the_last_nick_left Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Kjapt spørsmål: Oppgaven: Still opp en differensiallikning som uttrykker at en størrelse N til enhver til minker med 13% pr tidsenhet. Kan jeg skrive svaret så enkelt som N´=-0.13*N? Eller blir dette helt feil? Ja, du kan skrive det, og nei, det er ikke helt feil, det er riktig. Endret 17. april 2015 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
BrofromB Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Kjapt spørsmål: Oppgaven: Still opp en differensiallikning som uttrykker at en størrelse N til enhver til minker med 13% pr tidsenhet. Kan jeg skrive svaret så enkelt som N´=-0.13*N? Eller blir dette helt feil? Ja, du kan skrive det, og nei, det er ikke helt feil, det er riktig. (Y) takktakk Lenke til kommentar
Casio Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Heihei! Trenger litt oppfriskning om komplekse tall. Jeg vet hvordan man omformer et komplekst tall fra rektangulært form til trigonometrisk form, men ikke hvordan man går den andre veien. Noen som vet? Endret 17. april 2015 av Casio Lenke til kommentar
rankine Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Re=R*cos(theta), Im=R*sin(theta) 1 Lenke til kommentar
Casio Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Re=R*cos(theta), Im=R*sin(theta) takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Hei! I dette løsningsforslaget fra matematikk.net forstår jeg ikke helt hva som har skjedd: Det jeg lurer på, er hvorfor og hvordan den C-en havnet som en faktor foran e, og ikke ble med i eksponenten. Kan noen forklare? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Det er det samme som forrige gang, de kaller den første integrasjonskonstanten C1 og definerer C=e^c1. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Det er det samme som forrige gang, de kaller den første integrasjonskonstanten C1 og definerer C=e^c1. Takk for svar, igjen! Men hvordan i granskogen skal jeg kunne lukte det!?! Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Alt som ikke har X i seg kan legges sammen til C. Altså, alle konstanter lagt sammen er C. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Det er det samme som forrige gang, de kaller den første integrasjonskonstanten C1 og definerer C=e^c1. Takk for svar, igjen! Men hvordan i granskogen skal jeg kunne lukte det!?! ln |y| = 3x^2 + C1 y = e^((3x^2)+C1) Så bruker eg ein potensregel. a^(b+c) = a^b * a^c y = (e^C1)*e^(3x^2) I uttrykket ovanfor er (e^C1) ein konstant. Difor vel eg likesågodt å berre stryke e^C1 og kalle han for C2 eller berre C. Dette er ikkje den same verdien som C1. Då står eg igjen med y = C*e^(3x^2) Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Hei. Kunne noen ha hjulpet meg med denne oppgaven ? ? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Hva har du prøvd selv? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Hei. Kunne noen ha hjulpet meg med denne oppgaven ? En rett linje kan skrives på formen . Da er a stigningstallet, og b hvor linjen skjærer y-aksen. Gjør derfor en liten omforming i oppgaven din: For at linjen skal skjære y-aksen i punktet 4, må b være 1/2, fordi . Finner du a selv? 1 Lenke til kommentar
norway12 Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 ei! er det noen som he hatt s1 matte tentamen våren 2015 , som har boken achenhoug, som har hatt matte tentamen i år (våren 2015)?? som versåsnill og kan legge det ut eller sende mej det på meldig, betyr utrolige mye, og ikke minst tusen takk om dere kan det jeg har tentamen på fredag:( Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Da bør du vel bruke tiden på å øve i stedet for å bruke tid på å lete etter fasiten? 1 Lenke til kommentar
nojac Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Jeg håper at ingen lar seg lokke til å gi fra seg årets tentamensprøver. Fusk og fanteri. Lenke til kommentar
JaySpearing Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Hvordan kan jeg derivere sin(2x) og cos(3x)? Dette er et problem jeg har slitt med gjennom hele r2 kurset.. Klarer bare ikke å lære meg det.. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Kan du derivere sin(x) og cos(x)? Kan du kjerneregelen? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Jeg har rotet meg inn i ett "hjørne" i en oppgave jeg holder på med(vektorregning). Noen som kan hjelpe meg på rett vei? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Anbefaler deg å lage en skisse slik at du enklere kan se sammenhengen mellom vektorene, og hvilke vektorer som kan gi deg nødvendige vektorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå