Nebuchadnezzar Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Kommer ann på om kulene er unike eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Kommer ann på om kulene er unike eller ikke. Det er meningen at de er ulike Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Da er det vel bare 9! Lenke til kommentar
barea.m Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 hei! Jeg skal ha muntlig eksamen i matte 1T og har trukket opp temaet geometri. Oppgaven går ut på å lage en presentasjon (f.eks. powerpoint, lysark, notatark) der jeg bruker geometri i planet til å løse sammensatte teoretiske og praktiske problemer knyttet til lengder, vinkler og areal. Jeg skal legge vekt på - formlikhet, vinkler, lengder og pytagoras setningen. Hadde vært fint om noen kunne veilede meg litt, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal begynne. takk på forhånd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Da er det vel bare 9! Tenkte på det jeg også, men ettersom det er 3 esker og de tre ulike eskene har plass til 4, 3 og 2 kuler tenkte jeg at det var noe mer jeg manglet. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Hvordan i all verden lager man verditabell for rasjonale funksjoner? Prøvde i casio, men fikk bare y1, er jo liksom to grafer. Prøver å tegne på papir, satt inn asymptopene, men har bare verdier for den ene funksjonen Glem det, bare jeg som er hjerneskadet... Endret 26. november 2013 av TheNarsissist Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hvordan i all verden lager man verditabell for rasjonale funksjoner? Prøvde i casio, men fikk bare y1, er jo liksom to grafer. Prøver å tegne på papir, satt inn asymptopene, men har bare verdier for den ene funksjonen Kan du poste funksjonen? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Var f(x)=(3x-1)/(x-3) Bare meg som ikke var klar over at jeg måtte ta litt høyere x verdier for å få den andre linja også. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hei, håper noen kan hjelpe meg, vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg har 9 kuler og tre esker som har plass til 4, 3 og 2 kuler. På hvor mange måter kan jeg fordele kulene på eskene? 9C4 * 5C3 ((nCr) er den binomiske koeffisient) Lenke til kommentar
ja takk Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) trenger hjelp med dette oppgaven. Skulle bli kjempeglad hvis noen kunne hjelpe med den. Funksjonen f er gitt ved a) Finn nullpunktene til f. b)Finn bruddpunktet til f. c)En funksjon g er gitt ved g(x) = x + 1 Tegn grafene til f og g i det samme koordinatsystemet. d)Bruk blant annet oppgave c til å forklare at grafen til g er en asymptote for grafen til f. NB: Trenger hjelp med akkurat d)en Endret 26. november 2013 av ja takk Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Nå synes jeg du er kravstor.. Lenke til kommentar
ja takk Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Funksjonen f er gitt ved a) Finn nullpunktene til f. b)Finn bruddpunktet til f. c)En funksjon g er gitt ved g(x) = x + 1Tegn grafene til f og g i det samme koordinatsystemet. d)Bruk blant annet oppgave c til å forklare at grafen til g er en asymptote for grafen til f. Kan noen vær så snill hjelpe meg med denne oppgaven? Har tentamen i matte i morgen. :(Går i T matte i 1 vgs. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hvis du sier hva er så er det enklere å svare på spørsmålet. 1 Lenke til kommentar
ja takk Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hvis du sier hva er så er det enklere å svare på spørsmålet. ohh Beklager alle sammen kopierte oppgaven, men tydeligvis f en ha ikke kommet med. f(x)=x^2-4/x-1 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 ohh Beklager alle sammen kopierte oppgaven, men tydeligvis f en ha ikke kommet med. f(x)=x^2-4/x-1 Merk, siden du ikke bruker parenteser, leses dette som: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 trenger hjelp med dette oppgaven. Skulle bli kjempeglad hvis noen kunne hjelpe med den. Funksjonen f er gitt ved a) Finn nullpunktene til f. b)Finn bruddpunktet til f. c)En funksjon g er gitt ved g(x) = x + 1 Tegn grafene til f og g i det samme koordinatsystemet. d)Bruk blant annet oppgave c til å forklare at grafen til g er en asymptote for grafen til f. NB: Trenger hjelp med akkurat d)en I d) skal du altså forklare at g(x) er ein asymptote for f(x). Sidan g(x) = x+1 så er det snakk om ei skrå asymptote. Skrå asymptoter finner du ved å utføre ein polynomdivisjon. Uttrykket ditt antar eg er Då skal du utføre divisjonen og vise at du får eit uttrykk med . Lenke til kommentar
nojac Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Har dere polynomdivisjon og skråasymptoter i 1T? Mulig at det bare foventes en begrunnelse ut fra grafene.... Endret 26. november 2013 av nojac Lenke til kommentar
Norah Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg ser at man kan bruke PC under matteeksamen i morgen. Er det mulighet for å lage internettsider uten at man må ha internett for å åpne siden? (haha) Står veldig mye nyttig på matematikk.org, men vet ikke om jeg orker å skrive ned absolutt alt og har ikke tilgang på printer atm. Men vil gjerne bruke de sidene under eksamen Noen nyttige tips? Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg ser at man kan bruke PC under matteeksamen i morgen. Er det mulighet for å lage internettsider uten at man må ha internett for å åpne siden? (haha) Står veldig mye nyttig på matematikk.org, men vet ikke om jeg orker å skrive ned absolutt alt og har ikke tilgang på printer atm. Men vil gjerne bruke de sidene under eksamen Noen nyttige tips? Kopier det du trenger og lagre det? Evt. print screen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå