Lami Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Tusentakk dere! Stor hjelp det der. Disse derivasjonsreglene er litt vanskelige synes jeg Har eksamen i R1 i morgen (eller i dag kl 9). Er sykt redd for at jeg nå plutselig har glemt ALT jeg har jobbet med og sånt.. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Det ordner seg sikkert, lykke til! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Kan noen forklare meg oppgave 3D i dette eksamenssettet? http://ndla.no/sites/default/files/eksamen_rea_3026_s1_varen_2013_losning_02.08.13.pdf Forstår ikke helt hvordan man bruker denne glideren. Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Alternativt kan du si at de må ha samme x verdi og y verdi i skjæringspunktet. Ser at bunnpunktene ligger i . Setter inn verdi for x Dersom du ønsker å gjøre den på geogebra: gå inn på glider og trykk hvor som helst på grafikkfeltet. Da får du opp en meny som lar deg velge navn på glider. Kall den a. Definer da en funksjon og dra glideren til den går gjennom bunnpunktene. Endret 28. november 2013 av Pentel Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Takk, der fikk jeg det til Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Hoi! Eksamensforbredelser på gang, og lurte på om noen kunne bekrefte/avkrefte noe for meg. Skal finne en løsning på diffrensiallikningen Bruker integrerende faktor = sinh, og ender opp med å integrere 2cosh*sinh. Får sinh^2. Noe som gir dette som svar Stemmer dette? Er det en gyldig løsning? Når jeg prøvde å sette inn i diffrensiallikningen går det jo opp, men LF gjorde det utrolig mye mer tungvindt. Så bare litt usikker. Det er også litt rart, fordi jeg har fått oppgitt at y(1)=b, og så skal jeg finne en verdi for b slik denne eksisterer. Men jeg kommer frem til likningen Her eksisterer vel grensen for alle b? Endret 28. november 2013 av DexterMorgan Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Kan skanne inn matematikk R1 eksamen fra idag om noen er interessert å regne igjennom/lage løsningsforslag. 1 Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Hoi! Eksamensforbredelser på gang, og lurte på om noen kunne bekrefte/avkrefte noe for meg. Skal finne en løsning på diffrensiallikningen Bruker integrerende faktor = sinh, og ender opp med å integrere 2cosh*sinh. Får sinh^2. Noe som gir dette som svar Stemmer dette? Er det en gyldig løsning? Når jeg prøvde å sette inn i diffrensiallikningen går det jo opp, men LF gjorde det utrolig mye mer tungvindt. Så bare litt usikker. Det er også litt rart, fordi jeg har fått oppgitt at y(1)=b, og så skal jeg finne en verdi for b slik denne eksisterer. Men jeg kommer frem til likningen Her eksisterer vel grensen for alle b? dette du mener http://www.wolframalpha.com/input/?i=y%27%2By*coth%28x%29%3D2cosh%28x%29 Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 jeg gidder ikke regne igjennom, du fikser sikkert Nebu etterhvert... REA3022-R1-H13.pdf 1 Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 dette du mener http://www.wolframalpha.com/input/?i=y%27%2By*coth%28x%29%3D2cosh%28x%29 Så det jeg sa stemmer altså ikke. Sjekket med Wolfram selv, men tenkte kanskje det kunne være flere løsninger. Hva har jeg gjort galt? Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Så det jeg sa stemmer altså ikke. Sjekket med Wolfram selv, men tenkte kanskje det kunne være flere løsninger. Hva har jeg gjort galt? nei, veit ikke helt. hva med coth(x) som I.F. Endret 28. november 2013 av Janhaa Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 a = = 1 b = = 64 a+b = 65 Hva har jeg misforstått? Svaret skal altså være 145. Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) a = = 1 b = = 64 a+b = 65 Hva har jeg misforstått? Svaret skal altså være 145. Gang alle ledd med i teller og nevner , da står du igjen med Endret 28. november 2013 av Pentel Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 nei, veit ikke helt. hva med coth(x) som I.F. Skrev det litt dårlig. Integrerende faktor var vel Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Pleier aldri å gjøre integrerende faktor slik "man skal", bruker alltid selv formelen Endret 28. november 2013 av Pentel Lenke til kommentar
clueless1995 Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Har R2 privatisteksamen i morgen, og er god sjanse for at jeg bruker en del Geogebra på del2. Så hva er beste måten å levere et geogebra dokument på? Skrive ut/laste opp? Som geogebrafil, word eller pdf? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Da har jeg hatt jeg s1 eksamen. Gikk relativt dårlig. Utrolig vanskelig eksamen i forhold til tidligere. Kan nok sammenlignes med den såkalte katastrofe eksamen fea våren 2012. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Gang alle ledd med i teller og nevner , da står du igjen med Aha! Resonerer jeg riktig hvis jeg sier at vi fant den horisontale asymptoten, og når x går mot uendelig vil y nærme seg, men aldri passere 81? Og om jeg skulle illustrert det, kunne jeg tegnet den horisontale asymptoten som en horisontal strek fra y=81, og kalt det for "taket" for grafen? Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Aha! Resonerer jeg riktig hvis jeg sier at vi fant den horisontale asymptoten, og når x går mot uendelig vil y nærme seg, men aldri passere 81? Og om jeg skulle illustrert det, kunne jeg tegnet den horisontale asymptoten som en horisontal strek fra y=81, og kalt det for "taket" for grafen? Riktig Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Nice. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå