knopflerbruce Skrevet 6. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2016 RIktig. Deretter, finn B og k Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 6. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2016 Kan noen hjelpe meg med å finne vektet gjennomsnitt hvis: 4 = 40% 4 = 30% 2 = 30% Lenke til kommentar
Flin Skrevet 6. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2016 Gjennomsnittet av hva? Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 6. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2016 Kan noen hjelpe meg med å finne vektet gjennomsnitt hvis: 4 = 40% 4 = 30% 2 = 30% Altså, det er bare å gange prosenten med tallet og summere. https://no.wikipedia.org/wiki/Vektet_gjennomsnitt Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 6. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2016 Kan noen hjelpe meg med å finne vektet gjennomsnitt hvis: 4 = 40% 4 = 30% 2 = 30% Altså, det er bare å gange prosenten med tallet og summere. https://no.wikipedia.org/wiki/Vektet_gjennomsnitt Takk, det var formelen jeg lette etter. Dukka ikke opp på guggel av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
amin0603 Skrevet 7. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2016 Hei!Sitter på en oppgave jeg ikke har formel på. Den er: Diagonalen i et kvadrat er 12 cmRegn ut legden av sidene i kvadratet.Hvordan formel skal jeg bruke? Regn det gjerne også ut Lenke til kommentar
amin0603 Skrevet 7. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2016 Hei kan noen hjelpe meg med denne oppgaven?? På tivoli Liseberg har de lykkehjul med 40 felt du kan satse på. Alle feltene er like store. a. forklar kort hvorfor dette er uniform sannsynlighetsmodell b. Hva er sannsynligeten for å vinne hvis du spiller på 4 felt samtidig? Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 7. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2016 Hei kan noen hjelpe meg med denne oppgaven?? På tivoli Liseberg har de lykkehjul med 40 felt du kan satse på. Alle feltene er like store. a. forklar kort hvorfor dette er uniform sannsynlighetsmodell b. Hva er sannsynligeten for å vinne hvis du spiller på 4 felt samtidig? a) Når sannsynligheten er den samme for alle elementer i utfallsrommet. b. P=4/40 = 0,1 Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 7. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2016 Hei! Sitter på en oppgave jeg ikke har formel på. Den er: Diagonalen i et kvadrat er 12 cm Regn ut legden av sidene i kvadratet. Hvordan formel skal jeg bruke? Regn det gjerne også ut Tegn figuren med diagonalen. Da bør du se hvilken formel du bør bruke. Hint: diagonalen deler kvadratet i to rettvinklede trekanter. Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 7. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2016 Hei. Har et spørsmål angående retningsdiagrammer. 1) Vet noen hvordan du kan avgrense et retningsdiagram i geogebra, altså kun tegne det for visse x og y verdier? 2) Når man skal streke opp, kan man velge hvilket som helst punkt grafen skal gå gjennom? Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 8. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2016 Hei, vet noen hva det vil si at et område er x- og y-enkelt? Takk for svar. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 8. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2016 Hei, vet noen hva det vil si at et område er x- og y-enkelt? Takk for svar. Et område er x-simpelt dersom for alle horisontale linjer L, vil snittet mellom L og R være et linjesegment med lengde justert basert på L. Tilsvarende for y-simpelt, men for vertikale L. Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 8. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2016 Hei, vet noen hva det vil si at et område er x- og y-enkelt? Takk for svar. Et område er x-simpelt dersom for alle horisontale linjer L, vil snittet mellom L og R være et linjesegment med lengde justert basert på L. Tilsvarende for y-simpelt, men for vertikale L. Hmm, altså et område uten hull? Unnskyld, det var litt vanskelig å skjønne Lenke til kommentar
ChFN Skrevet 9. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) Sliter med denne fourieroppgaven. Klarer ikke helt å se hva jeg har gjort galt. Har gjort a0 riktig, men an ble feil Oppgavetekst: Utregninger:Trykk på bildene for å få dem rett vei Edit: fikk hjelp av lærer. Endret 10. mars 2016 av Unitedmann_ Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 10. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2016 Hvordan ser egentlig denne funksjonen ut etter t=T/2 og før t=0? Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 11. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2016 Hvordan ser egentlig denne funksjonen ut etter t=T/2 og før t=0? Siden de benytter seg av absoluttverdien av t i kravene, betyr det at funksjonen er symmetrisk om y-aksen. Så mellom -T/2 og 0 må funksjonen være speilvendt om y-aksen ift. høyre siden av y-aksen. Siden funksjonen er periodisk kan du se for deg hele forløpet av funksjonen mellom -T/2 til T/2 bli kopiert og plassert i hver ende (altså i +-T/2) 1 Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 12. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Fasiteten sier : Hvis t--> uendelig går mot 0. Det kan vel ikke stemme? Jeg fikk i hvert fall at rekken divergerer, noe annerledes enn boken Endret 12. mars 2016 av matte geek Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 12. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2016 Fasiteten sier : Hvis t--> uendelig går mot 0. Det kan vel ikke stemme? Jeg fikk i hvert fall at rekken divergerer, noe annerledes enn boken Det er nok du som har rett ja. Grenseverdien for ln(t) i seg selv er uendelig, og en faktor på 1/2 gjør ikke mye for å forhindre det. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 12. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2016 Fasiteten sier : Hvis t--> uendelig går mot 0. Det kan vel ikke stemme? Jeg fikk i hvert fall at rekken divergerer, noe annerledes enn boken Jeg antar du mente I så fall så går den mot uendelig. Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 12. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Fasiteten sier : Hvis t--> uendelig går mot 0. Det kan vel ikke stemme? Jeg fikk i hvert fall at rekken divergerer, noe annerledes enn boken Det er nok du som har rett ja. Grenseverdien for ln(t) i seg selv er uendelig, og en faktor på 1/2 gjør ikke mye for å forhindre det. Det var akkurat det jeg tenkte. Irriterende at jeg brukte unødvendig lang tid pga fasiten, men samme det. Endret 12. mars 2016 av matte geek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå