Chris93 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Finn fellesnevner, gang alt med den og forkort. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 evt slik, kanskje enklere hehe, jeg går på gløs og har litt glemt enkel matte... Lenke til kommentar
28teeth Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Noe hint? Hei! Ser at du ikke har fått noe svar. Du skriver at AB=BC=AC=12cm. Hva vet du da om vinklene i trekanten ABC? Hva kan du da si om vinkelen EAB ift. vinkelen DBC? Hei! Trekant ABC er likebeint, og da må de to vinklene du nevner være like store. Ser den! En million takk! :-) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Er svaret på dette integralet "ikke mulig" fordi funksjonen ikke er kontinuerlig ved t=0? Endret 22. november 2015 av BigJackW Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Er svaret på dette integralet "ikke mulig" fordi funksjonen ikke er kontinuerlig ved t=0? Hva er kontekst/hvilket fag? Og hva er egentlig oppgaven? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Oppgaven sier "evaluér hvis mulig". Fasit sier "finnes ikke". Matte 1 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Oppgaven sier "evaluér hvis mulig". Fasit sier "finnes ikke". Matte 1 Matte 1 ja, typisk med sånne meningsløse oppgaver. Jeg fikk C i det, og går i fjerde nå, men skjønner for eksempel ikke den oppgaven der. Takke meg til mer praktisk bruk av matte. Beklager at jeg ikke kan være til hjelp Men herregud for en ubrukelig oppgave... 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Diskontinuiteten er ikke noe problem. Svaret blir at verdien av Integralet går mot uendelig. Oppgaven tester forståelse av hva et integral er og er slett ikke meningsløs. Les på definisjonen av et uegentlig integral. Endret 22. november 2015 av the_last_nick_left 1 Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Matematikk R1 (vgs) Trenger hjelp ved å finne et utrykk som angir minste avstand mellom to punkter på parameterfremstillinger etter tiden t. Det er selvfølgelig framgangsmåten som er interessant. Hele oppgaven i spoiler. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Diskontinuiteten er ikke noe problem. Svaret blir at verdien av Integralet går mot uendelig. Oppgaven tester forståelse av hva et integral er og er slett ikke meningsløs. Les på definisjonen av et uegentlig integral. Ah da er da ikke noe problem. Bare tullete skrevet fasiten da... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Et bedre svar hadde vært at integralet ikke eksisterer, ja. Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Noen som kan hjelpe meg med 3B) b) Vis utregning og forklar om det er nødvendig Tusen takk! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Matematikk R1 (vgs) Trenger hjelp ved å finne et utrykk som angir minste avstand mellom to punkter på parameterfremstillinger etter tiden t. Du kan godt få det, men det er ikke det du trenger for å løse oppgaven. Oppgaven spør om flyene vil kollidere. For at de skal kollidere må de være på samme punkt på samme tid. Regn ut når begge flyene er i punktet p og se om det er samtidig. Noen som kan hjelpe meg med 3B) b) Vis utregning og forklar om det er nødvendig Tusen takk! Hva har du prøvd selv? Og hva pleier å være lurt når du har brøker med forskjellig nevner? Endret 22. november 2015 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Gang alle ledd med fellesnevner for å fjerne brøkene. Løs så på vanlig måte. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 x/3 + x/2 = 5Du har delt på 3 + delt på 2Du må finne et tall som kan deles på både 3 og på 2.6 kan deles på 3 og på 2Ganger med 66x/3 + 6x/2 = 6*5Forkorter2x + 3x = 305x = 30x = 30/5 = 6 På B er det samme fremgangsmåte.Fellesnevner er 12Du flytter x på en side av likhetstegnet, og vanlige tall på den andre siden. Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Gang alle ledd med fellesnevner for å fjerne brøkene. Løs så på vanlig måte. Svaret eg får stemmer ikke overens med fasit.. har prøvd 3 ganger.. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Kan du legge ut et bilde av utregningen din? Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Kan du legge ut et bilde av utregningen din? Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Her er utregningen .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå