Bruker-182606 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Noen som kan forklare meg kjapt hvordan jeg skal løse lg√10 i hodet? Svaret er 1/2 eller 0,5 fordi 10ˆ1/2 = 3,16227 = √10 Det er vel en regel jeg ikke har fått med meg siden jeg er på R1 og har P-matte som bakgrunn. PS: UDL er en livredder. Takker Aleks! Endret 24. august 2016 av christox Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Noen som kan forklare meg kjapt hvordan jeg skal løse lg√10 i hodet? Svaret er 1/2 eller 0,5 fordi 10ˆ1/2 = 3,16227 = √10 Det er vel en regel jeg ikke har fått med meg siden jeg er på R1 og har P-matte som bakgrunn. PS: UDL er en livredder. Takker Aleks! er det samme som å spørre "hva er eksponenten på 10 som gir ? Svaret er derfor 1/2. Eventuelt - Finn x. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 (endret) Hei Jeg har begynt med matte1, og kommet over f(x) i telleren. Det har jeg aldri sett før, og har ingen ide på hvordan jeg skal løse. Finner ingen oppgaver i boken med f(x) i telleren heller. Har tenkt litt på at jeg kanskje må finne en verdi for f(x) slik at jeg kan faktorisere og stryke ut x - 4, men jeg kommer ingen vei. Endret 25. august 2016 av Svigermors drøm Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 (endret) Hvis x=4 gir at telleren er noe annet enn 0 kan ikke grenseverdien være -15, da nevneren er 0 og funksjonsuttrykket vil gå mot en uendelighet, enten positiv eller negativ. Når det er sagt sier du ikke hva oppgaven faktisk ber deg finne... Endret 25. august 2016 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Hvis x=4 gir at telleren er noe annet enn 0 kan ikke grenseverdien være -15, da nevneren er 0 og funksjonsuttrykket vil gå mot en uendelighet, enten positiv eller negativ. Når det er sagt sier du ikke hva oppgaven faktisk ber deg finne... Jeg skal finne Svaret skal være et eksakt rasjonellt tall. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Og hva er f(x)? Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Det er det jeg ikke vet, dere har all informasjon jeg jar fått. Eller var det et spørsmål til meg som skal hjelpe meg? Begynner å bli trøtt og fortvilet, klarer ikke tenke klart :/ Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Du må vite mer for at oppgaven skal gi mening. Kan du legge ut et bilde eller noe? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Vel, om det jeg sa tidligere er riktig får du at lim x->4 8xf(x)-11=0, siden telleren må være null dersom høyresiden skal være definert. Da er du godt på vei. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 (endret) Du må vite mer for at oppgaven skal gi mening. Kan du legge ut et bilde eller noe? Edit, blei krøll med bildet, håper dette er større. Edit 2, nå gikk alt galt.. Håper likevel Det lille bildet får duge Endret 25. august 2016 av Svigermors drøm Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Aha, ja da ville jeg sett på hintet til knopflerbruce. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Aha, ja da ville jeg sett på hintet til knopflerbruce. Iz Einstein, yo. Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Hint: Arealet av trekanten er det samme uavhengig av hvilken linje du velger som grunnlinje. Bruk formelen for arealet av en trekant på to forskjellige måter.Skal jeg bytte ut sinA i formelen med sinC ettersom vinkel c er 75 grader. For så å få sin75Start med å bruke det du har fått i oppgave d. Eller bruk det du har satt opp, men se over det en gang til. Sånn det står nå er det feil, men setter du det opp riktig, sitter du igjen med bare kjente størrelser i tillegg til sin 75. Har slitet med denne oppgaven... men nå brukte jeg det i oppgave d og fikk sin75=bc/bq. Har allerede bc, men fant bq ved å ta sinA=bq/ab. Nesten fått riktig svar nå Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Er det noen som kan forklare meg hvorfor vi deler om opp andre uttrykk (x^2 og 2xbar) fra resten av uttrykket? Og hvorfor ganger vi med n/n, og hvorfor bare den midtre delen? Lenke til kommentar
thuggalugga Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Driver med laplace. Jeg og boken er uenig. Hvor kommer s'en i telleren? Er jo ikke noe s i teller når man tar laplace av sinus. Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Hei! Kan noen forklare meg hva jeg skal gjøre her? Vet at jeg skal bruke abc-formelen men blir litt forvirret med den i-en og kvadratroten =(( Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Hei! Kan noen forklare meg hva jeg skal gjøre her? CodeCogsEqn.gif Vet at jeg skal bruke abc-formelen men blir litt forvirret med den i-en og kvadratroten =(( https://www.wolframalpha.com/input/?i=z%5E2%2B2z-i*sqrt(3)%3D0 z = (-2+- sqrt(4 + 4i*sqrt(3))) / 2 z = -1 +- sqrt(1 + i*sqrt(3)) Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Hei! Kan noen forklare meg hva jeg skal gjøre her? CodeCogsEqn.gif Vet at jeg skal bruke abc-formelen men blir litt forvirret med den i-en og kvadratroten =(( Hint. er en konstant. Gjør det samme med det uttrykket som du ville gjort hvis det bare sto "2". Lenke til kommentar
AwK Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Trenger hjelp til å finne fremgangsmåten for å løse denne oppgaven: Boligprisene har steget 180% de siste tjue årene. En bolig blir i dag omsatt for fire milioner kroner. Hvor mye kostet den for tjue år siden? Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Hva har du prøvd til nå? Hva vil det si at prisen stiger 180 %? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå