2bb1 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Æsj, deriverte visst kjernen feil, ja. Skal redigere. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Among all the points on the graph of z = 10 - (x^2) - (y^2) that lie above the plane x + 2y + 3z = 0, find the point farthest from the plane. Litt for trøtt til å tenke gjennom det ordentlig, men er det ikke "bare" å sette det inn i formelen for avstanden mellom en graf og et plan i rommet og maksimere denne "subject to (Z over planet)"? Lenke til kommentar
xArtimis Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg har en oppgave jeg grubler mye på. "En melkekartong rommer 1 liter melk. Grunnflaten til melkekartongen er 49cm. Hvor høy er melkekartongen ? (vi ser bort fra den øverste delen som er brettet )" Håper på hurtig svar Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Volumet er gitt ved grunnflate ganger høgd, so høgda vert volum delt på grunnflate: Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Litt ot men, hvordan får dere til å skrive slike fine oppsett som Torbjørn T. har i innlegget over her? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Les her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1080165&hl= Lenke til kommentar
JanEskil Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Sliter her litt med ligninger med to ukjente ! Skal ha en stor prøve imorgen , så må få dette til å sitte for en gangs skyld ! ligningen : 1) y - 2 = 3x 2) 4x = y Gjerne forklar hvordan dere regner det ut , håper på et raskt svar Lenke til kommentar
K.. Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Fra likning 2) vet du at y = 4x. Dette kan du sette inn i likning 1) og få: y - 2 = 3x :: Setter inn 2) 4x - 2 = 3x x = 2 Nå vet du hva x er og kan bruke 2) til å bestemme y: y = 4x :: Vi vet at x = 2 y = 8 Lenke til kommentar
JanEskil Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har en fasit her som sier at x = 1 og Y = 6 ? Derfor jeg ikke skjønner , det må være feil? Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har en fasit her som sier at x = 1 og Y = 6 ? Derfor jeg ikke skjønner , det må være feil? Ja, det er feil. Lenke til kommentar
JanEskil Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Faenta ! nesten alle "ligning med to ukjente " svarene i fasiten er FEIL ! er ikke rart folk sliter med matte Lenke til kommentar
clfever Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) La vektorene og være slik at og . Vinkelen mellom vektorene er 60 grader. Videre er og . a) finn lengend av vektorene Jo, spørsmålet mitt er hvorfor vi må opphøye lengden av i annen for å få lengden av den? Hvorfor ikke bare finne ut lengden på og (oppgitt ovenfor) for så å sette dem inn i uttryket med og vektorer for Endret 10. mars 2009 av YNWA8 Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) La vektorene og rett inn fordi de ikke har samme retning. Det hadde kun gått dersom vektorene lå på en rett linje (Noe de ikke gjør fordi vinkelen mellom de er 60 grader)a) Da klarer du sikkert den andre vektoren selv. (Dersom dette var riktig da) Endret 10. mars 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
clfever Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Det var riktig. Så du mener altså at grunnen til at vi oppgaven opphøyet u vektoren i annen er fordi a vektoren og b vektoren har forskjellige retninger? Endret 10. mars 2009 av YNWA8 Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det var riktig. Så du mener altså at grunnen til at vi oppgaven opphøyet u vektoren i annen er fordi a vektoren og b vektoren har forskjellige retninger? Ja, du kan ikke løse den bare ved å sette inn hvor lange de er. Man må utnytte at Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hei! Har laget en matrise-kalkulator, men vil gjerne få testet den så mye som mulig, for forskjellige matriser og operasjoner. Flott hvis noen gidder å kontrollere en utregning eller to! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg kan ikke noe om matriseregning, så å teste ut den kalkulatoren, kan nok ikke jeg hjelpe med, men jeg fant en bug på siden. Når jeg trykker på "Beregn BMI", regner den ikke ut BMI, men den hopper til matrisekalkulatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå