1940 | kobbermynt). Det er etter Bayes' setning det samme som P(kobbermynt | mynt fra før 1940) * P(kobbermynt) / P(mynt fra før 1940).

 

takk Jaffe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lim f(x)=

x --> -1

2x2+3x+1

--------------------------

2x2-2

Og ette skal liksom bli 1/4?! :dontgetit: Jeg har muligens misforstått, konseptet grenseverdier(privatist 2mx). Hadde vært greit

med litt hjelp.

chart?cht=tx&chl= \lim_{x\to-1}=\frac{2(x+0,5)(x+1)}{2(x-1)(x+1)}=\lim_{x\to-1}=\frac{2(x+0,5)}{2(x-1)}={1\over 4}

 

Jeg synes det er vanskelig å løse disse ligningene når jeg ikke kan bruke polyfunksjonen, finnes det andre funksjoner på kalkulatoren som er hjelpsomme? På de med bare to ledd.

Lenke til kommentar

Treng litt hjelp til følgande oppgåve om minste felles multiplum (lcm).

 

Vis at dersom a | c og b | c, så gjeld lcm[a,b] | c.

 

Er det rett å tenke slik:

Då må c = ka og c = mb der k og m er eit heiltal. Omformar a = c/k og b = c/m

 

Set inn i lcm[a,b] | c som blir lcm[(c/k),(c/m)] | c

 

Sidan c/k og c/m gir heiltalig løysning må dette gå opp i c.

 

Korleis kan eg skrive dette på ein tydligare måte der utrekningar viser og ikkje "ord". Eller fins det ein anna måte å skrive dette på som eg ikkje ser?

Lenke til kommentar

Alle faktorer i a er jo faktorer i c, og alle faktorer i b er faktorer i c. lcm(a,b) er et utvalg av disse faktorene, og de må jo også være faktorer i c eller? Syns det blir litt rart å måtte vise dette. Er det jeg som overser noe?

 

edit: men beviset ditt ser vel i grunn riktig ut det.

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar

@Jaffe:Personleg veit eg ikkje, er ei oppgåve som spør om det i eit prosjekt eg må gå gjennom i Matematikk X (vg2). Trur og det er så enkelt som du forklarer, men det høyrdes nesten for lettvint ut. Iallfall sett opp mot dei andre oppgåvene læraren vår gav meg

 

@DrKarlsen: takk for svar, då skriv eg det berre litt finare.

 

Takk for hjelpa

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
Et kommunestyre består av 15 representanter. Tre av dem skal intervjues.

8 er for et bestemt forslag, 5 er imot og 2 har ikke bestemt seg.

 

Hva er sannsynligheten for at høyst to av dem støtter forslaget?

 

Bruk at chart?cht=tx&chl=P(A) = 1 - P(\bar A). Hendelsen "høyst to" innebærer utfallene: ingen er for, en er for og to er for. Den motsatte hendelsen av "høyst to" må da være utfallet at alle tre er for.

 

edit: skriveleif

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...