kloffsk Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Hvem i alle dager har lyst til å bruke word? LaTeX ftw.
Torbjørn T. Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Hehe, sant det. LaTeX er ein god erstattar for Word, for ein del iallfall. Ein kan og lage presentasjonar i LaTeX, so det kan til ein viss grad erstatte Powerpoint. Men dette er utanfor tema, henviser til LaTeX-tråden for vidare spørsmål om emnet. Sein redigering: Dette var eit svar på kloffsk sitt innlegg. Endret 24. februar 2009 av Torbjørn T.
Awesome X Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Endret 24. februar 2009 av Awesome X
Frexxia Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Hæ? edit: For å utdype, jeg er da fullt klar over løsning av annengradslikning. Det han spurte om var ikke en likning, ergo løste jeg den ikke som en. Endret 24. februar 2009 av Frexxia
gamern1337 Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Hæ? edit: For å utdype, jeg er da fullt klar over løsning av annengradslikning. Det han spurte om var ikke en likning, ergo løste jeg den ikke som en. lol
Awesome X Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Vi kan raskt anta at han/hun glemte å nevne en essensiell detalj. Det er da hovedsaklig to muligheter. 1. Likningsettet var lik 0 2. At han/hun skulle forkorte/faktorisere stykket. I begge disse tilfeller vil bruk av andregrasformelen være første steg i riktig rettning.
Frexxia Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Jeg antar at oppgaven var å løse opp parantesene. Å faktorisere stykket igjen gir ikke mye mening, da du sannsynligvis ikke får noe lettere enn det uttrykket var i utgangspunktet Endret 24. februar 2009 av Frexxia
Awesome X Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Det skal være inget problem å faktorisere det uttrykket videre.
Jaffe Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Er komplekse røtter i det polynomet der da... Tror neppe det er meningen å faktorisere det.
Merk. Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Emergency: Når får man bruk for sammenhengen mellom skalarprodukt og lengde? Altså: Vektor a^2 = Lengden til vektor a^2 Hvor kommer den potensen fra?
2bb1 Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Når du får brukt for det? Når du skal finne lengden til skalaren a...?
Torbjørn T. Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Om du har vektoren , vil Samstundes har du at lengda av . Var det dette du meinte? Er litt usikker på om eg har skrive dette på rett måte, driv lite med vektorar ...
Robåt Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Noen som kan gi meg forklaring på disse oppgavene?
Torbjørn T. Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 (endret) 2) Konjugatsetninga seier at . Bruk denne og du får at . Dermed får du Redigert: På 1 kan du bruke ei kvadratsetning. Faktoriser fyrst ut 4 (2x2), då får du Du veit at . Du ser at det som står inni parentesen i uttrykket ditt er det same som i kvadratsetninga. Dermed får du Redigert: Skreiv om litt, og fiksa ein liten feil. Endret 24. februar 2009 av Torbjørn T.
Robåt Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Aha, 3 var lett nå men hvorfor blir 2a-4b/2(2a-4b)=1/2?
Torbjørn T. Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Korter vekk (2a-4b). Er du einig i at ? Kan skrive det slik:
Frexxia Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Aha, 3 var lett nå men hvorfor blir 2a-4b/2(2a-4b)=1/2? Vi har 2a-4b både i teller og nevner, satt en parantes rundt for å gjøre det enda lettere å se. Dermed kan du forkorte den til nemlig: edit: meh, for sent Endret 24. februar 2009 av Frexxia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå