Robåt Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Å, nå ser jeg det. Hvilket program bruker dere for formlene? Jeg bruker MathType og det er tungvindt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 TeX-støtte vart nyleg implementert i forumet, via mimetex. Du kan skrive koden i tex-tagar; siter innlegget mitt, so ser du det. Ei oversikt over det meste du treng for å skrive formlar osb. i forumet finn du her: http://mathbin.net/latex_refcard.html Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ok, det ser jeg på i morgen for nå er det sovetid Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) "Tegn venndiagram for kombinasjonen av mengdene A, B og C" (de to strekene skal forestille "ikke ikke C) Ble så forvirret, så ber dere snilt om deres hjelp:) Endret 25. februar 2009 av theda9el2k Lenke til kommentar
clfever Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Jeg trenger hjelp med å løse oppgaven nedenfor: 5.182. Vi har tegnet punktene Jeg har prøvd meg frem på oppgaven uten å få riktig svar. Dermed trenger jeg hjelp fra dere i å løse den over. Endret 25. februar 2009 av YNWA8 Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Uh, er det noen forskjell på "avstandsformelen" og pytagoras? edit: altså, du finner jo bare avstanden langs x-aksen som blir én katet, og avstanden langs y-aksen som blir den andre kateten. Men dette er jo akkurat det samme som man gjør (muligens ubevisst) når man bruker avstandsformelen. Endret 25. februar 2009 av Jaffe Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) "Avstandsregelen" for vektorkoordinater ER jo strengt tatt Pytagoras' setning. :/ Pytagoras setning er jo at: som følgelig kan skrives . Men ok: Edit: heeeerlig med -støtte. Endret 25. februar 2009 av Mr. Bojangles Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Jeg trenger hjelp med å løse oppgaven nedenfor:5.182. Vi har tegnet punktene Jeg har prøvd meg frem på oppgaven uten å få riktig svar. Dermed trenger jeg hjelp fra dere i å løse den over. Så finner vi en vektor som er vinkelrett på AB, f.eks Dette blir katet nummer to, hypotenusen blir: Vi har derfor at Aner ikke om det er denne fremgangsmåten de mener, men her er ihvertfall pytagoras brukt. Veldig tungvindt Valgte å ikke gjøre det som Mr. Bojangles siden det er avstandsformelen (som bygger på pytagoras, merkelig oppgave egentlig) Endret 25. februar 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Xell Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) "Tegn venndiagram for kombinasjonen av mengdene A, B og C" (de to strekene skal forestille "ikke ikke C) Ble så forvirret, så ber dere snilt om deres hjelp:) Start med å tegne en firkant (den avgrenser "alt") Så tegner du 3 overlappende sirkler inni denne firkanten. Disse er mengdene A B og C. Så er det om å gjøre å finne den delen av tegningen som representerer uttykket ditt. Del gjerne opp og se på deler av problemet for seg. Noe som kan være lurt er å skravere de forskjellige delene med forskjellige farger for å se hvem som sammenfaller. Håper det hjalp litt. Endret 25. februar 2009 av Xell Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 hvordan regner man ut det der? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Bruk substitusjon. Tar du herfra? Endret 25. februar 2009 av Mr. Bojangles Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 jaah, leenge siden sist jeg har brukt susbstitusjon nå Lenke til kommentar
fredrik5 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) vet noen hvordan man løser denne oppg? Tenk deg at Fremskrittspartiet på et gitt tidspunkt har oppslutning blant 20% av velgerene. Et meningsmålingsinstitutt spør et tilfeldig utvalg på 1000 personer over 18 år hvilket parti de ville ha stemt på hvis det hadde vært stortingsvalg dagen etter. Hva er sannsynligheten for at frenskrittspartiet vil få en oppslutning på maningsmålingen som er høyst 18,0%? (vi forusetter at alle de spurte ville ha stemt hvis det hadde vært valg.) Tips: binomiske sannsynligheter LØST: fant ut at kalkulatoren min ikke greide det, så brukete en annen, og da gikk det Endret 25. februar 2009 av havis4 Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 hvordan regner man ut det der? Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 ah, sweet! takk for en liten oppfriskning. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 hvordan regner man ut det der? Oppgaven er allerede løst. Du har ikke tillegg ikke gjort det riktig. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Hva er ikke riktig, og hvor er denne løsningen? Den er løst delvis et par poster over, men jeg startet å poste før den var der. Jeg er ikke spesielt rask i latex enda, så det tar litt tid edit: jeg fikk nå samme løsning som posten over? Endret 25. februar 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Glem det. Det ble lest feil fra min side. Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 "Tegn venndiagram for kombinasjonen av mengdene A, B og C" (de to strekene skal forestille "ikke ikke C) Ble så forvirret, så ber dere snilt om deres hjelp:) Start med å tegne en firkant (den avgrenser "alt") Så tegner du 3 overlappende sirkler inni denne firkanten. Disse er mengdene A B og C. Så er det om å gjøre å finne den delen av tegningen som representerer uttykket ditt. Del gjerne opp og se på deler av problemet for seg. Noe som kan være lurt er å skravere de forskjellige delene med forskjellige farger for å se hvem som sammenfaller. Håper det hjalp litt. Hvilken av disse to blir rett: ? Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hva er ikke riktig, og hvor er denne løsningen? Den er løst delvis et par poster over, men jeg startet å poste før den var der. Jeg er ikke spesielt rask i latex enda, så det tar litt tid edit: jeg fikk nå samme løsning som posten over? Du mangler integrasjonskonstanten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå