knipsolini Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Her er uansett et løsingsforslag, så får du sammenligne... f(x) = x3e.-x + 2 u= x3 v= e-x u' = 3x2 v' = -e-x f'(x) = u' * v + u * v' = 3x2e-x - x3e-x = (3x2 - x3)e-xtrekker ut e-x som var i begge leddene = x2(3 - x)e-xtrekker ut x2 som var i begge leddene i parantesen Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Hvordan deriverer man Endret 26. desember 2013 av Mladic Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Du må bruke produktregelen, deretter kjerneregelen Produktregel: Kjerneregelen: Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hva skal han med produktregelen? Holder med kjerneregelen. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Jeg er både enig og uenig med deg, men det er forsåvidt ubetydelig, leddet forsvinner uansett. Men for senere regningen kan det være greit å vite at det er slik man bruker det F.eks. hvis han får en oppgave der det står x istedet for 2 så har han fått med seg hvordan den kan løses. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Takk for hjelpen, fikk det til! Hvordan dervierer man med dx? Jeg er vant til å bruke u' og v' istedenfor uttrykket dx. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Det er bare en annen skrivemåte for å vise hva man faktisk deriverer med hensyn på, slik som ved kjerneregelen der man er nødt til å derivered med hensyn på f, deretter x; da vil det ikke holde å skrive g'. Men hvis vi har en funksjon f(x) så er Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Det er ingen forskjell i teknikkane. df/dx tyder berre den deriverte av funksjonen f med omsyn på variabelen x. So lenge ein har funksjonar som kun avheng av ein variabel kan ein like gjerne skrive f'(x), som tyder det same. (Hm, 10 sekund for sein.) Endret 26. desember 2013 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hvordan går jeg frem for å finne x1: Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Kanskje litt OT, men føler det passer å si det her. Fikk utrolig nok B på eksamen i Mattematikk og statistikk for kjemi og biologi nå før jul! Studerer bioteknologi på Høgskolen i Ålesund om noen lurer. 2 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) x_1 er ganga med noko, so for å få x_1 åleine må du dele på det. Endret 26. desember 2013 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 x_1 er ganga med noko, so for å få x_1 åleine må du dele på det. Har prøvd å dele på a først og deretter p1(a+B), men svaret ble feil. Har prøvd å dele med de leddene på mange forskjellige måter, men svaret blir alltid feil. Svaret er: Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Det kan umulig stemme, du skal få med (alpha+beta) under brøkstreken der. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Er det meir informasjon som du kjenner til? Med det me veit så er svaret feil. Der er alfa+beta forsvunne, eller bytt med 1. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Har prøvd å dele på a først og deretter p1(a+B), men svaret ble feil. Har prøvd å dele med de leddene på mange forskjellige måter, men svaret blir alltid feil. Svaret er: Sidan er i nemnaren skal du gange med den, ikkje dele. Men som sagt, svaret du har oppgitt stemmer ikkje med den informasjonen du har gitt. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Jeg glemte å nevne at a + B = 1, blir svaret riktig da? Isåfall, så har jeg fått riktig svar hvis alfa + beta = 1 jeg fikk: Endret 26. desember 2013 av Mladic Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Då er svaret du har gitt rett ja, som Zeph nemnte over. Om du bruker den informasjonen vert den opprinnelege likninga . 2 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Trenger hjelp med 2 + 2 = ?.?!,?.? Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Her som det er en del smartinger, kan noen forklare "how can this be true triangle" ? Bare å Google det så finner du den.jeg fatter hvertall ikke hvordan det går an. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå